Uprava Aeroflota je opovrgla svaki interes za preuzimanje Alitalije, samo dva dana nakon što su na Sardiniji budući talijanski premijer Silvio Berlusconi i ruski predsjednik Vladimir Putin na zajedničkoj konferenciji za novinare obznanili kako su razgovarali i o mogućem ulasku ruske zrakoplovne kompanije u posao kupnje talijanske kompanije. Time su u nedjelju ponovno vratio u igru Air France-KLM, koji je jedini dao suvislu ponudu za preuzimanja talijanskog gubitaša. “Razgovarali smo o Alitaliji i mogućnosti otvaranja pregovora i s Aeroflotom”, izjavio je Berlusconi. “Glede kupnje Alitalije situacija je otvorena. Mi nemamo ništa protiv Air Francea. Svidjelo bi nam se kada bi se stvorila velika međunarodna zrakoplovna kompanija s Alitalijom na parititenim uvjetima. Istodobno, želimo otvoriti mogućnost i drugim kompanijama, posebno suradnji s Aeroflotom”, izjavio je Berlusconi. Budući talijanski premijer objašnjava kako bi i u slučaju spajanja Alitalije i Air France-KLM-a u posao mogao ući i Aeroflot kako bi se stvorio zrakoplovni europski div.Istodobno, Berlusconi ne odustaje ni od mogućnosti da se za Alitaliju nađe spasitelje u Italiji. “Najvažnije je zadržati Alitaliju kao kompaniju talijanske zastave, koja bi privlačila turiste u Italiju”, drži Berlusconi, odnosno traži od potencijalnih kupaca da na čelu talijanske kompanije budu Talijani.Istodobno se razmatra donošenje zakona kojim bi buduća Berlusconijeva vlada osigurala mostni kredit za Alitaliju u iznosu od 100-150 milijuna eura, a što bi trebala odobriti Europska unija. Taj bi kredit poslužio za prevladavanje sadašnjih teškoća u likvidnosti Alitalije dok se ne bi oformila skupina talijanskih poduzetnika koji bi uz banke osigurali oko dvije milijarde eura za preuzimanje kompanije. No čini se kako državno subvencioniranje Alitalije neće biti izvedivo do 2011. godine. No ako bi se mostni kredit odmah vratio, možda bi Bruxelles popustio.
Usprkos najavama Berlusconija i Putina, upravo najnevjerojatnija opcija za spašavanje Alitalije je Aerflot. Iako je ruska kompanija prije bila zainteresirana za preuzimanje, od toga je odustala nakon što je dobila na uvid bilance Alitalije. Poseban razlog za odustajanje Rusa bila je i nemogućnost provođenja velikih rezova u talijanskoj kompaniji. “Nema mogućnosti da se ruska zračna kompanija Aeroflot pojavi kao kupac Alitalije”, rekao je direktor moskovske kompanije Valerij Okulov. “Držimo da smo imali korisno iskustvo na prvom natječaju za privatizaciju Alitalije, ali informacije koje posjedujemo ne stvaraju nas optimistima glede drugog sudjelovanja u projektu”, objasnio je vrlo jasno svoj “njet” Okulov. Rusima je bilo dovoljan prvi natječaj za privatizaciju Alitalije od prije nekoliko godina da bi shvatili kako nema ništa od dobroga posla. Sadašnje spominjanje mogućeg povratka Rusa na tržište bilo je više nekom vrstom zastrašivanja. S jedne strane traži se od sindikata da popuste zahtjevima francusko-nizozemske kompanije koja namjerava otpustiti 2100 zaposlenih, smanjiti flotu sa 170 na 130 zrakoplova, izbrisati teretne zrakoplove itd., kao i pritiska na Air France da malo ublaži svoje prijedloge. Prema informacijama objavljenima u Rimu u nedjelju, čini se da bi se Francuzi mogli vratiti možda s manje drastičnim prijedlozima, ali pod uvjetom da sindikati popuste u svojim zahtjevima. Vremena je sve manje jer nad Alitalijom visi Damoklov mač nelikvidnosti, a ako neka zrakoplovna kompanije nije likvidna, oduzima joj se licencija za prijevoz što znači likvidaciju kompanije.
(Silvije Tomašević)
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu