Mliječna industrija Dukat, tržišni lider u Hrvatskoj među ukupnom konkurencijom, prve svoje namjere o poslovnom širenju u regiju iskazala je 2003. godine kada je u Srbiji kupljena tvrtka Somboled. Ozbiljnost svojih investicijskih namjera Dukat je tijekom proteklih pet godina potvrdio uloživši u dotrajale pogone Somboleda i razvoj poslovanja ukupno 26 milijuna eura. Sve dosadašnje investicije u somborsku mliječnu industriju najvećim su dijelom ugrađene u proizvodna postrojenja te sustav otkupa mlijeka. U Dukatu ponosno ističu da su Somboledovi pogoni danas najsuvremeniji na ukupnom prostoru jugoistočne Europe.Iz niza odrađenih ulaganja izdvajaju 2005. godinu kada je u rad puštena linija za punjenje mliječnih proizvoda u plastične boce, najsuvremenija u Srbiji. Nastavak kontinuiranih investicija u tehnologiju i proizvodnju, podsjećaju, predstavlja i nova linija za proizvodnju Somborske Fete u plastičnim posudama, koja je počela s radom 2006. godine. Tijekom 2007. godine u Somboledu je implementiran HACCAP, dok je minulo razdoblje 2008. iskorišteno za uvođenje poslovno-informacijskog sustava SAP.
Sirevi marke President
Spomenute investicije dale su i prvi učinak. Somboled je poslovanje u 2007. godini zaključio ostvarivši 36 milijuna eura prihoda što je u odnosu na rezultat koji je tvrtka postigla za 2006. godinu povećanje od visokih 33 posto. S tim rastom prodaje Somboled na ukupnom mliječnom tržištu Srbije prisvaja oko 11 posto tržišnog udjela. Somboled svakodnevno otkupljuje mlijeko od 2200 kooperanata, dislociranih diljem Srbije. Tih je ugovora naravno ipak najviše na širem području Vojvodine. Prosječan godišnji otkup mlijeka iznosi oko 44 milijuna litara, odnosno Dukat u ukupnom otkupu mlijeka prisvaja oko šest posto tržišnog udjela. Činjenica da u količinskom otkupu mlijeka drži šest posto, a po ostvarenom prihodu od prodaje gotovo dvostruko (11 posto) ilustrira da je Dukat i u Somboledu okrenut proizvodnom asortimanu visoke vrijednosti. Do kraja 2008. godine, najavljuju, Somboled će od svojih stalnih kooperanata otkupiti ukupno 53 milijuna litara mlijeka. Tvrtka danas zapošljava 350 zaposlenika.Ključne odrednice budućeg razdoblja Somboleda, iznose buduće planove u Dukatu, jesu ishođenje EU izvoznog broja te daljnje jačanje izvoznih aktivnosti na tržištima EU, ali i novi iskorak na sve značajnije i mnogoljudno tržište Rusije. Osim toga među strateškim ciljevima je i jačanje primarne proizvodnje mlijeka i otkupa, intenzivan razvoj asortimana kao i jačanje snage robne marke Dukat. Uprava kompanije ne krije ambiciozne ciljeve, namjerava uskoro Dukat pozicionirati kao vodeću regionalnu marku mliječnih proizvoda. Naime, početkom 2008. godine pokrenut je proces rebrendiranja, odnosno tranzicije robne marke Somboled u Dukat na tržištu Srbije, dok je u pogonima lociranim u Bosni i Hercegovini započela proizvodnja trajnog mlijeka robne marke Dukat čime Dukat i u kontekstu proizvodnje postaje vodeća regionalna marka mliječnih proizvoda. Zahvaljujući visokoj kvaliteti proizvoda iz vlastita asortimana, koja odgovara najvišim standardima koje pred svoje tvrtke postavlja matična kuća, Lactalis grupa, Dukat će, najavljuju u kompaniji, ubrzo krenuti u još jedan izazov. Na tržištima regije u proizvodnim pogonima iz portfelja započet će proizvodnju lokalnih sireva pod robnom markom President.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu