Nakon što smo prije tri tjedna izvijestili o povratku prekrcaja automobila u riječku luku, u istu je pristigla još jedna takva “pošiljka”.
Proteklih je dana uz Bečku obalu pristao drugi ro-ro brod, “Polaris Princess”. Tim 117 metara dugim i 20 metara širokim brodom, koji plovi pod zastavom Maršalskih Otoka, dopremljeno je 667 osobnih i dostavnih vozila namijenjenih gravitacijskom tržištu.
Nova vrsta tereta
“Ponosni smo što riječki prometni pravac postaje bogatiji za ovu vrstu tereta. Željeli bismo izraziti veliku zahvalnost našim partnerima i svim sudionicima u procesu realizacije. Veselimo se budućim dolascima i nastavku našega uspješnog operativnog izvršenja”, priopćili su iz Luke Rijeka. Očito je uspješno odrađen posao s brodom Ulusoy 5, kojim je prije 20-ak dana u Rijeku dopremljeno nešto više od 400 osobnih i lakih teretnih vozila namijenjenih hrvatskom i okolnim tržištima, odmah povukao i druge poslove s tom profitabilnijom vrstom tereta.
Iako je riječ o relativno malom broju vozila, posebno u usporedbi s, primjerice, slovenskom lukom Kopar, gdje je samo u prvom tromjesečju ove godine prekrcano više od 200 tisuća vozila, radi se o novoj vrsti tereta u riječkoj luci, a prema riječima predsjednika Uprave Luke Rijeka Duška Grabovca, s brojnim proizvođačima automobila u tijeku su pregovori pa možemo očekivati još dobrih vijesti iz Rijeke. Riječ je o visokoprofitabilnom, ali i vrlo čistom teretu koji je više nego poželjan u svakoj luci.
Generalni teret je u padu, a ovo bi mogao biti početak poslovanja s prekrcajem automobila koji su u riječkoj luci dugo pripremali, u tišini. Prihvat ove vrste vrijednog tereta ne bi bio moguć da nije bilo projekata uređenja lučkih površina i infrastrukture, provedenih u posljednjih nekoliko godina, uz sufinanciranje iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF). Ovi automobili bit će otpremljeni kamionima, a ubuduće ih planiraju otpremati i željeznicom.
Luka Rijeka u prvom je kvartalu smanjila prihode od prodaje usluga za osam posto i iznose 6,3 milijuna eura u odnosu na realizaciju ostvarenu u istom razdoblju prethodne godine (2024.: 6,9 milijuna eura). Prihodi u razdoblju su manji zbog manjeg obujma prekrcaja tereta, u prvome redu generalnog tereta u dijelu metalnih proizvoda i tvrdog drva, a u okviru rasutog tereta smanjen je obujam prekrcaja žitarica i ugljena.
Smanjene marže
Operativni rashodi za navedeno razdoblje iznose gotovo sedam milijuna eura, što je smanjenje od tri posto u odnosu na prethodnu godinu (2024.: 7,2 milijuna eura). Smanjeni su rashodi za materijalne troškove za 15 posto, dok najveći dio poslovnih rashoda otpada na troškove osoblja koji su za jedan posto veći nego prethodne godine.
Grupa je ostvarila dobit iz poslovanja koji iznose 2,02 milijuna eura, što je za 28 posto više nego u prvom kvartalu 2024. godine. EBITDA marža ostvarena u prvom kvartalu 2025. godine iznosi 12,60 posto i manja je za 17 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Razlog za optimizam daje kontejnerski promet koji čini 75 posto ukupno prekrcanog tereta.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu