Domaća industrija osiguranja u 11 mjeseci ove godine naplatila je 1,9 milijardi eura premije, nastavljajući trend rasta po stopi od 7,6 posto, pokazuje najnovije mjesečno izvješće regulatora za studeni.
Podaci Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (Hanfa) o poslovanju 14 društava za osiguranje, oslikavaju (očekivano) da je povećanje premije rezultat snažnijeg povećanja neživotnih osiguranja, dok je segment životnih osiguranja imao predznak minusa. Naime, premija životnih osiguranja uspjela je dosegnuti 293,2 milijuna eura, što je 0,8 posto manje u usporedbi s istim razdobljem prošle godine. Istodobno, premija neživotnih osiguranja zabilježila je solidnih 9,3 posto, što je osiguranjima donijelo 1,6 milijardi eura prihoda.
AO dominira
Pogleda li se struktura, glavninu neživotnih osiguranje čini osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila (AO), s udjelom od 35,5 posto u ukupnoj naplaćenoj premiji. Slijedi osiguranje cestovnih vozila s 19,7 posto, osiguranje od požara i elementarnih šteta s 9,3 posto te ostala osiguranja imovine s udjelom od 8,7 posto. Kad je riječ o štetama, istovremeno, primjetan je obrnuti trend. Rječnikom osiguranja, ukupan iznos likvidiranih – odnosno osiguranicima isplaćenih – šteta iznosio je 1,1 milijardu eura, što je na godišnjoj razini ušteda industriji od 4,1 posto. Prvenstveno je to posljedica manje isplata po osnovi životnih osiguranja, 324,4 milijuna eura, odnosno 17,7 posto manje na godišnjoj razini. Štete u neživotnim osiguranjima porasle 3,1 posto, na 766,7 milijuna eura. Najveći udio u ukupnim likvidiranim štetama u tom segmentu ima osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila (40,3 posto), slijedi osiguranje cestovnih vozila s 21,7 posto, zdravstveno osiguranje s 12 posto te ostala osiguranja imovine s osam posto.
Lider ostaje Croatia
Tržišni lider prema naplaćenoj premiji ostaje Croatia osiguranje, kompanija iz portfelja Adrisa, koja je do kraja studenog ostvarila 10,5-postotni rast premije, na 495,1 milijun eura. S obzirom na brži tempo premijskog rasta od prosjeka tržišta, rezultat je blago povećanje tržišnog udjela, 25,7 na 26,4 posto.
Na drugom mjestu je Euroherc s tržišnim udjelom od 13 posto i rastom premije od devet posto, na 244 milijuna eura. Slijede Adriatic s 12,5 posto tržišta i premijom od 235 milijuna eura, Allianz Hrvatska s udjelom od 10,7 posto te Wiener osiguranje, koje je zabilježilo najvišu stopu rasta među vodećim društvima za osiguranje, od 11,9 posto, na 148,4 milijuna eura.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu