Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Azija stiže Europu u gradnji luksuznih jahti

Autor: Rajka Ramić
21. srpanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Kina i Tajvan ove su godine zaprimili već 100 narudžbi za jahte veće od 25 metara

Azijske kompanije su prije tek nekoliko godina ušle na desetke milijardi dolara vrijedno tržište luksuznih jahti, a sada se već bore s europskim kompanijama za veći dio tog tržišta. Azija se predvođena Tajvanom i sve više Kinom ozbiljno približila Zapadu u proizvodnji plovila za bogataše.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Graditelji brodova s toga kontinenta svojim europskim rivalima konkuriraju cijenama jahti koje su u Tajvanu u prosjeku niže za trećinu, dok su u Kini čak i upola manje od europskih. Iako to mnogim kupcima odgovara, neki tržišni promatrači smatraju da se cijene možda snižavaju u skladu s nižom kvalitetom proizvoda, po čemu je Kina poznata. Uz to, neki stručnjaci smatraju da azijske jahte imaju manje individualnosti. “Tajvanski brodovi dobro se prodaju, ljudima se sviđaju”, kazao je Andy Ye iz švicarske kompanije za upravljanje i održavanje super jahti Floating Life, koja je nedavno otvorila podružnicu u Šangaju. “Ali što se tiče inovacija, Talijani, Nizozemci ili Francuzi imaju inovativnije dizajne. Oni postavljaju trendove, a Tajvan ih slijedi.” Talijan Francesco Frediani, potpredsjednik za prodaju pri proizvođaču luksuznih jahti Riva Yacht, smatra da je Tajvan već dobro tržište s iskustvom u izradi jahti, a Kina bi to mogla postati. Ipak, ne boji se konkurencije i kaže: “Oni sada stvaraju svoje stručne kadrove, ali u terminima rješavanja problema vezanih uz brodove Europa još posjeduje stučnost.” Prema podacima ShowBoats International, najcjenjenijeg časopisa koji se bavi isključivo jahtama, Tajvan i Kina ove godine primili su oko 100 narudžbi za jahte veće od 25 metara, od čega tri četvrtine otpada na Tajvan. Brojke su naglo porasle od 2005. kada su zajedno imale oko 60 narudžbi. Za usporedbu, Italija, koja je vodeći proizvođač luksuznih jahti u svijetu, ove je godine primila 400 narudžbi, dok Amerika kao druga po redu ima nešto više od 100 narudžbi. Luksuzne jahte skupe su igračke za vrlo bogate. Jedna od (uvjetno rečeno) manjih jahti koju gradi tajvanski brodograditelj Jade Yachts stoji 8 milijuna eura, a ako kupac želi da bude posebno opremljena, cijene su mnogo, mnogo više. Jack Chen, predsjednik Tajvanskog udruženja industrije jahti, smatra da bogatstvo kupaca štiti industriju od ekonomskih problema kakvi sada muče veliki dio svijeta. Chen objašnjava da su kupci jahti “ljudi s mnogo novca, čak i kada globalna ekonomija nije u najboljem stanju”.U Aziji je proizvodnja jahti relativno nova, jer za njih do prije nekoliko godina nije postojalo domaće tržište. Prema podacima ShowBoats Internationala, svega 4 posto ljudi koji su 2008. naručili jahte od 25 metara ili više bili su iz Azije, gotovo pola bilo ih je iz Europe, a četvrtina iz Sjeverne Amerike.

Azijske kompanije su prije tek nekoliko godina ušle na desetke milijardi dolara vrijedno tržište luksuznih jahti, a sada se već bore s europskim kompanijama za veći dio tog tržišta. Azija se predvođena Tajvanom i sve više Kinom ozbiljno približila Zapadu u proizvodnji plovila za bogataše.

Graditelji brodova s toga kontinenta svojim europskim rivalima konkuriraju cijenama jahti koje su u Tajvanu u prosjeku niže za trećinu, dok su u Kini čak i upola manje od europskih. Iako to mnogim kupcima odgovara, neki tržišni promatrači smatraju da se cijene možda snižavaju u skladu s nižom kvalitetom proizvoda, po čemu je Kina poznata. Uz to, neki stručnjaci smatraju da azijske jahte imaju manje individualnosti. “Tajvanski brodovi dobro se prodaju, ljudima se sviđaju”, kazao je Andy Ye iz švicarske kompanije za upravljanje i održavanje super jahti Floating Life, koja je nedavno otvorila podružnicu u Šangaju. “Ali što se tiče inovacija, Talijani, Nizozemci ili Francuzi imaju inovativnije dizajne. Oni postavljaju trendove, a Tajvan ih slijedi.” Talijan Francesco Frediani, potpredsjednik za prodaju pri proizvođaču luksuznih jahti Riva Yacht, smatra da je Tajvan već dobro tržište s iskustvom u izradi jahti, a Kina bi to mogla postati. Ipak, ne boji se konkurencije i kaže: “Oni sada stvaraju svoje stručne kadrove, ali u terminima rješavanja problema vezanih uz brodove Europa još posjeduje stučnost.” Prema podacima ShowBoats International, najcjenjenijeg časopisa koji se bavi isključivo jahtama, Tajvan i Kina ove godine primili su oko 100 narudžbi za jahte veće od 25 metara, od čega tri četvrtine otpada na Tajvan. Brojke su naglo porasle od 2005. kada su zajedno imale oko 60 narudžbi. Za usporedbu, Italija, koja je vodeći proizvođač luksuznih jahti u svijetu, ove je godine primila 400 narudžbi, dok Amerika kao druga po redu ima nešto više od 100 narudžbi. Luksuzne jahte skupe su igračke za vrlo bogate. Jedna od (uvjetno rečeno) manjih jahti koju gradi tajvanski brodograditelj Jade Yachts stoji 8 milijuna eura, a ako kupac želi da bude posebno opremljena, cijene su mnogo, mnogo više. Jack Chen, predsjednik Tajvanskog udruženja industrije jahti, smatra da bogatstvo kupaca štiti industriju od ekonomskih problema kakvi sada muče veliki dio svijeta. Chen objašnjava da su kupci jahti “ljudi s mnogo novca, čak i kada globalna ekonomija nije u najboljem stanju”.U Aziji je proizvodnja jahti relativno nova, jer za njih do prije nekoliko godina nije postojalo domaće tržište. Prema podacima ShowBoats Internationala, svega 4 posto ljudi koji su 2008. naručili jahte od 25 metara ili više bili su iz Azije, gotovo pola bilo ih je iz Europe, a četvrtina iz Sjeverne Amerike.

Autor: Rajka Ramić
21. srpanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close