Uz više od 180 članica i nastupe na vodećim međunarodnim turističkim sajmovima, Stories – Experience Premium Croatia jača vidljivost hrvatskih autentičnih i visoko kvalitetnih doživljaja na najvažnijim svjetskim B2B sajmovima
U manje od godinu dana postojanja, platforma Stories – Experience Premium Croatia, pokrenuta od strane Hrvatske gospodarske komore (HGK) s ciljem promocije hrvatske premium turističke ponude na međunarodnoj sceni, okupila je više od 180 članica iz različitih sektora premium turizma, uključujući hotele, kampove, marine, vile za odmor, putničke agencije, nautiku i gastronomiju. Cilj platforme je pozicionirati Hrvatsku kao destinaciju koja nudi autentična, održiva i visoko personalizirana iskustva.
Kako bi članicama omogućila izravnu poslovnu prisutnost, sastanke s globalnim partnerima i jaču vidljivost na tržištima premium turizma, platforma kontinuirano sudjeluje na vodećim međunarodnim sajmovima turizma – od nedavnog ILTM-a (International Luxury Travel Market) Top Résa u Parizu do WTM-a (World Travel Market) London ili ILTM-a (International Luxury Travel Market) Cannes koji tek slijede, Stories stvara mjerljive B2B prilike za članice i podiže vidljivost hrvatske premium ponude na ciljanim tržištima.

Premium turizam kao strateški cilj
U svibnju 2025. godine platforma je obilježila prvu godišnjicu, a tim je povodom predstavljeno istraživanje o potencijalima premium turizma na svjetskom i domaćem tržištu. Rečeno je tada kako je strateški cilj hrvatskog turizma pozicionirati Hrvatsku kao cjelogodišnju destinaciju izvrsnosti, autentičnosti i održivosti, s naglaskom na ponudu u premium segmentu.
Prvi rođendan platforme bio je i prva stanica kampanje The Season of Stories čiji je cilj promocija premium segmenta za povećanje vrijednosti svakog noćenja i stvaranje dugoročno održive turističke priče. Početkom listopada u Višnjanu nastavljena je kampanja s događanjem koje potiče umrežavanje ključnih dionika u turizmu dodane vrijednosti. Razgovaralo se o održivosti, diversifikaciji ponude i iskoraku prema gostima više platežne moći, uz isticanje Istre kao regije koja već godinama predvodi hrvatski turizam u kvaliteti i inovacijama.
„Istra je kolijevka turizma dodane vrijednosti. Ponuda vrijednosti za novac je model koji želimo preslikati na cijelu zemlju. Temu pomičemo s brojanja ručnika i cijene kuglice sladoleda na doživljaje koje Hrvatska nudi. Fokus je danas održivi razvoj ove, za Hrvatsku, ključne gospodarske grane. Održivi turizam znači da privlačimo onoliko gostiju koliko infrastrukture naših destinacija mogu podnijeti bez narušavanja povijesne, kulturne i prirodne baštine”, poručila je tom prigodom Andreja Vukojević, direktorica Sektora za turizam HGK. Plan je kroz različite lokacije, baš kakva je i Višnjan, te autentične doživljaje promovirati premium kao jasnu opciju za prosperitet sektora turizma.
Upravo je HGK kroz Stories platformu prva dala konkretan zamah razvoju premium turizma i umrežavanju. Dugoročni cilj tako je pozicionirati Hrvatsku u destinaciju visoke kvalitete s 20 % premium i luksuznih turista. Sudjelovanje na najprestižnijim međunarodnim sajmovima turizma svakako je jedan od ključnih načina ostvarenja tog cilja.
Od Pariza do Bahama – svi znaju za Hrvatsku!
Netom završeni sajam IFTM Top Résa u Parizu, na kojem je naglasak stavljen na održivost i digitalne inovacije, okupio je više od 30 tisuća profesionalaca iz svijeta turizma. Sektor za turizam HGK na sajmu je predstavio platformu Stories kao alat za promociju premium i autentičnih hrvatskih doživljaja. Naime, poznato je da su Francuzi zahtjevni putnici i žele vidjeti pravi karakter destinacije, što uključuje autohtone i specifične doživljaje, baš kakve nude članice platforme Stories.
Osim u Parizu, platforma je predstavljena i na sajmu ILTM North America na Bahamima krajem rujna ove godine, koji okuplja najprestižnije turističke brendove i putničke agente tržišta visoke kupovne moći. Ondje su održani intenzivni B2B sastanci s vodećim savjetnicima za premium putovanja iz SAD-a, Kanade i Meksika. Veliki broj gostiju koji pune hrvatske hotel s pet zvjezdica dolaze upravo iz ovih zemalja. Kroz ovakav pristup i kroz Stories, HGK povezuje pružatelje premium usluga s premium gostima. Time Hrvatsku strateški pozicionira izvan okvira tradicionalnog modela turizma temeljenog na suncu i moru, a članovima platforme osigurava važan vjetar u leđa.
Ono što slijedi i što će Hrvatska vješto iskoristiti svakako je WTM London (4.–6. studenoga 2025.). Riječ je o jednom od najvećih svjetskih B2B sajmova, gdje se turistički profesionalci povezuju, razmjenjuju ideje i grade partnerstva. HGK u suradnji s Hrvatskom turističkom zajednicom koordinirat će nacionalni nastup i okupiti hrvatske tvrtke, članice Stories-a, i od 1. do 4. prosinca na ILTM-u Cannesu. I lani je hrvatska delegacija bila u Cannesu – čak 15 hrvatskih tvrtki imalo je priliku predstaviti svoju ponudu. Tada su održali više od 800 sastanaka s ključnim agentima iz cijelog svijeta. Nema sumnje da će uspjeh ponoviti i ove godine. “ILTM Cannes od iznimne je važnosti za pozicioniranje Hrvatske na globalnoj karti premium turizma i ključan je za daljnji razvoj ovog segmenta kojeg je HGK osnažila osnivanjem platforme Stories. Hrvatska ima jedinstvene resurse – od prirodnih ljepota i kulturne baštine do vrhunskog smještaja i usluge, u Cannesu ih prezentiramo globalnoj publici najvišeg profila”, istaknula je Andreja Vukojević, direktorica Sektora za turizam HGK.

Veća vidljivost, mjerljivi rezultati
Pristup velikom broju međunarodnih partnera i potencijalnih klijenata, vidljivost destinacije ili brenda unutar globalne mreže, mogućnost da se hrvatska premium ponuda pozicionira među konkurentima na visokoj razini te prilika za konkretne B2B sastanke i dogovore samo su neki od benefita sustavne prisutnosti na ovakvim sajmovima. To omogućuje i Stories platformi da gradi snažnu komercijalnu osnovu – osiguravajući članicama veću vidljivost, relevantne poslovne kontakte i mjerljive B2B rezultate.
Prema podacima HGK, Hrvatska trenutno raspolaže s 20.000 premium hotelskih soba (22% udjela), 10.000 premium kamperskih mjesta (12%), gotovo 3.000 luksuznih kuća za odmor (14%) te 9.000 vezova visoke klase u marinama (39%). Od premium turističkog smještaja, Hrvatska je u 2024. ostvarila 1,4 milijarde eura prihoda od premium turističkog smještaja, pokazalo je istraživanje agencije 505 savjetovanje provedeno za platformu Stories. Da će budućnost biti još bolja, dokazuje podatak da je za projekte podizanja turističke kvalitete Hrvatska do 2030. osigurala rekordnih 1,3 milijarde eura.
* Sadržaj je nastao u suradnji s HGK