Kupovina nekretnine velik je korak koji zahtijeva pažnju i brojne detalje koji mogu činiti veliku razliku. Kada je riječ o standardima prodaje, ali i same prezentacije nekretnina, uz stručno osoblje jednako je važno pratiti trendove na tržištu kako bi kupci što lakše mogli donijeti odluku, a sve tajne tržišta otkrio nam je Tony Jerković, osnivač Dux nekretnina.
Kako danas ocjenjujete stanje hrvatskog tržišta nekretnina – je li više stabilno, usporeno ili još uvijek vrlo dinamično?
Trenutno stanje hrvatskog tržišta nekretnina je stabilno uz vidljiv osjetan nedostatak ponude u odnosu na potražnju. Naravno, stanje tržišta ovisi o mikrolokacijama. Na atraktivnim lokacijama kao što su gradovi, priobalje i turistička mjesta cijene i dalje ostaju visoke i ovdje je tržište prilično dinamično jer za kupce i investitore ima dobrih prilika.
Ono što trenutno predstavlja problem je financijska pristupačnost za prosječnog građanina: cijene su visoke, kredit je skuplji, što otežava da kupci uđu na tržište. U ovakvoj situaciji, ključ je kvaliteta nekretnine, lokacija i održivost investicije.
Koliko se u posljednje dvije do tri godine promijenio profil tipičnog kupca u Hrvatskoj? Tko danas najčešće kupuje nekretnine?
Najviše kupuju tri skupine ljudi: oni koji kupuju iz potrebe kako bi si osigurali nekretninu za život, oni koji kupuju iz luksuza i njima je to često druga ili treća nekretnina koju povremeno koriste tijekom godine i posljednji su takozvani investitori koji nekretnine gledaju kao dugoročnu investiciju radi najma.
Posljednje dvije skupine najčešće kupuju nekretnine na području hrvatske obale, dok su oni koji kupuju iz potrebe orijentirani na gradove u kojima već žive i rade.
Što se tiče stranaca, u posljednje vrijeme vidljiv je trend u kojem se oni sele u našu zemlju i kupuju nekretnine za život ili povremeni boravak, a manje za investiciju.

Koliki utjecaj na tržište trenutno imaju kamatne stope i kreditna dostupnost za domaće kupce?
Danas kamatne stope i kreditna dostupnost igraju značajnu ulogu u aktiviranju interesa i mogućnosti domaćih kupaca. S povoljnim kamatama i relativno dobrom dostupnošću kredita, više ljudi razmišlja o kupnji, a tržište dobiva dodatni elan. No — finalna odluka o kupnji i dalje ovisi o prihodima, ulogu, stabilnosti financija i cijeni nekretnine.
U 2025. su neke banke ponudile stambene kredite s relativno niskim kamatnim stopama. Kao rezultat zabilježen je značajan porast novih stambenih kredita i rast refinanciranja — mnogi koji su stambene kredite uzeli ranije po višim kamatnim stopama, sada ih refinanciraju kako bi smanjili mjesečne rate.
Trenutno imamo razdoblje u kojem su krediti pristupačniji nego u razdobljima visokih kamatnih stopa — što utječe na raspoloživost kredita i porast cijena nekretnina. Obzirom da su krediti dostupniji, a ponuda na tržištu relativno mala, posljedično tome cijene nekretnina rastu.
Kako turizam utječe na ponudu i cijene nekretnina, posebno na obali u usporedbi s kontinentalnim dijelom Hrvatske?
Turizam je danas možda najjači faktor koji razdvaja obalno i kontinentalno tržište nekretnina u Hrvatskoj. Na obali on podiže potražnju i cijene, pretvara nekretnine u investicije više nego stambeni prostor i smanjuje dostupnost stanovanja za lokalno stanovništvo.
U primorskim mjestima i popularnim turističkim destinacijama potražnja za nekretninama radi kratkoročnih najmova, ljetnih kuća i apartmana te investicija je porasla što podiže cijene nekretnina jer investitori gledaju na nekretninu kao izvor prihoda kroz turističko iznajmljivanje, a ne kao dom za stalno stanovanje.
S druge strane u kontinentalnim dijelovima tržište je mirnije, stabilnije, ovisno o lokalnoj potražnji, sa cijenama koje rastu sporije i bez naglih skokova uzrokovanih investicijama i sezonskom potražnjom.
Koje lokacije u Hrvatskoj trenutno pokazuju najveći potencijal za rast – i zbog čega?
Najveći potencijal za rast vidim u unutrašnjosti Hrvatske, Gorskom Kotru i Lici jer su na ovim područjima još uvijek relativno niske cijene i ima puno više prostora za povećanje cijena i razvoj.
Gorski Kotar ima potencijal — posebno u smjeru ruralnog, održivog i eko‑turizma, “bijega u prirodu”, vanjskih aktivnosti i autohtonog duha. Uz pametne investicije u infrastrukturu i promociju može postati prepoznatljiva regionalna destinacija.
Lika i susjedne unutrašnje regije ima jasan strateški potencijal da postane glavna regija zelenog, ruralnog i održivog turizma s naglaskom na autohtone proizvode, prirodu, smještaj u seoskim domaćinstvima i aktivan odmor. Ukoliko se ozbiljno bude radilo na infrastrukturi, boljoj povezanosti i promociji — ovdje može nastati kvalitetna alternativa primorskom turizmu.
Kako savjetujete kupce koji prvi put ulaze na tržište – na što danas trebaju posebno paziti?
Za kupce koji kupuju za stanovanje, moj savjet je da pripaze na lokaciju u smislu pristupačnosti važnih sadržaja, infrastrukturu i prometnu povezanost, dok za investitore lokacija igra ulogu u plasiranju nekretnine na tržište najma – može li postići cijenu najma adekvatno kupovnoj cijeni nekretnine.
Nadalje, jako je važna dokumentacija koja prati nekretnine. Tu prije svega mislim na uporabnu dozvolu zbog mogućnosti financiranja putem banke.
Također je potrebno realno odrediti budžet i uključiti sve troškove kupnje, a da pritom nema iznenađenja.
Svakako bih preporučio suradnju s agencijom koja kupce detaljno vodi kroz trendove na tržištu kao i cijeli proces od odabira do useljenja u nekretninu.
Kakva su vaša očekivanja za hrvatsko tržište nekretnina u 2026. godini?
Predviđam da će tržište ostati stabilno uz mogućnost da Hrvatska postane još atraktivnija destinacija zbog geopolitičkih razloga i samim time poraste broj transakcija.
Potencijalno može porasti cijena novih nekretnina koje su kvalitetnije izgrađene i zadovoljavaju posebne potrebe kupaca i viši životni standard za razliku od onih koje su ranijeg datuma i kvaliteta im s vremenom pada.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu