Nacionalna industrija osiguranja, kroz angažman 23 društva, za prva dva mjeseca ove godine evidentirala je zaračunatu bruto premiju u iznosu od 1,414 milijarde kuna. Tako izvješćuje Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga. Od toga se oko tri četvrtine premijskog prihoda, odnosno 1,105 milijardi kuna odnosi na police vezane uz neživotna osiguranja, a 309,2 milijuna kuna veže se uz životna osiguranja. Premda je dvomjesečni period doista kratko i nedostatno razdoblje za iole ozbiljniju analizu mogućega snažnijeg rasta te sukladno tome i pozicioniranja pojedinih društava, određena su kretanja ipak znakovita.
CO I Agram ipak napreduju
Rangiranje na kraju veljače pokazuje da su u odnosu na završetak 2005. godine najveće pomake u prisvajanju tržišta (ne)očekivano zabilježili Croatia osiguranje (s 38 na 41,6 posto), Agram životno (s 5,8 na 9,08 posto) te Allianz koji je svoj tržišni udjel podigao za nešto malo više od jedan posto. Koliko je u spomenutom pomicanju tržišnih udjela prema plusu, baš kao i kod ostatka društava koji su u ovom periodu zabilježili niže vrijednosti utjecaja, imao timing obračuna višegodišnjih polica, a koliko prirast novih ugovora iz podataka koje izlistava Hanfa, za sada nije moguće detektirati. No neke je detalje ipak moguće pojasniti. Primjerice, Agram životno dijelom je svoj rezultat podebljao preuzimanjem polica životnih osiguranja iz Sunca što je bila jedna od novih strateških odluka grupacije kojoj oba društva vlasnički pripadaju.Podaci koje iznosi Hanfa nesporno svjedoče kako su Hrvati daleko od odluke da ozbiljnije promijene svoje tradicionalne navike. Naime, u prva dva ovogodišnja mjeseca zaključeno je sveukupno 230.283 ugovora iz obveznog autoosiguranja (323,9 mil./kn) te 63.210 o kasko osiguranju vozila u vrijednosti 153,2 milijuna kuna. Istodobno je ugovoreno 934.711 polica svih vrsta životnih i rentnih osiguranja čija je zaračunata premija (309,2 mil./kn) niža od one plaćene čak i za obvezno autoosiguranje. Ili u segmentu zdravstvenog osiguranja na kraju veljače bilo je tek 28.751 polica u vrijednosti 33,7 milijuna kuna.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu