Ivan Bešlić, suosnivač i direktor strategije aplikacije Sofascore, te Ivan Paić, član Uprave Končara, na konferenciji Change Makers Poslovnog dnevnika podijeli su iskustvo upravljanja u startup, mladim i brzorastućim poduzećima, te tvrtkama sa stogodišnjom tradicijom i dobro izgrađenim brendom na tržištu. Sofascore i Končar, svaki sa svoje strane, ponosi su hrvatske industrije. Končar koji je ne samo domaći, već regionalni lider u energetskoj industriji te Sofascore čija je tehnološka aplikacija osvojila svijet.
Bešlić upozorava da će razvojem umjetne inteligencije biti jako jednostavno, posebno u sektoru u kojem oni posluju (razvoj aplikacije), razviti repliku biznisa. Samim time konkurencija će biti sve snažnija. “U takvim okolnostima ključ uspjeha ležat će u izgradnji brenda jer će razlika između novog i vašeg proizvoda biti u brendu”, kaže Bešlić najavljujući da Sofascore trenutačno intenzivno radi upravo na tome: izgradnji brenda.
Končar je svoj brend odavno izgradio, a trenutačno zbog poslovnih rezultata uživaju nikada bolji status na tržištu. O tome svjedoči i činjenica da na jedno otvoreno radno mjesto dobiju stotinjak prijava, otkriva Paić. Lani su prvi puta, primjerice, premašili milijardu eura prihoda. No, i jedna i druga kompanija, bez obzira na visinu prihoda, imaju ambiciozne planove. Obje planiraju izaći na tržište SAD-a, najavljuju Bešlić i Paić.
“U SAD se želimo širiti vlastitim novcem, no troškovi su na tom velikom tržištu pet puta viši nego u ostatku svijeta. Zbog cilja koji smo si postavili možda ćemo jednoga dana morati prodati jedan manji dio kompanije ili ići prema strateškom partnerstvu”, poručuje Bešlić naglašavajući da nemaju u planu prodati kompaniju, odnosno napraviti tzv. exit.
Paić, s druge strane, kaže da je ambicija Končara biti u srcu energetske budućnosti ne samo EU-a nego i SAD-a “u kojem imamo velike planove”.
Kada je riječ o razlikama u upravljanju one naravno postoje, zaključuju Bešlić i Paić. Proces donošenja odluka u startupima je prilično brz, dok je taj proces u velikim korporacijama ipak mnogo sporiji. Tome svjedoči i Bešlić koji s rastom svjedoči ovim promjenama. “S rastom usporava donošenje odluka”, kaže te navodi da su ove godine u kompaniji koja je osnovana 2012. uveli promjene (imenovali predsjednicu Uprave) koje bi im trebale osigurati drugačiji princip vođenja.
Član Uprave Končara zadovoljan je vlasničkom strukturom tvrtke. “Vlasništvo je dobro pogođeno. Za dugoročan i snažniji iskorak možda ćemo morati razmišljati o tome koja bi vlasnička struktura mogla omogućiti jače širenje na međunarodna tržišta”, kaže Paić
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu