Ljiljana Palijan, vlasnica cvjećarnice, inače pročelnica Sekcije cvjećara pri Udruženju obrtnika grada Zagreba, za Valentinovo je naručila sto posto više crvenih ruža. “Promet je bolji nego, recimo, u subotu, iako se kupuje uglavnom po jedna ruža. Prodaja ruža posljednjih godina lagano raste, ali još se ne može mjeriti s onom na Dan žena, kakva je bila nekada”, rekla je Ljiljana Palijan. U Generalturistu kažu kako ove godine nije bilo velikog zanimanja jer je Valentinovo u utorak. Prijašnjih godina bilo je više zanimanja za prigodna putovanja jer je datum “bolje padao” pa su se organizirale i posebne akcije. Trend, tumače, ovisio o tome kada “pada” 14. veljače. Inače, Generalturist je u ponudi imao kraća putovanja u Umag i Malinsku, u okolicu Zagreb, toplice Tuhelj i Jezerčica, te u toplice u Sloveniji i Mađarskoj.
‘Ptičeki se ženiju”
Iako se na Valentinovo podsjeća i mjesec dana prije prigodnim marketinškim porukama, 14. veljače, koji se gotovo već u cijelom svijetu slavi kao Dan zaljubljenih, nije ni približno obilježen potrošačkom groznicom koja nas trese uoči Božića ili Uskrsa. Mnogo je komercijaliziraniji u SAD-u, gdje je još 1847. poduzetna Esther Howiland otvorila navodno prvu radionicu za izradu valentinovskih čestitki. Ipak, najdublje korijene Valentinovo ima u Velikoj Britaniji gdje je i nastao njegov kult u 15. stoljeću.Britanci su odabrali Dan zaljubljenih u veljači kad počinje cvrkut ptica, na što podsjeća i naša zagorska uzrečica “Ptičeki se ženiju”. Priče o zaljubljenima s Otoka prenijele su se u Francusku, Dansku, Njemačku, da bi potom postale kultom u Americi gdje se čestita svima koje se voli, od bake i sestre do prijatelja i susjeda. Japanci, Indijci i ostali narodi u Aziji praznik prihvaćaju tek od sredine prošlog stoljeća, a još kasnije, od početka devedesetih on se počinje više obilježavati i u Hrvatskoj.Dok je u zemljama s dužom tradicijom Valentinovo važan dan za biznis trgovaca cvijećem, slatkišima, nakitom, crvenim donjim rubljem i inom garderobom te sličnim sitnicama, naši se još time ne mogu pohvaliti. Čak ni trgovci prodaju uoči Valentinovo i na sam dan ne ističu mnogo više od svojih uobičajenih akcija. U Ipercoopu je, primjerice, u ponedjeljak krenula akcija pod nazivom “Karneval” čiji je dio proizvoda posredno vezan za Valentinovo. Na prodajnim je mjestima Dan zaljubljenih obilježen posebnom ponudom u kojoj su kozmetički proizvodi prodaju prigodno umotani po povoljnim cijenama. Tako se na ponudi u okviru akcije u trajanju od tri tjedna nalazi keramičko, stakleno i porculansko posuđe i servisi te dekorativni, pretežno pleteni namještaj. Ukratko, u Ipercoopu je Valentinovo obilježeno decentno. I u Krašu ne izdvajaju posebno promet slatkiša jer se njihovi proizvodi namijenjeni darivanju kupuju tijekom cijele godine. Ipak, tih je dana promet osobito bajadera i bombonijera višestruko veći, kaže Romana Mužević-Ilić, stručni suradnik za komunikacije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Kakvu poruku PPPusić šalje potencijalnim čileanskim investitorima?
Dođite u naš Crokošinjac i garantiramo vam da ćete ostati bez perja, kada vas mi krenemo čerupati porezima, brzo ćete se vratiti odakle ste i došli, kao očerupana kokoš.
@ absurdity ,
kako ti nije jasno ?
Svi naši političari rade i govore jasno i transparentno tako da nikome nije ništa ni jasno ni transparentno .
Mene zapravo više iznenađuje kako je ova izjava za forum uopće koncipirana. S čime se to mi možemo složiti ili ne?Izjava V . Pusić – slažem se ili ne? Pa nije u toj izjavi neka tvrdnja ili odluka Vlade, pa da se mi izjasnimo za ili protiv.
Dajte, promislite malo, izjava se sastoji od:
a) Ljude u Čileu treba ohrabriti da razmotre mogućnost investiranja u Hrvatsku; b) pokazali su interes za područje turizma.
Dakle, s čim bi se ja to trebala složiti ili ne?
a) ljude treba ohrabriti u Čileu da razmotre … – pa, dobro, to može važiti za sve i svakoga, ajde razmotrite malo – pa to ništa ne znači ni za ljude u Čileu, ni nas u Hrvatskoj – čista floskula;
b) Pokazali su interes za područje turizma – pa što se mi tu imamo slagati ili ne?
Da zaključim, na ovu izjavu se nema što diskutirati. Dajte nađite nešto smisleno
..sa čime bi to gospođa ohrabrila investitore iz čileanske dijaspore? Koje reference realizacije do sada može priložiti uz projekte koje nudi? Možda im ja mogu poslati moj slučaj kao primjer i šta je moguće da im se desi u RH nakon prihvačanja ponude, potpisivanja ugovora sa RH, ksenofobijskog odnosa lpkalnih političkih močnima pri realizaciji investicijske obaveze, optužbe, razvlaštenje i slanje na sudsku klupu da 16 godina dokazujem moju nevinost..
Uključite se u raspravu