Kina je kao dio svojih napora da raščiste smog iznad Pekinga prije dolaska 10.000 sportaša i pola milijuna stranih posjetitelja naložila široka ograničenja na veliki dio industrije svoga glavnog grada. Ograničenja za industriju će se najvjerojatnije prije početka Olimpijskih igara proširiti i na veliki dio sjeverne Kine, te ostale gradove u kojima će se održavati neka od natjecanja, poput Šangaja i luke Qingdao.
Dok cijeli opseg ograničenja još nije jasan, neke kompanije su već 2005. dobile stroge upute da ugase ili smanje proizvodnju. Proizvođač čelika Shougang, koji je prema istraživanjima pekinškog meteorološkog ureda odgovoran za 40 posto industrijskog zagađenja zraka u Pekingu, te je godine počeo smanjivati proizvodnju i graditi novo postrojenje u Tangshanu koje će biti otvoreno u listopadu ove godine. Shougangovo postrojenje u Pekingu tijekom ljeta će raditi sa samo trećinom kapaciteta.Elektrana Beijing Jingneng Thermal Power od 2005 je potrošila 44 milijuna dolara na filtre i procese koji su joj omogućiti smanjivanje emisija za 30 posto, kako im je naloženo, ali u strahu je od mogućih ograničenja na proizvodnju ako gradski dužnosnici odluče još više smanjiti emisije dovođenjem energije iz udaljenih elektrana. Takva odluka bi mogla smanjiti zaradu elektrane tijekom sezone. U travnju ove godine gradska uprava Pekinga najavila je da će tijekom Olimpijskih igara zabraniti svu gradnju i ograničiti proizvodnju svih poduzeća koja su veliki zagađivači. Ako Kina želi očistiti svoje gradove, u vrlo kratkom roku najteže će biti pogođene tvornice cementa, čelika i željezne rude, te one koje rade na ugljen, smatraju analitičari. Broj tvornica koje bi se mogle zatvoriti tijekom Olimpijskih igara ekvivalent je polovice meksičkog industrijskog kapaciteta. Druga, već najavljena mjera je strogo ograničenje broja automobila na cestama tijekom Olimpijskih igara. Krajem srpnja grad će s ulice maknuti polovicu svojih 3,3 mil. vozila tako što će im dozvoliti da se voze samo svaki drugi dan, ovisno o tome imaju li parne ili neparne registracijske brojeve. Ali već od 1. srpnja zabranjen je ulaz u grad za oko 300.000 kamiona. Mnogi od njih dostavljaju robu za prodavaonice i supermarkete, pa su se neki trgovci već opskrbili zalihama robe. Zabrane prometa mogle bi utjecati i na potrošače izvan zemlje, jer neke velike kompanije nisu na vrijeme poduzele korake potrebne za prebacivanje proizvodnje izvan Kine ili stvaranje zaliha. Analitičari smatraju da bi tijekom Olimpijskih igara mogli vidjeti prazne police u nekim američkim i europskim trgovinama.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu