Sezona kabrioleta je u punom jeku, a danas kupci mogu birati između mnogo više automobila nego su to mogli prije nekoliko godina. Pravu eksploziju ponude izazvali su takozvani CC, odnosno coupe-cabrio automobili koji su zbog svojeg metalnog krova podjednako praktični i korisni i izvan sezone, dakle, tijekom zimskih mjeseci. Naravno, ponuda se proširila i u premium segmentu luksuznijih kabrioleta. Njemački Audi već duži niz godina na tržištu nudi nekoliko svojih modela s otvorenim krovom. Najnoviji model u ponudi ujedno je i najmanji audijev kabriolet, A3. Otvoreni automobil, nastao na osnovi kompaktnog Audija, suprotno trendu, nema metalni već klasični platneni krov. Takva koncepcija ima svoje jasne prednosti u odnosu na metalni krov. Automobil je tako ostao kompaktan poput svoje zatvorene verzije, što garantira elegantniji dizajn. Istodobno, tu je i veći osjećaj slobode zbog prednjeg stakla koje ne ulazi u prostor kabine kao na CC automobilima. Audijev kabriolet je četverosjed, no straga nema dovoljno mjesta za odrasle osobe. Posebnost A3: ovaj automobil je pravi rekorder kada je u pitanju sklapanje krova. Krov za samo devet sekundi nestaje u inače vrlo prostranom prtljažniku. Još jedna prednost je mogućnost zatvaranja krova u vožnji. Audi A3 dostupan je s dizelskim i benzinskim motorima, a osnovna cijena iznosi 245.000 kuna, što A3 čini odličnom ponudom.
Ponuda motora
I najnoviji BMW-ov kabriolet je, poput Audija, kompaktni automobil. BMW-ova serija 1, za razliku od Audija, nije zadržala svoj kompaktni oblik, već je za kabrio inačicu poslužila limuzinska izvedba. Takva koncepcija nekima će se možda više svidjeti, dok će drugi preferirati Audijev karoserijski oblik. Jasna prednost BMW-a je mnogo bogatija ponuda motora. Dok Audi za A3 nudi jedan dizel i dva benzinca, BMW u ponudi uz dizel ima još četiri benzinska motora. Ljubitelji brzine kod BMW-a će se osjećati mnogo bolje jer najsnažniji motor u Audiju razvija 200 KS, dok BMW u modelu 135i nudi 306 KS. Golema snaga za ovu klasu automobila. Rivalstvo Audija i BMW-a nastavlja se i u srednjoj klasi, no ovdje je Audi u velikom zaostatku. Naime, na tržište je ove godine stigao novi A4, no njegova kabrio inačica za sada nije promijenjena i očekuje se tek za iduću sezonu. BMW, s druge strane, ostarjelom A4 kabrioletu suprotstavlja svoj najjači adut: novu seriju 3 Cabrio. Za razliku od dosadašnje prakse i većine konkurencije, nova serija 3 Cabrio je CC automobil, dakle ima metalni krov. Serija 3 Cabrio je tako osjetno dobila na praktičnosti, no istodobno je izgubila na šarmu. Zbog toga što metalni krov zahtijeva mnogo mjesta, prtljažnik, odnosno stražnji dio automobila dug je te djeluje pomalo neproporcionalno. Ipak, mnogi ovaj estetski detalj ne smatraju nedostatkom, a realno gledano, Serija 3 Cabrio je unatoč tome jedan od najatraktivnijih automobila u klasi. A atraktivnost mu dodatno povećava bogata ponuda motora. Kupac može birati između čak sedam agregata, a top model, sportski M3 cabrio, razvija čak 420 KS. Time se ovaj automobil može mjeriti s najbržima na tržištu. Istu koncepciju s metalnim krovom koristi švedski Volvo u ovoj klasi. Njihov model C70 u prošloj je generaciji bio dostupan kao coupe i kabriolet, no u aktualnoj generaciji su svojstva ova dva automobila spojena u jedan. Aktualni C70 bio je nekoliko godina prvi velikoserijski automobil ovih dimenzija s pomičnim metalnim krovom, a vrlo je popularan i danas. Cijena C70 kreće se od 331 do 393 tisuća kuna, a u ponudi je nekoliko modela s motorima snage 140 do 220 konja. U ovoj klasi svojeg konkurenta ima i Mercedes-Benz. Kabriolet CLK nastao je na osnovi C-klase, krasi ga elegantan dizajn, a posjeduje platneni krov koji se brzo podiže i spušta. Iako je 420 KS u BMW-u serije 3 doista golema snaga, Mercedes nudi još moćnije motore.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu