Globalno hotelsko tržište startalo je dobro u 2008., potaknuto snažnim rastom prosječne cijene sobe. Analiza Deloitte Touche Tohmatsua pokazala je da je u prvih šest mjeseci Sjeverna Amerika jedino područje koje nije imalo dvoznamenaksti rast prihoda po raspoloživoj sobi (revenue per available room – revPAR).
“Većina regija imala je snažan rast u prvih šest mjeseci 2008. što je odličan rezultat za industriju s obzirom na ekonomsku nesigurnost s kojom je suočeno globalno gospodarstvo”, rekao je Alex Kyriakidis iz Deloittea, a prenosi Banka magazin. Srednja i Južna Amerika imale su najveći rast, gdje je revPAR porastao za 23 posto, na 82 dolara, zahvaljujući prosječnom rastu cijene sobe od 19,5 posto. Regija je imala koristi od slabog dolara koji je putnike iz SAD-a držao bliže kući. Većina gradova svjedočila je snažan rast. Sao Paulo u Brazilu rastao je najbrže sa 35,5 posto revPAR-a na 71 dolar. Ostali gradovi koji su prijavili rast stopa veći od 30 posto su Panama City, Rio de Janeiro i Santiago. RevPAR na Srednjem istoku porastao je za 21,6 posto, na 135 dolara. Ta je regija imala i najveću popunjenost od 75,3 posto, kao i najviše prosječne cijene soba od 180 dolara. Emirati su dostigli i najveću stopu popunjenosti – 85,3 posto i prosječne cijene sobe – 321 dolar. Mjesta u Egiptu također su imala snažan rast revPAR-a kako je zemlja postala popularnija među turistima zahvaljujući niskim cijenama luksuznog smještaja.Europski revPAR porastao je za 15,2 posto, na 115 dolara. Mnogi su europski gradovi imali snažan rast u prvih šest mjeseci ove godine unatoč trenutačnom usporavanja ekonomija i snažnom euru koji potencijalno smanjuje broj posjetitelja. Rast revPAR-a hotela u Rusiji je među najvećim u Europi, gdje je Moskva rasla za 25,1 posto na 268 dolara, a St. Peterburg je porastao za 37,1 posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu