U svijetu u kojem estetika postaje važnija od doživljaja, prezentacija od sadržaja, a digitalni krajolik često diktira diskutabilne marketinške trendove – čini se da nas više ništa ne može istinski oduševiti. Plasman je sve bombastičniji, a mi sve ravnodušniji. U eri nekih jednostavnijih vremena, reklame i promocije izazivale su osjetilni šok, stvarno čuđenje i iznenađenje. Ne možemo izbjeći nostalgiju prisjećajući se dobre stare gerile velikih svjetskih kuća, pogotovo kada se radilo o plasmanu prehrambenih proizvoda.
Gerilski marketing tog doba vrlo je vješto poticao publicitet i prepoznatljivosti brenda korištenjem nekonvencionalnih metoda koje su imale korijen u intelektualnom i kreativnom vlasništvu pojedinca, a ne u umjetnoj inteligenciji ili aplikaciji – kao što je to danas sve više slučaj. Bio je to marketing iz zasjede, bez obzira koliko god urbano okruženje bilo i bio je to marketing kojem smo najviše vjerovali. Možda nas je baš iz tog razloga nedavni susret na jednom poslovnom eventu, ostavio pod uistinu velikim dojmom.
Kada pristup oduševi i angažira publiku, kada je prezentacija takva da jednostavno morate vjerovati u proizvod, a proizvod takav da mu ne može odoljeti baš nitko, možemo reći da je priča kompletna i da iza nje očito stoji netko tko uistinu zna što radi. Novitet na tržištu, koji nam se urezao u pamćenje, zapravo je oduvijek bio tu. Samo u nešto drugačijoj formaciji…

Adorable, kako mu i samo ime kaže, neodoljivi domaći brand, koji godinama obogaćuje naše stolove najdelikatnijim proizvodima iz vlastite manufakture, nastao je iz čiste hrabrosti ili ludosti jedne majke koja je u tržišno nesigurnim vremenima dala otkaz na visokoj poziciji u renomiranoj tvrtki i krenula u nepoznato, samo zato što je željela da njena obitelj zdravije jede. Kažu da kada osoba ima ideju i hrabrost, obično joj uvijek čestitamo na ideji, a zanemarimo hrabrost.
U ovom slučaju, hrabrost je ipak odigrala ključnu ulogu. Prefine, ručno mljevene aromatizirane soli bez aditiva, zdravi pekmezi od sezonskog voća i nefiltriranog šećera, ljuti umaci od domaćih rajčica i hrvatskog čilija, domaći krekeri i još mnoge druge delicije, odavno su se uvukle u naša srca i domove. Baš zbog toga posebno veseli što je ova priča dobila potpuno novu verziju. I to kakvu…
Da je povijest najbolja učiteljica i nije neka novost. Ali povijest je i nepresušni izvor inspiracije kada je prezentacija hrane u pitanju. Naše putovanje kroz povijest prezentacije hrane vraća nas još u srednji vijek, u vrijeme kada se kruh izdubljivao i služio kao jestiva posuda za juhe i variva. Nekoliko stoljeća kasnije, prezentacija hrane postajala je sve sofisticiranija, a podrijetlo seže sve do francuskog dvora u 17. stoljeću za vrijeme vladavine Luja XIV., kada su kuhari počeli prezentirati hranu na elegantan i vizualno privlačan način te tako postavili temelje modernih tehnika dekoriranja.
U 18. stoljeću upoznali smo se s možda jednom od najpoznatijih, ali i najpodcjenjenijih metoda prezentacije hrane – skromnim sendvičem. Već 19. stoljeće sa sobom donosi velike raskošne bankete i impresivne aranžmane za stolom, uključujući i fascinantne skulpture, najviše od šećera. Također, u to doba, ananas je bio statusni simbol jer je označavao da je kupac ananasa imao dovoljno bogatstva da uveze bodljikavo voće iz inozemstva, pa su ananasi ponosno bili izloženi na stolovima za večeru. Trend je to koji se zadržao do danas.
U 20. stoljeću prezentacija hrane je doslovno eksplodirala, plasirajući istovremeno dijametralno suprotne trendove. Ludovalo se za hranom nanizanom na štapićima, poput sira i voća, koktelima s kozicama i sl. S druge strane “nouvelle cuisine” sa sobom donosi svježe i jednostavne sastojke, s minimalnom ali preciznom prezentacijom – nacija ju je obožavala. Uslijedile su devedesete i molekularna gastronomija.
Novi milenij i trend “visoke kuhinje” stavljaju jela poput hamburgera na pijedestal. Krajem 2000-tih dolazimo do trenda serviranja na drvenoj dasci koji se održao do danas i nije pokazao znakove usporavanja. U 21. stoljeću platforme društvenih medija poput Instagrama i TikToka značajno utječu na trenutačne trendove ukrašavanja hrane, od kojih danas prednjače fuzija različitih stilova te minimalističko aranžiranje.

A postoji li bolji primjer prezentacije vlastitih proizvoda od mobilne interakcije samog autora? Daniela Drčec, vlasnica branda, dugo vremena je promišljala kako svoje, tržišno već etablirane proizvode, objediniti u jedinstveni paket, kakvu kulisu stvoriti za njih i kako ih prezentirati tako da u njima uživaju sva osjetila, a vizual ostavi trajan dojam? Tako je došla na ideju dizajniranja mobilnog cateringa, odnosno interaktivnog personaliziranog artisan bara, koji pruža uistinu jedinstvenu vizualnu privlačnost, ali i artisanski pripremljenu hranu u jednom.
Bar je prvo trebalo vizualizirati, dizajnirati, smisleno odabrati materijale, napraviti ga podesivim za razne prigode s mogućnošću prenamjene u vrlo kratkom roku. Sve je to zahtijevalo puno promišljanja, papirologije i angažmana čitave obitelji Drčec. Kako to već biva u poduzetničkim vodama, u jednom trenutku rodila se i sumnja u čitavu ideju, ali na našu sreću od ideje se odustalo nije.
Ulaskom u projekt Daniela je potvrdila preciznost, kad su fini zalogaji u pitanju, ali i prijašnje dugogodišnje iskustvo na liderskim pozicijama u svijetu marketinga – jer odmah je na prvu vidljivo da se pazilo baš na svaki detalj. Koliko god puta smo ispred sebe imali neki catering, koliko god su nas oduševile zamršene rezbarije voća ili povrća, dojmljive dekoracije ili preukusne plate, s protokom vremena teško se možemo više sjetiti koji dekor ili okus pripada kojem eventu. Ovdje to nije slučaj. Ovo iskustvo ćete teško zaboraviti jer gdje još imate priliku složiti sami svoju unikatnu dasku, s artisanskim proizvodima, odnosno da ju za vas slože iste ruke koje su proizvod i napravile?
Ovaj catering vrlo delikatno usklađuje različite teksture, boje, mirise i okuse. Nježno, hrskavo, slatko, slano, kiselo i ljuto, fuzija je koja uvijek prolazi. Daniela ističe kako ljeti voli dominaciju mediteranskih okusa, sira i voća, a zimi nešto toplije i rustikalnije. Tu su još i veganske i vege varijante, a saznajemo da je takvih klijenata sve više. Također, u ponudi su i razne butter bord i grizing cups varijante, kao i meniji prilagodljivi svim prigodama. Kao dodatna vrijednost tu su još prema željama personalizirani natpisi, kao i promjenjiva boja mašnica koja krasi daskice.
Kakva god vizija bila, Adorable tim pretvara je u format za pamćenje, planirajući svaki detalj i pomno prolazeći svaki idući korak.
Adorable Board and Bites zbog njegove stilski unikatne prezentacije već zovu “Instagram catering”, ali on nikako nije samo još jedna priča koja odlično izgleda na fotografiji. Iako je danas stiliziranje hrane ozbiljan posao, ono je ipak tu samo kako bi se poboljšala njezina vizualna privlačnost – jer staro pravilo kaže da prvo jedemo očima.
Tu je ipak naglasak na pristupu i proizvodima jer stiliziranje hrane ne može i ne smije biti važnije od njenog okusa. Izvrstan catering je žila kucavica svakog događaja koja kompletnu priču diže na višu razinu i nikako ne smije biti tu samo da zadovolji glad ili oko promatrača. On stvara trajne uspomene, doprinosi atmosferi, potiče razgovor, sklapa prijateljstva i poslove.