Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Donesena važna odluka: Prehrambeni div, proizvođač Milke i Orea, mijenja recepturu

Autor: Poslovni.hr
26. rujan 2025. u 17:00
Podijeli članak —
Foto: YouTube

“Zakonska ograničenja na državnoj razini snažan su motivator za ove kompanije”, ističe Thomas Galligan, znanstvenik iz Centra za znanost u javnom interesu. “To je puno jači poticaj od apela za dobrovoljnim promjenama.”

Prehrambeni div Mondelez, poznat po popularnim slatkišima kao što su gumeni bomboni Sour Patch Kids i Swedish Fish, aktivno radi na prijelazu s umjetnih na prirodne boje u svojim proizvodima. Kako navodi agencija Reuters, kompanija sa sjedištem u Chicagu potvrdila je ovu inicijativu, iako bez preciznog vremenskog okvira za potpunu tranziciju.

Iz Mondeleza, koji u svom portfelju ima i svjetski poznate brendove poput keksa Oreo i čokolada Milka, poručuju kako je ova promjena u skladu s rastućim zahtjevima potrošača i sve strožim lokalnim zakonima. Kompanija je još 2015. godine obećala da će do 2020. ukloniti umjetne boje i arome iz većine svojih proizvoda.

Odluka dolazi u vrijeme pojačanog pritiska na prehrambenu industriju da napusti sintetičke aditive. Istaknuti američki zagovornici zdravlja, poput Roberta F. Kennedyja Jr. i dr. Martyja Makaryja, već duže vrijeme apeliraju na proizvođače da dobrovoljno izbace sintetičke boje iz svojih proizvoda do kraja sljedeće godine.

Njihova zabrinutost temelji se na studijama koje povezuju umjetne boje sa zdravstvenim problemima poput ADHD-a i pretilosti, iako znanstvena zajednica naglašava da su potrebna dodatna istraživanja kako bi se ta veza nedvojbeno potvrdila.

Mondelez je do sada bio jedan od rijetkih velikih igrača na tržištu koji se nije javno obvezao na promjenu formulacija, za razliku od konkurenata kao što su Kraft Heinz (proizvođač Jell-O slastica) i Danone.

Izvršni direktor Mondeleza, Dirk van de Put, ranije je izjavio da bi pokret za “zdraviju Ameriku” mogao stvoriti nove troškovne pritiske na kompaniju, što bi u konačnici moglo dovesti do povećanja cijena za potrošače. Primjerice, neka posebna izdanja Orea, poput verzije s kremom u bojama za Noć vještica, i dalje koriste sintetičke boje.

Ključni poticaj za promjene ipak dolazi sa zakonodavne razine. Sve veći broj američkih saveznih država donosi zakone kojima se zabranjuju umjetne boje. West Virginia je tako donijela zakon kojim se od 1. siječnja 2028. godine zabranjuje prodaja hrane koja sadrži sintetičke boje.

“Zakonska ograničenja na državnoj razini snažan su motivator za ove kompanije”, ističe Thomas Galligan, znanstvenik iz Centra za znanost u javnom interesu. “To je puno jači poticaj od apela za dobrovoljnim promjenama.”

Ipak, Galligan upozorava da će praćenje ispunjavanja ovih dobrovoljnih obećanja biti izazovno, jer ne postoji sveobuhvatna baza podataka koja bi pratila promjene u recepturama proizvoda. To ostavlja otvorenim pitanje transparentnosti i stvarne predanosti proizvođača zdravijim alternativama.

Autor: Poslovni.hr
26. rujan 2025. u 17:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close