U posljednje vrijeme u Hrvatskoj možemo čitati o porastu poreznih prekršaja među ugostiteljima, kao i o velikom broju nalaza različitih inspekcija.
Iako nijedan oblik nepoštivanja zakona ne može biti opravdan, HOK upozorava na složenost i opterećenost propisa s kojima se ugostitelji svakodnevno suočavaju.
Zatražili sastanak u DI-u
U povodu toga HOK je zatražio sastanak u Državnom inspektoratu i dao prijedloge konkretnih mjera, s ciljem poboljšanja provedbe nadzora za sve uključene strane uz zadržavanje učinkovitosti.
Prijedlozi HOK-a za unaprjeđenje uključuju mogućnost prethodne najave nadzora u određenim slučajevima radi bolje pripreme dokumentacije i prostora; provođenje istog u vremenskim intervalima koji manje opterećuju rad obrtnika, poput jutarnjih sati ili izvansezonskih termina; omogućavanje nastavka rada tijekom nadzora kad god je to moguće; izbjegavanje skupnih nadzora više inspekcija istovremeno; edukativno-savjetodavni pristup prema obrtnicima bez povijesti nepravilnosti, s ciljem jačanja suradnje i uspješnije prevencije te objava preglednog popisa zakonskih obaveza po djelatnostima, radi lakšeg snalaženja u propisima i organizaciji poslovanja.
Naime, ugostiteljski sektor mora poštovati velik broj propisa, uključujući odredbe gotovo 20-ak zakona i pravilnika, počevši od Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom pa sve do Zakona o zaštiti od buke i Zakona o zabrani pušenja u zatvorenim prostorima, a često se pojavljuju izmjene i dopune zakona koje zahtijevaju stalnu prilagodbu poslovanja.
Takav složen i često promjenjiv okvir otežava ugostiteljima praćenje svih detalja, a male pogreške zbog kojih mogu biti kažnjeni nerijetko nastaju ne iz namjere za izbjegavanjem poreza ili smanjenjem troškova te kvalitete, već zbog nejasnoća i kompleksnosti propisa.
“Izražavamo podršku svim ugostiteljima koji žele poslovati transparentno i u skladu sa zakonom, riječ je o velikoj većini, nikome se ne isplati riskirati kazne i gubitke. Istovremeno pozivamo nadležne institucije na jačanje edukacije, jasniju komunikaciju i pojednostavljenje propisa kako bi se smanjile pogreške koje često nastaju zbog složenosti sustava”, poručuje prvi čovjek Hrvatske obrtničke komore Dalibor Kratohvil.
Doprinos turističkoj slici
“Samo kroz dijalog, razumijevanje i suradnju možemo stvoriti fer i održivo poslovno okruženje u kojem će ugostitelji imati priliku rasti. Želimo da se u javnosti prepoznaje njihov svakodnevni trud kojim pridonose ne samo državnom proračunu, već i pozitivnoj turističkoj slici Hrvatske”, zaključuje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu