Kad se na oglase i web siteove za zapošljavanje javlja nekolicina kvalificiranih kandidata, to znači samo jedno: kvalitetni ljudi sretno su zaposleni. No, to ne znači da oni nemaju želju promijeniti posao, nego nemaju vremena, ni volje, tražiti novog poslodavc. Svjetske agencije za pronalazak kvalitetnih kanditata, od dizajnera i programera do vrhunskih menadžera, prisljene su pronalaziti kreativnije načine privlačenja kandidata. Elektronske poruke, dopisi i telefonski pozivi često ostaju neodgovoreni, ili komunikacija traje predugo. Oni zaposlenici koji se mogu svrstati u “zvijezde” često ne mare za sastanke s kolegama, pa se ne mogu naći ni na sastancima strukovnih udruženja.“Broj ‘pasivnih kandidata’ uvijek je isti. Kad je stanje loše, svaka kompanija želi što više takvih ljudi jer je sigurnija da neće otići”, kaže Lou Adler, direktor konzultantske agencije The Adler Group. Zbog toga agencije moraju odbaciti naučena pravila i smisliti novi, kreativniji način kako da privuku pažnju vrhunskih radnika. “Oni su pasivni pa im trebate ponuditi nešto zaista neočekivano”, kaže John Sullivan, konzultant za zapošljavanje i profesor menadžmenta na Državnom sveučilištu San Francisco. Agencije za traženje kadrove koriste web siteove na kojima mogu naći popis pasivnih kandidata, zaposlenike na dobrim pozicijama, ali koji ne pokazuju želju za promjenom. No, nakon skupljanja informacija o kvalificikacijama, ne šalje se standardna elektronska poruka, nego se poziv prilagođava industriji ili čak pojedinom kandidatu. Nakon što je pronašla 100 kandidata, kompanija koja radi računalne igre Red 5 Studios, za svakog od njih napravljeni su profili proučavanjem blogova, kolega i njihovog trenutačnog radnom mjesta. Nakon toga je svakom kandidatu poslan iPod sa snimljenom porukom direktora Marka Kerna. “Oni su se zbog toga osjećali vrlo posebno. Kandidatima se sviđe osjećaj da kompanija želi baš njih”, kaže Kern. Slanje iPoda se isplatilo. Više od 90 kandidata odgovorilo je na poziv, trojica vrhunskih prešla su u Red 5 Studios, a ostali su o neuobičajenom postupku pričali su sa svojim kolegama i tako proširili glas o kompaniji kao poželjnom poslodavcu. Proizvođač računalnih igara Electronic Arts bio je svjestan da su dobri programeri obasuti ponudama za posao, pa su problemu pristupili drukčije: ispred konkurentske kompanije Radical Entertainment postavili su jumbo plakate na kojima je pisalo “Zapošljavamo” u ASCII kodu, “običnom” čovjeku nečitkom, ali programerima dobro poznatom. Reakcije su bile odlične, a kanditati su i svoje odgovore napisali u ASCII kodu. Agencije za zapošljavanje promijenile su formu intervjua. Oni su ležerniji, s više humora i manje formalnog ispitivanja. Razgovori s njima često se vode vikendom ili čak noću, u doba kad kandidat ima vremena, a ne kad to odgovara agenciji.
Metode privlačenja zanimljivih zaposlenika moraju biti sve kreativnije
Kad se na oglase i web siteove za zapošljavanje javlja nekolicina kvalificiranih kandidata, to znači samo jedno: kvalitetni ljudi sretno su zaposleni. No, to ne znači da oni nemaju želju promijeniti posao, nego nemaju vremena, ni volje, tražiti novog poslodavc. Svjetske agencije za pronalazak kvalitetnih kanditata, od dizajnera i programera do vrhunskih menadžera, prisljene su pronalaziti kreativnije načine privlačenja kandidata. Elektronske poruke, dopisi i telefonski pozivi često ostaju neodgovoreni, ili komunikacija traje predugo. Oni zaposlenici koji se mogu svrstati u “zvijezde” često ne mare za sastanke s kolegama, pa se ne mogu naći ni na sastancima strukovnih udruženja.“Broj ‘pasivnih kandidata’ uvijek je isti. Kad je stanje loše, svaka kompanija želi što više takvih ljudi jer je sigurnija da neće otići”, kaže Lou Adler, direktor konzultantske agencije The Adler Group. Zbog toga agencije moraju odbaciti naučena pravila i smisliti novi, kreativniji način kako da privuku pažnju vrhunskih radnika. “Oni su pasivni pa im trebate ponuditi nešto zaista neočekivano”, kaže John Sullivan, konzultant za zapošljavanje i profesor menadžmenta na Državnom sveučilištu San Francisco. Agencije za traženje kadrove koriste web siteove na kojima mogu naći popis pasivnih kandidata, zaposlenike na dobrim pozicijama, ali koji ne pokazuju želju za promjenom. No, nakon skupljanja informacija o kvalificikacijama, ne šalje se standardna elektronska poruka, nego se poziv prilagođava industriji ili čak pojedinom kandidatu. Nakon što je pronašla 100 kandidata, kompanija koja radi računalne igre Red 5 Studios, za svakog od njih napravljeni su profili proučavanjem blogova, kolega i njihovog trenutačnog radnom mjesta. Nakon toga je svakom kandidatu poslan iPod sa snimljenom porukom direktora Marka Kerna. “Oni su se zbog toga osjećali vrlo posebno. Kandidatima se sviđe osjećaj da kompanija želi baš njih”, kaže Kern. Slanje iPoda se isplatilo. Više od 90 kandidata odgovorilo je na poziv, trojica vrhunskih prešla su u Red 5 Studios, a ostali su o neuobičajenom postupku pričali su sa svojim kolegama i tako proširili glas o kompaniji kao poželjnom poslodavcu. Proizvođač računalnih igara Electronic Arts bio je svjestan da su dobri programeri obasuti ponudama za posao, pa su problemu pristupili drukčije: ispred konkurentske kompanije Radical Entertainment postavili su jumbo plakate na kojima je pisalo “Zapošljavamo” u ASCII kodu, “običnom” čovjeku nečitkom, ali programerima dobro poznatom. Reakcije su bile odlične, a kanditati su i svoje odgovore napisali u ASCII kodu. Agencije za zapošljavanje promijenile su formu intervjua. Oni su ležerniji, s više humora i manje formalnog ispitivanja. Razgovori s njima često se vode vikendom ili čak noću, u doba kad kandidat ima vremena, a ne kad to odgovara agenciji.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu