Lučka kapetanija Pula dala je jučer prijepodne odobrenje za isplovljenje u teglju turskog broda Und Adriyatik sa sidrišta luke Pula za Trst. Preduvjet je bilo ispunjavanje sigurnosnih uvjeta koje je zatražilo norveško klasifikacijsko društvo Det Norske Veritas, čiji su predstavnici na zahtjev brodovlasnika u petak obavili detaljan pregled broda. Nizozemska tvrtka Smit Salvage, koju je brodovlasnik angažirao za glavnog spašavatelja turskog broda, podnijela je u subotu poslijepodne Lučkoj kapetaniji Pula zahtjev za isplovljenje broda u teglju sa sidrišta luke Pula za Trst. Brod su odteglila dva talijanska uz pratnju dvaju hrvatska tegljača. Nagorjeli brod stiže u Trst u ponedjeljak iza podne, sa dvanaest dana zakašnjena!. Da podsjetimo, Ro-Ro brod Und Adriyatik, dug 193 metra, koji je plovio iz Istambula u Trst prevozeći 200 kamiona i 11 tona opasnog tereta, poslao je poziv u pomoć 6. veljače 2008. u 5.04 sati jer ga je zahvatio požar 13 nautičkih milja zapadno od Rovinja, na granici hrvatskog teritorijalnog mora i Zaštićenog ekološko-ribolovnog pojasa. Predsjednik Vijeća Eko-Kvarner Vjeran Piršić poslao je jučer u ime te udruge otvoreno pismo predsjedniku Vlade Ivi Sanaderu jer smatra da je nužno otvoriti javnu raspravu o havariji turskog broda Und Adriyatik, pokraj istarske obale, radi bolje zaštite Jadrana. Piršić tvrdi da Hrvatska nije bila spremna za tu nesreću, što se, kako navodi, pokazalo u manjku opreme, nedovoljnoj uvježbanosti vatrogasaca za gašenje požara na otvorenome moru i neobjašnjivu kašnjenju u angažiranju potrebnih sredstava na mjestu havarije. Veće štete mogu se spriječiti ako se dobro uvježba obalna straža, smatra Piršić.
(A. Urošević, H)
Nizozemska tvrtka Smit Salvage, koju je vlasnik angažirao da spasi brod, za tegalj je angažirala četiri tegljača
Lučka kapetanija Pula dala je jučer prijepodne odobrenje za isplovljenje u teglju turskog broda Und Adriyatik sa sidrišta luke Pula za Trst. Preduvjet je bilo ispunjavanje sigurnosnih uvjeta koje je zatražilo norveško klasifikacijsko društvo Det Norske Veritas, čiji su predstavnici na zahtjev brodovlasnika u petak obavili detaljan pregled broda. Nizozemska tvrtka Smit Salvage, koju je brodovlasnik angažirao za glavnog spašavatelja turskog broda, podnijela je u subotu poslijepodne Lučkoj kapetaniji Pula zahtjev za isplovljenje broda u teglju sa sidrišta luke Pula za Trst. Brod su odteglila dva talijanska uz pratnju dvaju hrvatska tegljača. Nagorjeli brod stiže u Trst u ponedjeljak iza podne, sa dvanaest dana zakašnjena!. Da podsjetimo, Ro-Ro brod Und Adriyatik, dug 193 metra, koji je plovio iz Istambula u Trst prevozeći 200 kamiona i 11 tona opasnog tereta, poslao je poziv u pomoć 6. veljače 2008. u 5.04 sati jer ga je zahvatio požar 13 nautičkih milja zapadno od Rovinja, na granici hrvatskog teritorijalnog mora i Zaštićenog ekološko-ribolovnog pojasa. Predsjednik Vijeća Eko-Kvarner Vjeran Piršić poslao je jučer u ime te udruge otvoreno pismo predsjedniku Vlade Ivi Sanaderu jer smatra da je nužno otvoriti javnu raspravu o havariji turskog broda Und Adriyatik, pokraj istarske obale, radi bolje zaštite Jadrana. Piršić tvrdi da Hrvatska nije bila spremna za tu nesreću, što se, kako navodi, pokazalo u manjku opreme, nedovoljnoj uvježbanosti vatrogasaca za gašenje požara na otvorenome moru i neobjašnjivu kašnjenju u angažiranju potrebnih sredstava na mjestu havarije. Veće štete mogu se spriječiti ako se dobro uvježba obalna straža, smatra Piršić.
(A. Urošević, H)
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu