Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Maslinarstvo kao turistički proizvod Splitske županije

Autor: Sandra Livajić
17. prosinac 2007. u 06:30
Podijeli članak —

Županija će tiskati publikaciju ‘Maslinovi puti’ u kojoj će se na jednom mjestu naći svi maslinari i uljari

Splitsko-dalmatinska županija će do kraja godine tiskati promidžbeno-informativnu publikaciju “Maslinovi puti” u kojoj će se prvi put na jednom mjestu naći imena i adrese maslinara i uljara iz Splitsko-dalmatinske županije. Publikaciju su sastavili županijski odjeli za turizam i gospodarstvo u suradnji sa Savezom maslinara i uljara Splitsko-dalmatinske županije i Biotechniconom, a Županija je financirala projekt s 90.000 kuna. “Maslinovi puti” tiskani su u deset tisuća primjeraka na pet jezika i dijelit će se turistima kojima se na taj način nudi mogućnost posjete maslinarima tijekom berbe maslina te sudjelovanje u berbi i preradi maslina čime bi se produžila turistička sezona. U publikaciji se nalaze adrese oko četrdeset maslinara i uljara te karta za turiste na kojoj su označeni navedeni maslinari i uljari. “Maslinovi puti” pružaju informacije o povijesti i sadašnjosti maslinarstva u Splitsko-dalmatinskoj županiji, sortimentu maslina, karakteristikama maslinovog ulja, te uljarima – prerađivačima maslina. Riječ je o uljarima koji između ostalog organiziraju turističke ture u svojim pogonima, uz upoznavanje turista s maslinarstvom toga kraja i specifičnostima maslinovog ulja ili konzerviranih maslina koje nude na prodaju. Splitsko-dalmatinska županija projektom nastoji postati prepoznatljiva destinacija ne samo po vrlo dobrom maslinovom ulju nego i po turizmu maslinova ulja što će nadalje omogućiti ostvarivanje niza drugih pozitivnih efekata u turizmu i društvu.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

“Razvojem turizma kroz maslinove pute ostvarujemo osnovne pretpostavke za razvoj, kako ruralnog tako i otočnog te priobalnog turizma. Cilj publikacije je promocija maslinarstva i maslina kao izvornog dalmatinskog proizvoda koji ima izrazito pozitivna svojstva za zdravlje. To je novi turistički proizvod koji ostvaruje odlične preduvjete za produljenje turističke sezone te nedvojbeno podiže turistički imidž”, kaže Joško Stella, pročelnik županijskog Upravnog odjela za turizam. Projekt “Maslinovi puti” ambiciozan je plan kojem je cilj da Splitsko-dalmatinska županija postane prepoznatljiva destinacija, ne samo po vrlo dobrom ulju nego i po turizmu maslinova ulja, što će omogućiti ostvarivanje niza drugih gospodarskih efekata. “Maslinovi puti” trebali bi pridonijeti većem zalaganju stanovništva u očuvanju i obnovi izvornih okruženja, tradicijskog nasljeđa u skladu s održivim razvitkom turizma. Maslinarstvo u Splitskoj županiji je u uzlaznoj putanji i posljednjih desetak godina doživljava renesansu. Zahvaljujući trendu zdrave prehrane, tržište maslinova ulja u svijetu raste, a berba maslina i proizvodnja ulja sve više postaju atraktivan turistički proizvod. U borbi za konkurentnost sve su više cijene autohtona maslinova ulja visoke kvalitete, a dalmatinska ulja su svakim danom sve prepoznatljivija na svjetskom tržištu. U Hrvatskoj je registrirano šezdeset tisuća maslinara, od čega trećina u Splitsko-dalmatinskoj županiji. U ovoj županiji je i trećina od 4,2 milijuna stabala maslina u državi, a slijede Dubrovačko-neretvanska županija, Zadarska, Šibensko-kninska, Istarska te Primorsko-goranska. Samo u prošloj godini zasađeno je dvije i pol tisuće hektara novih maslinika, odnosno pola milijuna sadnica maslina, a prerađeno je 35 milijuna kilograma ploda.

Splitsko-dalmatinska županija će do kraja godine tiskati promidžbeno-informativnu publikaciju “Maslinovi puti” u kojoj će se prvi put na jednom mjestu naći imena i adrese maslinara i uljara iz Splitsko-dalmatinske županije. Publikaciju su sastavili županijski odjeli za turizam i gospodarstvo u suradnji sa Savezom maslinara i uljara Splitsko-dalmatinske županije i Biotechniconom, a Županija je financirala projekt s 90.000 kuna. “Maslinovi puti” tiskani su u deset tisuća primjeraka na pet jezika i dijelit će se turistima kojima se na taj način nudi mogućnost posjete maslinarima tijekom berbe maslina te sudjelovanje u berbi i preradi maslina čime bi se produžila turistička sezona. U publikaciji se nalaze adrese oko četrdeset maslinara i uljara te karta za turiste na kojoj su označeni navedeni maslinari i uljari. “Maslinovi puti” pružaju informacije o povijesti i sadašnjosti maslinarstva u Splitsko-dalmatinskoj županiji, sortimentu maslina, karakteristikama maslinovog ulja, te uljarima – prerađivačima maslina. Riječ je o uljarima koji između ostalog organiziraju turističke ture u svojim pogonima, uz upoznavanje turista s maslinarstvom toga kraja i specifičnostima maslinovog ulja ili konzerviranih maslina koje nude na prodaju. Splitsko-dalmatinska županija projektom nastoji postati prepoznatljiva destinacija ne samo po vrlo dobrom maslinovom ulju nego i po turizmu maslinova ulja što će nadalje omogućiti ostvarivanje niza drugih pozitivnih efekata u turizmu i društvu.

“Razvojem turizma kroz maslinove pute ostvarujemo osnovne pretpostavke za razvoj, kako ruralnog tako i otočnog te priobalnog turizma. Cilj publikacije je promocija maslinarstva i maslina kao izvornog dalmatinskog proizvoda koji ima izrazito pozitivna svojstva za zdravlje. To je novi turistički proizvod koji ostvaruje odlične preduvjete za produljenje turističke sezone te nedvojbeno podiže turistički imidž”, kaže Joško Stella, pročelnik županijskog Upravnog odjela za turizam. Projekt “Maslinovi puti” ambiciozan je plan kojem je cilj da Splitsko-dalmatinska županija postane prepoznatljiva destinacija, ne samo po vrlo dobrom ulju nego i po turizmu maslinova ulja, što će omogućiti ostvarivanje niza drugih gospodarskih efekata. “Maslinovi puti” trebali bi pridonijeti većem zalaganju stanovništva u očuvanju i obnovi izvornih okruženja, tradicijskog nasljeđa u skladu s održivim razvitkom turizma. Maslinarstvo u Splitskoj županiji je u uzlaznoj putanji i posljednjih desetak godina doživljava renesansu. Zahvaljujući trendu zdrave prehrane, tržište maslinova ulja u svijetu raste, a berba maslina i proizvodnja ulja sve više postaju atraktivan turistički proizvod. U borbi za konkurentnost sve su više cijene autohtona maslinova ulja visoke kvalitete, a dalmatinska ulja su svakim danom sve prepoznatljivija na svjetskom tržištu. U Hrvatskoj je registrirano šezdeset tisuća maslinara, od čega trećina u Splitsko-dalmatinskoj županiji. U ovoj županiji je i trećina od 4,2 milijuna stabala maslina u državi, a slijede Dubrovačko-neretvanska županija, Zadarska, Šibensko-kninska, Istarska te Primorsko-goranska. Samo u prošloj godini zasađeno je dvije i pol tisuće hektara novih maslinika, odnosno pola milijuna sadnica maslina, a prerađeno je 35 milijuna kilograma ploda.

Uvozi se dva milijuna litara maslinova ulja

Maslinovo ulje proizvode 124 uljare u Hrvatskoj koje su u prošloj godini proizvele oko šezdeset tisuća hektolitara ulja. Hrvatska uvozi oko dva milijuna litara maslinovog ulja, a njezini građani troše tek do dvije litre po glavi stanovnika. Usporedbe radi, Maltežani troše oko 20 litara ulja po čovjeku. Jedina mediteranska zemlja koja troši manje ulja od Hrvatske je Francuska gdje se troši tek 1,1 litra ulja po glavi stanovnika.

Autor: Sandra Livajić
17. prosinac 2007. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close