Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Nova metoda zarade: Poznata aviokompanija najavila dodatne naplate tijekom leta

Autor: Poslovni.hr
08. listopad 2025. u 12:49
Podijeli članak —
FOTO: Pixabay

Stručnjak za prava putnika u zračnom prometu izjavio je za kanadsku nacionalnu televiziju CBC kako se ovim potezom od ljudi traži da plate više za značajku koju su već imali, a sada su je izgubili.

Prema pisanju New York Posta, kanadska aviokompanija WestJet objavila je kako putnici više neće moći naginjati sjedala u svojim zrakoplovima – osim ako to ne odluče dodatno platiti. Iz kompanije su poručili kako rekonfiguriraju svoje zrakoplove tipa Boeing 737-8 MAX i 737-800 kako bi ponudili “moderno iskustvo u kabini” s novim opcijama sjedenja.

Sjedala u ekonomskoj klasi imat će fiksni dizajn, odnosno neće imati mogućnost naginjanja, a sve kako bi se putnicima pomoglo “očuvati osobni prostor”. Iako sjedala s fiksnim naslonom nisu novost u zrakoplovnoj industriji – zrakoplovne tvrtke poput Spirita, Allegianta i Frontier Airlinesa već su se odrekle ove mogućnosti – WestJet je prvi koji od putnika traži doplatu za ono što je nekad bio standard.

Novi interijeri zrakoplova uključivat će Premium kabinu s 12 novih sjedala koja će zadržati mogućnost naginjanja naslona. Ova sjedala imat će i veći naslon za glavu podesiv u četiri smjera te ergonomski oblikovane jastuke, po uzoru na one u WestJetovoj floti zrakoplova 787-9 Dreamliner.

Iza Premium klase nalazit će se nova, veća sekcija “Extended Comfort” s 36 sjedala. Iako ni ova sjedala neće imati mogućnost naginjanja, putnici će u njima dobiti više prostora za noge, a od ostatka ekonomske klase bit će odvojena pregradom. “Kabina je pažljivo dizajnirana kako bi ponudila prepoznatljivu WestJetovu uslugu za svaki budžet,” izjavila je Samantha Taylor, izvršna potpredsjednica WestJeta. “Ovo odražava našu predanost podizanju svakog aspekta putničkog iskustva i ispunjavanju potražnje za širim rasponom ponude.”

Novi raspored sjedenja omogućit će avio-kompaniji dodavanje jednog reda sjedala u usporedbi s prethodnim rasporedom, što će u konačnici smanjiti trošak po sjedalu. “Raspored u našoj osvježenoj kabini prilagođen je raznolikim preferencijama naših gostiju,” objasnila je Taylor. “Bilo da se odluče za Premium sjedala s dodatnim pogodnostima i prostorom za noge ili za povoljnije cijene karata s manje prostora, uzbuđeni smo što možemo predstaviti ovaj raspon proizvoda.”

Prema navodima WestJeta, sjedala u stražnjem dijelu kabine (redovi 20-31) imat će najmanje prostora, redovi 15-19 nešto više, dok će sjedala u prednjem dijelu ekonomske klase nuditi najviše prostora unutar te kabine. Stručnjak za prava putnika u zračnom prometu izjavio je za kanadsku nacionalnu televiziju CBC kako se ovim potezom od ljudi traži da plate više za značajku koju su već imali, a sada su je izgubili.

“Mašta marketinških stručnjaka u avio-kompanijama nikada me ne prestaje čuditi: spremni su na sve kako bi ljudima stvorili dojam da ako plate više, i dobivaju više,” rekao je John Gradek, predavač zrakoplovstva na Sveučilištu McGill. “Trenutačno je situacija takva da plaćate više kako biste dobili ono što ste već imali.”

Autor: Poslovni.hr
08. listopad 2025. u 12:49
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close