Head hunting je metoda kojom se pronalaze kandidati za poslove, od članova nadzornih odbora pa sve do najniže pozicije izvršnih direktora. U Hrvatskoj ima vrlo malo pravog head huntinga, još je to većinom tzv. executive search koji uključuje i oglašavanje. Head hunting u Hrvatskoj nije toliko razvijen u odnosu na inozemna tržišta, što zbog veličine hrvatskog tržišta, što zbog uspješnijeg korištenja drugih metoda potrage poput Executive Searcha i klasične selekcije. Budući da se head huntingom ciljaju visokopozicionirani menadžeri u pojedinim branšama koji najčešće nisu aktivni u traženju posla, proces mora biti iznimno diskretno i profesionalno proveden. Posao pravog headhuntera je da prati tržište te da zna gdje se nalaze kandidati na koje se u tom trenutku cilja. Head hunting je najbolja metoda privlačenja najkvalitetnijih kandidata.
Nema jasne granice
Na tržištu posrednika pri zapošljavanju postoje tvrtke za head hunting i agencije za zapošljavanje – ta dva pojma bitno je razlikovati. Za razliku od head huntinga, agencije za zapošljavanje pronalaze potencijalne kandidate za posao klasičnom selekcijom, objavom natječaja, selekcijom životopisa, provođenjem intervjua i psihologijskih testiranja te klijentima najčešće isporučuju tri najbolja kandidata. Time se dobivaju kandidati koji traže posao aktivno, dok se head huntingom najčešće nalaze kandidati koji do tada nisu ni razmišljali o promjeni posla. U svijetu, kao i u Hrvatskoj, postoje obje vrste tvrtki, s tim da je u svijetu naglašena specijaliziranost na pojedine branše. Budući da je hrvatsko tržište vrlo malo, ponekad je teško odrediti jasnu granicu između tvrtki koje se bave head huntingom i klasičnih agencija za zapošljavanje. “Tip agencije koju će angažirati određeno poduzeće za potrebe head hunting projekta ovisi o željama i potrebama tog poduzeća te proračunu same kompanije. Sukladno tome razlikuju se agencije specijalizirane za head hunting i ‘generalističke’ agencije za posredovanje pri zapošljavanju. Na zapadnim tržištima postoje vrlo jasne razlike između ta dva tipa agencija i poznato je da agencije specijalizirane za head hunting traže veće honorare, no zato nude višu razinu kvalitete usluge.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu