Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Volkswagen seli dio proizvodnog pogona iz Slovačke u Sarajevo

Autor: Milan Lazarević
06. kolovoz 2008. u 06:30
Podijeli članak —

U Sarajevo se premješta linija za proizvodnju komponenti sistema za kočenje na kojoj će raditi 700 radnika

Najveća europska autoindustrija, Volkswagen (VW), sprema se dio svoje produkcije u pogonima u slovačkom Martinu preseliti u Sarajevo. Njemački koncern ima proizvodne pogone u glavnom gradu Bosne i Hercegovine gotovo 35 godina, ali sada tamo montira automobile češke Škode.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Mala zarada
“Automobilska industrija Volkswagen iz martinskih pogona premjestit će produkciju nekih dijelova automobila u sarajevsku tvornicu. Međutim, zbog toga se neće smanjiti broj zaposlenih u Martinu. Ostat će na približno istoj razini kao i lani”, izjavila je slovačkim Hospodarskim novinama glasnogovornica VW Slovakia Daniela Rutsch. Prema njenim riječima, odluka centrale koncerna neće imati nikakav utjecaj na sadašnju produkciju zavoda u Martinu i njen proizvodni program. Ipak, razlozi ovakvog poslovnog poteza nisu bliže precizirani. “Upravni odbor VW Sarajevo sprema se da na zasjedanju 27. kolovoza usvoji odluku o novoj proiozvodnji”, izjavio je Reutersu generalni menadžer proizvodnje u Sarajevu Nihad Imamović. “To će značiti zapošljavanje novih 600 do 700 radnika”, dodao je on. “Smatramo da bi proizvodnja od 100.000 automobila bila rentabilna, a za nju je potrebno ulaganje oko 50 milijuna eura”, kazao je Imamović. Naglasio je da ovu investiciju limitira činjenica što je zarada na automobilima u BiH manja od logističkih troškova.

Najveća europska autoindustrija, Volkswagen (VW), sprema se dio svoje produkcije u pogonima u slovačkom Martinu preseliti u Sarajevo. Njemački koncern ima proizvodne pogone u glavnom gradu Bosne i Hercegovine gotovo 35 godina, ali sada tamo montira automobile češke Škode.

Mala zarada
“Automobilska industrija Volkswagen iz martinskih pogona premjestit će produkciju nekih dijelova automobila u sarajevsku tvornicu. Međutim, zbog toga se neće smanjiti broj zaposlenih u Martinu. Ostat će na približno istoj razini kao i lani”, izjavila je slovačkim Hospodarskim novinama glasnogovornica VW Slovakia Daniela Rutsch. Prema njenim riječima, odluka centrale koncerna neće imati nikakav utjecaj na sadašnju produkciju zavoda u Martinu i njen proizvodni program. Ipak, razlozi ovakvog poslovnog poteza nisu bliže precizirani. “Upravni odbor VW Sarajevo sprema se da na zasjedanju 27. kolovoza usvoji odluku o novoj proiozvodnji”, izjavio je Reutersu generalni menadžer proizvodnje u Sarajevu Nihad Imamović. “To će značiti zapošljavanje novih 600 do 700 radnika”, dodao je on. “Smatramo da bi proizvodnja od 100.000 automobila bila rentabilna, a za nju je potrebno ulaganje oko 50 milijuna eura”, kazao je Imamović. Naglasio je da ovu investiciju limitira činjenica što je zarada na automobilima u BiH manja od logističkih troškova.

Prema objašnjenju Vedrana Peršića, glasnogovornika bosanske tvrtke ASA Holding, radi se o preseljenju jedne linije za proizvodnju komponenti sistema za kočenje iz Slovačke u Bosnu. “Ta linija bi trebala biti u sastavu bivše velike tvornice VW u Vogošći kod Sarajeva koja je sada ima samo montažnu liniju koncerna VW. U njoj je sada zaposleno 350 ljudi”, dodao je Peršić. U tvornici VW TAS, čiji je veliki dio i danas u ruševinama, 58 posto dioničarskog udjela ima VW i 32 posto slovenska tvrtka Prevent koja je u ASA Holdingu, privatnom poduzeću koje proizvodi kožnate presvlake za cijeli koncern VW. ASA u BiH ima zaposlenih oko 2500 radnika. Holding nastoji obnoviti tradiciju autoindustrije u BiH koja je prekinuta izbijanjem rata 1992. godine. U Vogošći su se prije rata proizvodili Volkswagenovi golfovi koji su i sada na cijeni u BiH više nego Škode.

Traženje poticaja
Prema mišljenjima nekih slovačkih ekonomskih analitičara, ovaj primjer ukazuje na kratkovidnost politike investicija u sektoru montaže i proizvodnje auta, koje traži dosta radne snage, a produciraju malu dodanu vrijednost. Tvrtka je iskoristila sve poticaje do kraja i prvom prilikom ispraznila taj prostor odlazeći u drugu zemlju s još jeftinijom radnoim snagom tražeći još atraktivnije subvencije. No Slovaci, kako se dodaje, ne bi trebali previše žaliti za odlaskom dijela ove produkcije, jer VW ima i dalje veliki interes za proširenje pogona u Slovačkoj.

VW Slovakia – najveća slovačka tvrtka

Najveća slovačka tvrtka, Volkswagen, u toj državi zapošljava oko 8500 ljudi, uglavnom u pogonima u Bratislavi. Također ima tvornicu dijelova u Martinu i pogone u Košicama u kojima se pripremaju vozila za izvoz u Ukrajinu i Rusiju. Bratislavska tvornica je specijalizirana za produkciju sportskih vozila, a odnedavno proizvodi i Octavije, pomažući zadovoljavanje potražnje.

Autor: Milan Lazarević
06. kolovoz 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close