Prvi brod s teretom kontejnera doplovio je na Rijeka Gateway (RGW) kontejnerski terminal, čime je označen početak komercijalnih operacija i poslovanja na Zagrebačkoj obali.
Radi se o brodu za prijevoz kontejnera “Al Jasrah”, dugom čak 368 metara, širine 51 metar, s kapacitetom prijevoza 14.993 TEU-a (ekvivalent dvadesetstopnog kontejnera) kojim upravlja Hapag-Lloyd, brodarska kompanija koja zajedno s Mearskom čini Gemini alijansu, odnosno operativnu suradnju na održavanju kontejnerskih linija između Delekog istoka i zapadnih zemalja.
Svakog petka
Potpredsjednik Vlade i ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković naglasio je da je ovo povijesni trenutak ne samo za Rijeku i Primorsko-goransku županiju, nego i za cijelu Hrvatsku. Naglasio je da u svojem punom kapacitetu od milijun TEU-a ovaj terminal otvara novo poglavlje razvoja riječkog prometa i gospodarstva cijele Hrvatske. Istaknuo je da je put do današnjeg dana bio je zahtjevan – od osiguravanja financiranja i izgradnje pristupne ceste do potpisivanja koncesijskog ugovora, ali je zahvalio svima uključenima što je cijeli projekt završen na vrijeme i bez zastoja.
“Ovo je najveći, najvažniji i najsloženiji projekt u našoj povijesti, rekao bih, generacijski projekt u riječkoj luci. Kada zbrojimo sve investicije u terminal i prometnu infrastrukturu, od cesta do željezničkog sučelja u luci i oko nje, dolazimo do brojke od oko 600 milijuna eura. Tu je, naravno, investicija u izgradnju 400 metara obale financirana zajmom Svjetske banke, izgradnja spojne ceste DC 403, interne lučke ceste, novog intermodalnog terminala i željezničkog sučelja za novi terminal i na kraju, investicija koncesionara u uređenje zaobalja i terminalsku opremu. Složen zajednički, investicijski projekt hrvatske Vlade i Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Lučke uprave Rijeka, HŽ Infrastrukture, Hrvatskih cesta i koncesionara Rijeka Gateway. Koncesionara koji investira 380 milijuna eura u naš lučki sustav, koji je otvorio nova radna mjesta i zaposlio 250 mladih stručnih ljudi do sada i koji riječkoj luci i cijelom prometnom sustavu Republike Hrvatske donosi lidersku poziciju u sjevernom Jadranu i široj regiji”, izjavio je Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka.
Više od infrastrukture
“Ovaj terminal je više od infrastrukture. On je simbol Rijeke kao moderne, održive i tehnološki napredne luke koja stvara vrijednost i pokreće lokalno i nacionalno gospodarstvo, brinući pritom za zajednicu i okoliš. Dobar terminal pritom ne čine oprema i tehnologija, već ljudi. Ponosni smo na naših 250 zaposlenika, a uskoro ćemo ih imati 300. U ovoj operativnoj fazi moramo pokazati da sve ono što smo izgradili, od infrastrukture do tima, može svakodnevno funkcionirati na najvišoj razini operativne izvrsnosti kakvu očekuju naši kupci. Ja sam uvjeren da Rijeka Gateway može biti jedan od najboljih terminala u ovom dijelu svijeta, na ponos Rijeci i cijeloj Hrvatskoj”, izjavio je Peter Corfitsen, generalni direktor Rijeke Gateway.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu