Posjetitelji Supernove Buzin bili su iznenađeni kad je trgovački centar odlučio uvesti naplatu parkiranja, ali posebno ih je zabrinuo način na koji sve funkcionira. I dok građani ističu kako nisu protiv naplate, zabrinuti su zbog toga što privatne tvrtke imaju pristup njihovim osobnim podacima, piše Dnevnik.hr.
Trgovački centar Supernova u Zagrebu, naime, nije postavio rampu, već je uveo sustav koji automatski prepoznaje registarsku oznaku automobila i onda računa koliko je dugo to vozilo bilo na njihovu parkingu. Prva tri sata su besplatna, a nakon toga parkiranje košta 3 eura po satu. Oni koji se zadrže duže, a parkiranje ne plate na automatu, mogu očekivati uplatnicu koja će im stići na kućnu adresu.
Upravo je taj dio među građanima izazvao najveću zabrinutost jer to znači da Supernova nekako može doći do osobnih podataka vlasnika automobila i na temelju registracije saznati identitet vlasnika i adresu stanovanja.
S obzirom na stroga pravila Opće odredbe o zaštiti podataka (tzv. GDPR-a), nije jasno od kuda trgovačkom centru pravo na pristup osobnim podacima građana.
Kako su objasnili iz Agencije za zaštitu osobnih podataka, trgovački centar može dobiti pristup podacima građana samo u slučaju da im odobrenje za to da lokalna samouprava.
“Na temelju Zakona o sigurnosti prometa na cestama, pravne osobe koje odrede jedinice lokalne samouprave mogu obavljati nadzor parkiranja vozila na mjestima na kojima je parkiranje vremenski ograničeno, što daje pravnu osnovu tim pravnim osobama da mogu od MUP-a pribaviti podatke o vlasnicima vozilima”, objasnili su.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu