Slovenski trgovački lanac Merkur ove i sljedećih pet godina planira velike investicije u širenje svoje maloprodajne i veleprodajne djelatnosti u Hrvatskoj. Uz postojećih osam trgovačkih centara upravo je završen projekt novog trgovačkog centra u zagrebačkom naselju Lanište koji bi se trebao početi graditi ove godine. Iako je taj projekt dosad najveći s planiranih 16.500 četvornih metara prodajne površine i investicijom od 11 milijuna eura, u Merkuru su nam službeno potvrdili kako u sljedećih pet godina planiraju daljnja ulaganja od 150 milijuna eura. Merkur se inače ubrzano širi u regiji, i dosad imaju 33 centra u Sloveniji, osam u Hrvatskoj, dva u Srbiji, jedan u Makedoniji te još 25 franšiznih prodavaonica. “U tijeku su četiri projekta gradnje novih prodajno-skladišnih kapaciteta, a u pripremi su još četiri. Nove centre planiramo otvoriti u Zagrebu, Splitu i svim većim gradovima u Hrvatskoj. Do 2013. u nove prodajno-skladišne kapacitete u Hrvatskoj planiramo uložiti više od 150 milijuna eura”, odgovorio je za Poslovni dnevnik Bojan Vidmar, direktor Merkura Hrvatska. Merkur u Hrvatskoj posluje od 1991. i ima osam prodajnih centara koji nude proizvode za kuću i stan, od materijala preko tehničke opreme do audiovizualnih uređaja. Cilj im je, ističu, postati vodeći lanac u prodaji “uradi sam”, a konkurencija Merkuru u Hrvatskoj su lanci poput Bauhausa, Baumaxa, OBI-ja, Gramata i Peveca. Još lani je Vidmar isticao kako im je cilj u Hrvatskoj imati 150.000 četvornih metara prodajne površine, no s najavljenim ulaganjima u sljedećih pet godina tu brojku namjeravaju premašiti za 30.000 četvornih metara.
No i s tom brojkom prodajnih površina u Hrvatskoj ih čeka žestoka konkurencija. Primjerice, samo Pevec ima 14 prodajnih centara sa 450.000 četvornih metara površine, lani je ostvario rekordnih 400 milijuna eura prometa i planira daljnje širenje u hrvatskim gradovima i regiji. Grupa Merkur je krajem prošle godine doživjela promjene u vlasničkoj strukturi i preuzimanje od menadžmenta koji ima ambiciozne planove. U planu ukupnih prihoda grupe u 2010. godini žele postići prihod od 561 milijuna eura od regionalnih tvrtki kćeri, dok na svom domicilnom slovenskom tržištu planiraju povećanje od 50 posto u odnosu na 2006. godinu i ostvariti 890 milijuna eura prihoda. Prema posljednjim podacima, neto dobit grupe lani je porasla za 56,7 posto u odnosu na 2006. godinu i iznosila je 33,86 milijuna eura. Najviši rast, od gotovo 50 posto, ostvaren je na tržištima izvan Slovenije. Međutim, unatoč uspješnom širenju, koliko se uspijeva saznati u Gradu Zagrebu, najveći problem novog Merkurova centra na Laništu bit će osiguranje potrebnih prometnica. Iako se vrlo brzo razvija, Lanište je inače slabo pokriveno pomoćnim cestama i ostalom infrastrukturom, pa će se i Merkuru kao i ostalim investitorima u području pojaviti dodatni trošak za gradnju prometnica. Jedna od mogućih opcija je i sufinanciranje prometnica i infrastrukture s Trigranitom .

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu