Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Ostojić: Za razvoj turizma u Istri presudna bila hrabrost malih ljudi

Autor: Agneza Urošević
23. srpanj 2007. u 06:30
Podijeli članak —

Mog fakultetskog i poslovnog kolegu Jakovčića i mene najviše je mučio status Brijuna, kaže ‘otac’ Master plana

Turistička Istra mora biti destinacija doživljaja baziranog na autohtonim posebnostima, jer ako gost ne ponese doživljaj kojeg će se sjećati cijelog života, znači da nismo uspjeli, moto je od kojeg je Istarska županija prije četiri godine, prva u Hrvatskoj, krenula u izradu Master plana razvoja turizma do 2012. Kreator i promotor projekta je Veljko Ostojić, svojedobno zamjenik ministra turizma, direktor Turističke zajednice županije, danas član Županijskog poglavarstva zadužen za turizam i direktor turističkog megaprojekta Brijuni Rivijera, teškog oko miljardu eura.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Biser u travi
Za Istru Brijuni Rivijera je veliki iskorak u turističko restrukturiranje i repozicioniranje prema kategoriji četiri/četiri plus zvijezdice kao jedinstvene destinacije sa svim njenim sadržajima. Za Ostojića to je još jedan, ali ne i jedini veliki izazov u oblasti u kojoj je na vrhu kadrovske piramide već dvadesetak godina. Tri godine nakon što je osnovana zajednička državno- županijska tvrtka Brijuni Rivijera, ovih je dana njezin Nadzorni odbor raspisao poziv investitorima za prve četiri lokacije. “Mog fakultetskog, a kasnije i poslovnog, kolegu župana Ivana Jakovčića i mene mučio je problem neriješenog statusa svojevremeno elitne svjetske turističke destinacije Brijuna, koji stagniraju pa i nazaduju od njihova otvaranja javnosti, a mogli bi vratiti sjaj. Međutim, u zapuštenom okruženju bio bi to jedva prepoznatljiv biser u travi. Otud se javila ideja da se brijunsko priobalje pretvori u resort visoke kategorije, a povoljna je okolnost što su u blizini locirani uglavnom bivši vojni objekti, dakle državna imovina, danas napušteni i devastirani. U tri godine obavljene su velike tehničke pripreme za ovaj poduhvat i zapravo sve je spremno za dolazak investitora, koji bi trebali uskoro početi graditi”, kaže Veljko Ostojić. On je i “otac” Master plana istarskog turizma, a cilj mu je sustavni turistički razvoj cijele Istre, a ne samo priobalja, preobrazba postojećih kapaciteta u objekte razine prosječno četiri zvjezdice, klasteri sa specijaliziranom tržišnom pozicioniranošću, daljni kontrolirani rast na bazi održivosti (greenfield investicije u resorte novih generacija).

Turistička Istra mora biti destinacija doživljaja baziranog na autohtonim posebnostima, jer ako gost ne ponese doživljaj kojeg će se sjećati cijelog života, znači da nismo uspjeli, moto je od kojeg je Istarska županija prije četiri godine, prva u Hrvatskoj, krenula u izradu Master plana razvoja turizma do 2012. Kreator i promotor projekta je Veljko Ostojić, svojedobno zamjenik ministra turizma, direktor Turističke zajednice županije, danas član Županijskog poglavarstva zadužen za turizam i direktor turističkog megaprojekta Brijuni Rivijera, teškog oko miljardu eura.

Biser u travi
Za Istru Brijuni Rivijera je veliki iskorak u turističko restrukturiranje i repozicioniranje prema kategoriji četiri/četiri plus zvijezdice kao jedinstvene destinacije sa svim njenim sadržajima. Za Ostojića to je još jedan, ali ne i jedini veliki izazov u oblasti u kojoj je na vrhu kadrovske piramide već dvadesetak godina. Tri godine nakon što je osnovana zajednička državno- županijska tvrtka Brijuni Rivijera, ovih je dana njezin Nadzorni odbor raspisao poziv investitorima za prve četiri lokacije. “Mog fakultetskog, a kasnije i poslovnog, kolegu župana Ivana Jakovčića i mene mučio je problem neriješenog statusa svojevremeno elitne svjetske turističke destinacije Brijuna, koji stagniraju pa i nazaduju od njihova otvaranja javnosti, a mogli bi vratiti sjaj. Međutim, u zapuštenom okruženju bio bi to jedva prepoznatljiv biser u travi. Otud se javila ideja da se brijunsko priobalje pretvori u resort visoke kategorije, a povoljna je okolnost što su u blizini locirani uglavnom bivši vojni objekti, dakle državna imovina, danas napušteni i devastirani. U tri godine obavljene su velike tehničke pripreme za ovaj poduhvat i zapravo sve je spremno za dolazak investitora, koji bi trebali uskoro početi graditi”, kaže Veljko Ostojić. On je i “otac” Master plana istarskog turizma, a cilj mu je sustavni turistički razvoj cijele Istre, a ne samo priobalja, preobrazba postojećih kapaciteta u objekte razine prosječno četiri zvjezdice, klasteri sa specijaliziranom tržišnom pozicioniranošću, daljni kontrolirani rast na bazi održivosti (greenfield investicije u resorte novih generacija).

U unutrašnjost
Zasigurno najintrigantniji i u to vrijeme najneizvjesniji Ostojićev izazov bilo je zakoračenje u napuštenu i zapuštenu unutrašnju Istru, u ruralni turizam. Ali ne slučajno, jer dok je naš turizam cijelo desetljeće bio zarobljen ratom, na emitivnim tržištima životne navike su se promijenile, krenula je moda zdravog života. “Mi smo tu bili bez iskustva. Uspostavili smo suradnju s Toscanom, koja je bila već tada regija agroturizma, vidjeli njihova iskustva i pokušali ih primijeniti kod nas. Imali smo sreću da nas je poznati turoperator I.D. RIVA Tours Selimira Ognjenovića Iz Muenchena podržao i uvrstio u svoje kataloge, a dobili smo podršku s povoljnim kreditima. No, hrabrost ljudi koji su željeli učiniti nešto više sa svojim imanjima, objektima, proizvodima, bila je presudna. Predhodnica pravog agroturizma koji je u unutrašnjoj Istri već prešao 300 domaćinstava, bile su vinske ceste. Zatim biciklističke i pješačke staze, gastroponuda i prvi gastro vodič kroz istarske restorane. Kasnije su i autohtoni proizvodi, maslinovo ulje, tartufi, istarski pršut, med, sir i drugi, ušli u turističku gastro i suvenir ponudu. Ali, to nije izgrađeni sustav, posla je još mnogo, ali i inicijativa mladih sve više, pa se može očekivati da će do kraja realizacije Master plana 2012. Istra zaista biti jedinstvena prepoznatljiva plavo-zelena mediteranska destinacija, privlačna i ugodna za sve ukuse i goste koji žele doživljaj, koji to mogu i solidno platiti, a da će sve to Istranima donijeti bolji život i zadovoljstvo, što i jeste krajnji cilj svih napora”, zaključuje Ostojić.

Koristilo mu što je počeo kao inspektor u SDK

Završivši 1981. Fakultet za vanjsku trgovinu u Zagrebu, Ostojić se zapošljava u tadašnjem SDK kao inspektor što mu je, kaže, poslije vrlo pomoglo pri balansiranju financija u projektima. U Istra Jadranu najprije radi kao konzultant na poslovima implementacije novih tehnologija i organizacija u turističkom gospodarstvu, a kasnije postaje zamjenik generalnog direktora. Početkom devedesetih postaje direktorom tvrtke Istra Adria Marketinga. S osnivanjem HTZ-a sudjeluje u prvim turističkim promotivnim aktivnostima Hrvatske u inozemstvu, a kada je 1995. osnovana Turistička zajednica županije Ostojić postaje njen direktor.

Autor: Agneza Urošević
23. srpanj 2007. u 06:30
Podijeli članak —
Komentari (2)
Pogledajte sve

Veljko Ostojić

je jedan od važnijih ORTAKA u privatizacijskoj HOBOTNICI na području Istarske županije. Iznad njega su u hijerarhiji samo dvojica njegovih (danas samo jedan) Jakovčić i Žufić, a ispod njega Drandić, Miletić, Kajin, Kos i veselo vatrogasno društvo iz SDP-a (Kozlevac, Dobrila, Peruško i Martinčić).[smiley13]

Veljko Ostojić

je jedan od važnijih ORTAKA u privatizacijskoj HOBOTNICI na području Istarske županije. Iznad njega su u hijerarhiji samo dvojica njegovih (danas samo jedan) Jakovčić i Žufić, a ispod njega Drandić, Miletić, Kajin, Kos i veselo vatrogasno društvo iz SDP-a (Kozlevac, Dobrila, Peruško i Martinčić).[smiley13]

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close