Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Dukat regionalna robna marka mliječne industrije

Autor: Božica Babić
28. kolovoz 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Ozbiljnost svojih namjera Dukat je proteklih pet godina potvrdio uloživši u dotrajale pogone Somboleda 26 mil. eura

Mliječna industrija Dukat, tržišni lider u Hrvatskoj među ukupnom konkurencijom, prve svoje namjere o poslovnom širenju u regiju iskazala je 2003. godine kada je u Srbiji kupljena tvrtka Somboled. Ozbiljnost svojih investicijskih namjera Dukat je tijekom proteklih pet godina potvrdio uloživši u dotrajale pogone Somboleda i razvoj poslovanja ukupno 26 milijuna eura. Sve dosadašnje investicije u somborsku mliječnu industriju najvećim su dijelom ugrađene u proizvodna postrojenja te sustav otkupa mlijeka. U Dukatu ponosno ističu da su Somboledovi pogoni danas najsuvremeniji na ukupnom prostoru jugoistočne Europe.Iz niza odrađenih ulaganja izdvajaju 2005. godinu kada je u rad puštena linija za punjenje mliječnih proizvoda u plastične boce, najsuvremenija u Srbiji. Nastavak kontinuiranih investicija u tehnologiju i proizvodnju, podsjećaju, predstavlja i nova linija za proizvodnju Somborske Fete u plastičnim posudama, koja je počela s radom 2006. godine. Tijekom 2007. godine u Somboledu je implementiran HACCAP, dok je minulo razdoblje 2008. iskorišteno za uvođenje poslovno-informacijskog sustava SAP.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Sirevi marke President
Spomenute investicije dale su i prvi učinak. Somboled je poslovanje u 2007. godini zaključio ostvarivši 36 milijuna eura prihoda što je u odnosu na rezultat koji je tvrtka postigla za 2006. godinu povećanje od visokih 33 posto. S tim rastom prodaje Somboled na ukupnom mliječnom tržištu Srbije prisvaja oko 11 posto tržišnog udjela. Somboled svakodnevno otkupljuje mlijeko od 2200 kooperanata, dislociranih diljem Srbije. Tih je ugovora naravno ipak najviše na širem području Vojvodine. Prosječan godišnji otkup mlijeka iznosi oko 44 milijuna litara, odnosno Dukat u ukupnom otkupu mlijeka prisvaja oko šest posto tržišnog udjela. Činjenica da u količinskom otkupu mlijeka drži šest posto, a po ostvarenom prihodu od prodaje gotovo dvostruko (11 posto) ilustrira da je Dukat i u Somboledu okrenut proizvodnom asortimanu visoke vrijednosti. Do kraja 2008. godine, najavljuju, Somboled će od svojih stalnih kooperanata otkupiti ukupno 53 milijuna litara mlijeka. Tvrtka danas zapošljava 350 zaposlenika.Ključne odrednice budućeg razdoblja Somboleda, iznose buduće planove u Dukatu, jesu ishođenje EU izvoznog broja te daljnje jačanje izvoznih aktivnosti na tržištima EU, ali i novi iskorak na sve značajnije i mnogoljudno tržište Rusije. Osim toga među strateškim ciljevima je i jačanje primarne proizvodnje mlijeka i otkupa, intenzivan razvoj asortimana kao i jačanje snage robne marke Dukat. Uprava kompanije ne krije ambiciozne ciljeve, namjerava uskoro Dukat pozicionirati kao vodeću regionalnu marku mliječnih proizvoda. Naime, početkom 2008. godine pokrenut je proces rebrendiranja, odnosno tranzicije robne marke Somboled u Dukat na tržištu Srbije, dok je u pogonima lociranim u Bosni i Hercegovini započela proizvodnja trajnog mlijeka robne marke Dukat čime Dukat i u kontekstu proizvodnje postaje vodeća regionalna marka mliječnih proizvoda. Zahvaljujući visokoj kvaliteti proizvoda iz vlastita asortimana, koja odgovara najvišim standardima koje pred svoje tvrtke postavlja matična kuća, Lactalis grupa, Dukat će, najavljuju u kompaniji, ubrzo krenuti u još jedan izazov. Na tržištima regije u proizvodnim pogonima iz portfelja započet će proizvodnju lokalnih sireva pod robnom markom President.

Mliječna industrija Dukat, tržišni lider u Hrvatskoj među ukupnom konkurencijom, prve svoje namjere o poslovnom širenju u regiju iskazala je 2003. godine kada je u Srbiji kupljena tvrtka Somboled. Ozbiljnost svojih investicijskih namjera Dukat je tijekom proteklih pet godina potvrdio uloživši u dotrajale pogone Somboleda i razvoj poslovanja ukupno 26 milijuna eura. Sve dosadašnje investicije u somborsku mliječnu industriju najvećim su dijelom ugrađene u proizvodna postrojenja te sustav otkupa mlijeka. U Dukatu ponosno ističu da su Somboledovi pogoni danas najsuvremeniji na ukupnom prostoru jugoistočne Europe.Iz niza odrađenih ulaganja izdvajaju 2005. godinu kada je u rad puštena linija za punjenje mliječnih proizvoda u plastične boce, najsuvremenija u Srbiji. Nastavak kontinuiranih investicija u tehnologiju i proizvodnju, podsjećaju, predstavlja i nova linija za proizvodnju Somborske Fete u plastičnim posudama, koja je počela s radom 2006. godine. Tijekom 2007. godine u Somboledu je implementiran HACCAP, dok je minulo razdoblje 2008. iskorišteno za uvođenje poslovno-informacijskog sustava SAP.

Sirevi marke President
Spomenute investicije dale su i prvi učinak. Somboled je poslovanje u 2007. godini zaključio ostvarivši 36 milijuna eura prihoda što je u odnosu na rezultat koji je tvrtka postigla za 2006. godinu povećanje od visokih 33 posto. S tim rastom prodaje Somboled na ukupnom mliječnom tržištu Srbije prisvaja oko 11 posto tržišnog udjela. Somboled svakodnevno otkupljuje mlijeko od 2200 kooperanata, dislociranih diljem Srbije. Tih je ugovora naravno ipak najviše na širem području Vojvodine. Prosječan godišnji otkup mlijeka iznosi oko 44 milijuna litara, odnosno Dukat u ukupnom otkupu mlijeka prisvaja oko šest posto tržišnog udjela. Činjenica da u količinskom otkupu mlijeka drži šest posto, a po ostvarenom prihodu od prodaje gotovo dvostruko (11 posto) ilustrira da je Dukat i u Somboledu okrenut proizvodnom asortimanu visoke vrijednosti. Do kraja 2008. godine, najavljuju, Somboled će od svojih stalnih kooperanata otkupiti ukupno 53 milijuna litara mlijeka. Tvrtka danas zapošljava 350 zaposlenika.Ključne odrednice budućeg razdoblja Somboleda, iznose buduće planove u Dukatu, jesu ishođenje EU izvoznog broja te daljnje jačanje izvoznih aktivnosti na tržištima EU, ali i novi iskorak na sve značajnije i mnogoljudno tržište Rusije. Osim toga među strateškim ciljevima je i jačanje primarne proizvodnje mlijeka i otkupa, intenzivan razvoj asortimana kao i jačanje snage robne marke Dukat. Uprava kompanije ne krije ambiciozne ciljeve, namjerava uskoro Dukat pozicionirati kao vodeću regionalnu marku mliječnih proizvoda. Naime, početkom 2008. godine pokrenut je proces rebrendiranja, odnosno tranzicije robne marke Somboled u Dukat na tržištu Srbije, dok je u pogonima lociranim u Bosni i Hercegovini započela proizvodnja trajnog mlijeka robne marke Dukat čime Dukat i u kontekstu proizvodnje postaje vodeća regionalna marka mliječnih proizvoda. Zahvaljujući visokoj kvaliteti proizvoda iz vlastita asortimana, koja odgovara najvišim standardima koje pred svoje tvrtke postavlja matična kuća, Lactalis grupa, Dukat će, najavljuju u kompaniji, ubrzo krenuti u još jedan izazov. Na tržištima regije u proizvodnim pogonima iz portfelja započet će proizvodnju lokalnih sireva pod robnom markom President.

Lider tržišta BiH
U povijesti Dukata 2007. godina ostat će zapamćena i po podatku da u sastav ulazi četvrti proizvodni pogon – mljekara Inmer iz Gradačca u Bosni i Hercegovini. Do te akvizicije Dukat je na BiH tržištu bio prisutan kroz uvoz i distribuciju mliječnih proizvoda robne marke Dukat i Sirela iz Hrvatske. Danas je situacija znatno povoljnija; uz distribuciju dijela Dukatova asortimana iz hrvatskih pogona u mljekari Inmer započela je proizvodnja Dukatovih asortimana, pri čemu se zadržavaju sve lokalne robne marke koje je tvornica proizvodila prije promjene vlasništva. Planovi za Inmer i cjelokupno tržište Bosne i Hercegovine također su vrlo ambiciozni. Već je pokrenuta realizacija dijela predviđenih projekata. U suradnji s lokalnim proizvođačima mlijeka vrlo intenzivno se prionulo razvoju primarne proizvodnje mlijeka, povećava se broj mliječnih grla sa zainteresiranim kooperantima, a istodobno se uvode nova znanja i tehnologije. Namjera je, kažu u Dukatu, stvarati i jačati vlastite robne marke te pružati potrošačima širok spektar najkvalitetnijih mliječnih proizvoda. Nedugo nakon zaključenja ugovora o kupnji Inmer mljekare započelo je investiranje u proširenje kapaciteta i kvalitetu proizvoda mljekare. Riječ je, pojašnjavaju, o dvogodišnjem investicijskom ciklusu čija ukupna vrijednost iznosi dva milijuna eura. Od već realiziranih projekata izdvajaju da su kapaciteti za prijam i preradu svježeg mlijeka, što je baza poslovanja svake mliječne tvrtke, udvostručeni na sadašnjih 200.000 litara otkupljenoga mlijeka dnevno. Tijekom prvog tromjesečja 2008. godine u Inmeru je povećana prerada mlijeka za 60 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, što je planirana stopa rasta proizvodnje i prodaje i za 2008 godinu, najavljuju u Dukatu. Osim na tržištu BiH, proizvode mljekare Inmer Dukat plasira na tržišta u okruženju: u Srbiju, Crnu Goru te Kosovo, a uskoro planira krenuti s prodajom tog asortimana i na tržištu Makedonije. Iako je konkurencija brojna, Dukat na bosanskohercegovačkom tržištu suvereno drži vodeću poziciju u segmentu mlijeka i mliječnih proizvoda. Početkom 2008. godine u sastav Dukata ulazi još jedan proizvodni pogon iz regije, to je mljekara Ideal Šipka iz makedonske Bitole. Ideal Šipka ulaskom u sastav Dukat mliječne industrije, odnosno grupe Lactalis, učvršćuje vodeću poziciju u proizvodnji tradicionalnih makedonskih sireva s tržišnim udjelom od 30 posto. S obzirom na godišnju proizvodnju i prodaju mliječnog asortimana Ideal Šipka je druga po veličini i snazi mliječna industrija u Makedoniji. S robnim markama Dukat, Surela, President kao i onima iz vlastite proizvodnje drži 17 posto tržišnog udjela na matičnom području.

Širenje kapaciteta
Do 2010. godine, iznose u Dukatu vrijednost planiranih ulaganja u jačanje proizvodnje, iznosit će šest milijuna eura. Ta će sredstva primarno biti iskorištena za povećanje proizvodnih kapaciteta, uvođenje novih proizvodnih linija, povećanje kakvoće gotovih proizvoda te za implementaciju standarda proizvodnje HACCAP kao i ishođenje EU izvoznog broja. U tijeku je i pokretanje tri milijuna eura vrijednog projekta kreditiranja kooperanata radi okrupnjavanja i unapređenja primarne proizvodnje mlijeka te prilagodbe poslovanja kooperanata standardima EU. Cilj Dukata s tvrtkom Ideal Šipke je do 2010. godine postati regionalni lider u proizvodnji vrhunskih tradicionalnih makedonskih sireva, ali i postati lider u sveukupnoj proizvodnji sireva, mlijeka i fermentacije na makedonskom tržištu. Strateški plan je da Ideal Šipka postane centar regije za vrhunske sireve robne marke President te da razvija robne marke Ideal Šipka, Dukat, President i Galbani.

Pogoni Dukata u pet zemalja

Do posljednje promjene vlasničke strukture, koja se odigrala u svibnju 2007. kada je Dukat od Luke Rajića preuzela međunarodno dislocirana moćna francuska mliječna kompanija Lactalis, zagrebačka je tvrtka uz matični pogon u portfelju još držala Sirelu u Bjelovaru i somborski Somboled. Nedugo nakon ulaska francuskog vlasnika Dukat je ofenzivno krenuo u daljnju regionalnu ekspanziju i već se može kazati da se smjestio na poziciju vodeće mliječne kompanije u široj regiji. Tijekom 2007. u sastav Dukata ušle su mljekara Inmer iz Gradačca u BiH te Ideal Šipka iz makedonske Bitole. Dukat je danas i najizgledniji kupac Karlovačke industrije mlijeka. Osim toga u tijeku je i Lactalisova akvizicija jedne od vodećih rumunjskih mljekara LaDorne s čak osam proizvodnih pogona. Poslovna politika Lactalisa odlučila je da će Dukat biti odgovoran i za upravljanje ukupnom proizvodnjom LaDorne. Naime, od siječnja 2008. godine Dukat je uza sva odvojena tržišta nastala raspadom Jugoslavije preuzeo odgovornost za još tri tržišta: Rumunjske, Bugarske i Albanije.

Autor: Božica Babić
28. kolovoz 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close