Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Srpsko tržište falsifikata

Autor: Poslovni.hr
17. srpanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Srpski potrošači, kako je utvrdila Tržišna inspekcija, vrlo često lice mažu falsificiranom kremom, djeci kupuju Milke, a ne Milka čokoladu, kumu ponesu litru kvazi vinjaka, uz palačinke posluže plagijat Eurokrema i nose lažnu Dolce & Gabanna majicu.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Samo tijekom prošle godine zaplijenjeno je oko milijun primjeraka krivotvorene robe široke potrošnje. Osim hrane, obuće i odjeće, među kvazi artiklima bilo je i raznih kabela, utikača, kozmetike i kućnih potrepština. Prema riječima Vere Despotović, načelnice Tržišne inspekcije, kada inspekcija pronađe falsificirani proizvod, povlači ga s tržišta, oduzima i ako se na sudu potvrdi da je reč o falsifikatu – uništava. “U slučaju da prijavu podnesu potrošači, proizvođač dobiva sve podatke kako bi mogao pokrenuti sudski postupak za naknadu štete. Ti sudski procesi se ponekad, ako je situacija jasna, završe i na prvom ročištu. Iako imamo i predmete koje pratimo još od 2006. godine, a koji još nisu dobili sudski epilog. Inspekcija može reagirati i bez prijave proizvođača, ali je uspjeh zagarantiran samo ako on surađuje u istraživanju. Falsifikator treba odgovarati i zbog obmane potrošača, ne samo zbog povrede prava proizvođača”, objasnila je Despotović. U posljednjem slučaju Takovo je Okružnom javnom tužilaštvu u Šapcu 1. travnja podnijelo krivičnu prijavu zbog osnovane sumnje da se u gradu nalazi pogon u kojem se pravi falsifikat Eurokrema. Prema toj prijavi, sredinom svibnja na adresu kompanije stigao je odgovor da je krivična prijava odbačena zbog nedostatka dokaza. “Objašnjeno nam je da krivično gonjenje možemo poduzeti dostavljanjem prijedloga istražnom sucu. U razdoblju od početka travnja do sredine svibnja falsifikat nije pojavljivao na tržištu. Odmah poslije mogao se opet kupiti”, objasnila je Snežana Lauš, potpredsednica koncerna.

Srpski potrošači, kako je utvrdila Tržišna inspekcija, vrlo često lice mažu falsificiranom kremom, djeci kupuju Milke, a ne Milka čokoladu, kumu ponesu litru kvazi vinjaka, uz palačinke posluže plagijat Eurokrema i nose lažnu Dolce & Gabanna majicu.

Samo tijekom prošle godine zaplijenjeno je oko milijun primjeraka krivotvorene robe široke potrošnje. Osim hrane, obuće i odjeće, među kvazi artiklima bilo je i raznih kabela, utikača, kozmetike i kućnih potrepština. Prema riječima Vere Despotović, načelnice Tržišne inspekcije, kada inspekcija pronađe falsificirani proizvod, povlači ga s tržišta, oduzima i ako se na sudu potvrdi da je reč o falsifikatu – uništava. “U slučaju da prijavu podnesu potrošači, proizvođač dobiva sve podatke kako bi mogao pokrenuti sudski postupak za naknadu štete. Ti sudski procesi se ponekad, ako je situacija jasna, završe i na prvom ročištu. Iako imamo i predmete koje pratimo još od 2006. godine, a koji još nisu dobili sudski epilog. Inspekcija može reagirati i bez prijave proizvođača, ali je uspjeh zagarantiran samo ako on surađuje u istraživanju. Falsifikator treba odgovarati i zbog obmane potrošača, ne samo zbog povrede prava proizvođača”, objasnila je Despotović. U posljednjem slučaju Takovo je Okružnom javnom tužilaštvu u Šapcu 1. travnja podnijelo krivičnu prijavu zbog osnovane sumnje da se u gradu nalazi pogon u kojem se pravi falsifikat Eurokrema. Prema toj prijavi, sredinom svibnja na adresu kompanije stigao je odgovor da je krivična prijava odbačena zbog nedostatka dokaza. “Objašnjeno nam je da krivično gonjenje možemo poduzeti dostavljanjem prijedloga istražnom sucu. U razdoblju od početka travnja do sredine svibnja falsifikat nije pojavljivao na tržištu. Odmah poslije mogao se opet kupiti”, objasnila je Snežana Lauš, potpredsednica koncerna.

Autor: Poslovni.hr
17. srpanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close