Mutual fondovi su poznata, neuzbudljiva lica burzovnog kapitalizma, izbor financijskog proizvoda za milijune investitora, naročito malih. Ali sve veći broj menadžera mutual fondova, uključujući neke stare glave, pozajmljuje investicijske strategije od manjih, mlađih i oštrijih hedge fondova da bi ostvarili veće povrate. Mnogi tipovi mutual fondova nude investitorima šansu investiranja u neku klasu sredstava ili tržišne sektore. Evo nekoliko tipova mutual fondova: dionički fondovi (investiraju u dionice), kapitalizacijski fondovi (investiraju u kompanije na bazi tržišne kapitalizacije), fondovi od fondova (investiraju u druge mutual fondove), rast nasuprot vrijednosnom fondu (investiraju u kompanije s potencijalom kapitalnog rasta u odnosu na fondove koji investiraju u podcijenjene dionice), dohodovni fondovi (donose visoke dohotke od dividendi), indeksni fondovi (odražavaju glavne dioničke indekse npr. S&P 500), obveznički, novčarski i dr. fondovi.
Što je zaista hedge fond?
Hedge fondovi su slabo regulirani investicijski fondovi koji obično poduzimaju velike rizike da bi zaradili velike povrate – zahtijevajući također velike provizije. To je ulog kapitala institucija ili bogatih investitora koji upotrebljavaju jednu od različitih trgovačkih strategija u dionicama, obveznicama, derivativima, robi, pokušavajući zaraditi na tržišnoj neefikasnosti. Hedge fondovi su vrsta kolektivne investicijske sheme koja skuplja novac brojnih investitora da bi njime upravljala treća strana radi postizanja zajedničkih investicijskih ciljeva. Oni su veoma fleksibilni u svom investicijskom stilu, mogu imati duge ili kratke pozicije, upotrijebiti leverage, investirati u brojne instrumente, dakle poduzimati brojne investicijske sheme. Nisu svi hedge fondovi isti. Razlikuju se u pogledu investicijskih povrata, profila rizika, investicijskih strategija i dr. Iako se ponekad označuju kao fondovi za ‘sva vremena’, oni zaista mogu poslovati u svi tržišnim uvjetima, ali nisu proizvodi za sigurnu pobjedu. Ima okolnosti kad neka strategija radi dobro kao i kad radi loše. Neki fondovi donose više od prosjeka tržišta, drugi gube novac. Neki donose stalne povrate, drugi promjenjive.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu