Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Luka Koper gradi putnički terminal i distribucijski centar

Autor: Vlado Zagorac
05. svibanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Ove se godine očekuje 70 uplovljavanja deset putničkih brodova koji će u Koper dovesti 30.000 putnika

Slovenska država i Luka Koper postigli su sporazum o gradnji pomorskog putničkog terminala. U njegovu gradnju najveće slovensko morsko pristanište investirat će deset milijuna eura. Novi će pomorski putnički terminal biti završen do kraja 2009. godine, a u svom kontinentalnom zaleđu na području Sežane Luka Koper gradi i europski distribucijski centar.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Kontejnerski promet
“Idejni koncept objekta pomorskog putničkog terminala bit će završen do kraja lipnja, a do studenoga bit će gotova i projektna dokumentacija potrebna za građevinsku dozvolu. Tim smo dogovorom izrazili volju i spremnost da zajedno s lukom gradimo takav pomorski putnički terminal od kojeg će znatnu korist imati Luka Koper, općina i cijeli slovenski turizam”, objašnjava glavni direktor Direktorata za pomorstvo slovenskog Ministarstva prometa Jadran Luin. Luka Koper namjerava graditi novu zgradu na čijoj će površini od osam tisuća četvornih metara uz prostorije graničnog prijelaza, granične policije i carine biti i prostori za komercijalne djelatnosti te potpuno nove prostorije Uprave Republike Slovenije za pomorstvo sa suvremenim centrom za nadzor sigurnosti plovidbe. Zamjenik predsjednika Uprave Luke Koper Aldo Babič objašnjava da će u objektu biti mjesta i za hotel sa oko 65 soba, restoranom i dvoranom za konferencije. Nakon dinamičnog razvoja na području teretnog prometa koparsko pristanište postaje sve zanimljivije i za putnički promet i pristajanje kruzera. Ove se godine očekuje 70 uplovljavanja deset različitih putničkih brodova koji će na svojim krstarenjima Jadranom i Sredozemnim morem u Koper dovesti 25 do 30 tisuća putnika.Dok je u tom slovenskom pristaništu putnički promet još u fazi nastajanja, Luka Koper sve uspješnije posluje na području pretovara robe.

Slovenska država i Luka Koper postigli su sporazum o gradnji pomorskog putničkog terminala. U njegovu gradnju najveće slovensko morsko pristanište investirat će deset milijuna eura. Novi će pomorski putnički terminal biti završen do kraja 2009. godine, a u svom kontinentalnom zaleđu na području Sežane Luka Koper gradi i europski distribucijski centar.

Kontejnerski promet
“Idejni koncept objekta pomorskog putničkog terminala bit će završen do kraja lipnja, a do studenoga bit će gotova i projektna dokumentacija potrebna za građevinsku dozvolu. Tim smo dogovorom izrazili volju i spremnost da zajedno s lukom gradimo takav pomorski putnički terminal od kojeg će znatnu korist imati Luka Koper, općina i cijeli slovenski turizam”, objašnjava glavni direktor Direktorata za pomorstvo slovenskog Ministarstva prometa Jadran Luin. Luka Koper namjerava graditi novu zgradu na čijoj će površini od osam tisuća četvornih metara uz prostorije graničnog prijelaza, granične policije i carine biti i prostori za komercijalne djelatnosti te potpuno nove prostorije Uprave Republike Slovenije za pomorstvo sa suvremenim centrom za nadzor sigurnosti plovidbe. Zamjenik predsjednika Uprave Luke Koper Aldo Babič objašnjava da će u objektu biti mjesta i za hotel sa oko 65 soba, restoranom i dvoranom za konferencije. Nakon dinamičnog razvoja na području teretnog prometa koparsko pristanište postaje sve zanimljivije i za putnički promet i pristajanje kruzera. Ove se godine očekuje 70 uplovljavanja deset različitih putničkih brodova koji će na svojim krstarenjima Jadranom i Sredozemnim morem u Koper dovesti 25 do 30 tisuća putnika.Dok je u tom slovenskom pristaništu putnički promet još u fazi nastajanja, Luka Koper sve uspješnije posluje na području pretovara robe.

Pretovar je u odnosu na 2006. godinu povećan za devet posto i bio veći od 15 milijuna tona. Pritom je istovara bilo 11,6 milijuna tona (10,6 milijuna tona 2006. godine), a utovara 3,7 milijuna tona (3,4 milijuna tona godinu prije). U pretovaru je prvo mjesto zadržao sipki i rasuti teret (8,1 milijun tona), slijede kontejneri (2,6 milijuna tona), tekući teret (2,2 milijuna tona), generalni teret (1,6 milijuna tona) i vozila 744,6 tisuća tona. Strateška je promjena ostvarena na području promjene strukture pretovara, pa je sa 2234 broda lani pretovareno 40 posto više kontejnera (305,6 tisuća kontejnera), 31 posto više automobila (522,8 tisuća vozila) i 36 posto više općeg tereta. S obzirom na to da je pretovar suhog rasutog tereta zadržan na razini prethodne godine, njegov je udio u ukupnom pretovaru lani bio niži, ali se povećava promet kvalitetnijim i ekološki prihvatljivijim teretom s višim stupnjem dodane vrijednosti.

Povećani prihodi
Povećanjem tereta više dodane vrijednosti, bogatija ponuda dodanih usluga na području robe i veći ukupan pretovar utjecali su na povećanje prihoda koji su lani premašili iznos od 122 milijuna eura. Lani je ostvaren poticajan 20-postotni rast dobiti iz poslovanja, a to je znatno više od rasta od 6 posto ostvarenog 2006. godine. U sklopu svoje djelatnosti Luka Koper nastavlja s gradnjom europskog distribucijskog centra na području Sežane gdje je za te potrebe u veljači kupila društvo Investicije Novamark i za taj posao, prema podacima koje objavljuje ljubljanski list Dnevnik, platila 2,1 milijun eura. Time je Luka Koper došla u posjed oko 35.000 četvornih metara zemljišta u Sežani.

Autor: Vlado Zagorac
05. svibanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close