Atlantic grupa zaključila je kupoprodajni ugovor prema kojemu Marko Gross preuzima Montanu Plus s brendom Montana, imovinom kompanije i svim zaposlenima, izvijestila je Atlantic grupa. Suradnja Atlantica i Montane Plus, kako se navodi, nastavlja se nakon transakcije u vidu trgovinskog zastupanja u distribuciji i prodaji proizvoda.
Kraj procesa
Iz Atlantica napominju da je prodaja Montane Plus u skladu sa strateškim određenjem prema razvoju ključnih proizvodnih kategorija i dezinvestiranju manjih (non-core) segmenata poslovanja. Taj proces traje još od 2017. godine, a kako neslužbeno doznajemo, on je ovom transakcijom praktično okončan.
Kroz godine konsolidacije koje su uslijedile pokazala se potreba za optimizacijom portfelja i pojednostavljenjem modela upravljanja radi povećanja efikasnosti. Počevši s prodajom proizvodnog segmenta sportske i aktivne prehrane u Njemačkoj i Hrvatskoj, Atlantic 2017. godine započinje strateški proces dezinvestiranja manjih i non-core biznisa.
U narednih nekoliko godina uslijedile su daljnje dezinvesticije cjelokupnog biznisa sportske i aktivne prehrane (Multipower), kozmetike (Neva), dodataka prehrani i dječje hrane (Dietpharm, Bebi).
U razvojnom smislu kompanija se od 2019. godine strateški fokusira na jačanje glavnih kategorija roba široke potrošnje koje čine kava, delikatesni namazi, slani snack, čokolada i bezalkoholni napici. U skladu s tako definiranim temeljnim strateškim određenjem proveden je i opsežan investicijski ciklus, uključujući gotovo 200 milijuna eura kapitalnih ulaganja u periodu od 2020. do kraja 2024. godine.
Montana Plus u vlasništvu je Atlantic Grupe od 1998., a poznata je po trokutnim sendvičima i drugim sendvičima produljene svježine. Pogleda li se poslovanje Montana Plusa, vidljivo je da je tvrtka prošle godine ostvarila ukupni godišnji prihod u iznosu od gotovo tri milijuna eura što je 57 tisuća eura manje u odnosu na 2023. godine kada je ostvarila ukupne godišnje prihode od oko tri milijuna eura. Tvrtka je u 2024. ostvarila gubitak od 183 tisuće eura. Zanimljivo je da je u posljednjih pet godina tvrtka dvaput (2020. i 2024. godine) završila u gubitku. Tvrtka je lani imala 24 zaposlenika.
Strateški pristup
Podsjetimo, prošloga tjedna Atlantic grupa objavila je preuzimanje slovenske kompanije Osem koja u svom vlasništvu ima brend pašteta Kekec. Akvizicija se naslanja na jedan od temeljnih stupova korporativne strategije Atlantica, a to je osnaživanje temeljnog poslovanja u strateškim kategorijama, konkretno u segmentu delikatesnih proizvoda te širenju proizvodnih kapaciteta.
Neslužbeno se doznaje kako je Atlantic zainteresiran i za preuzimanje nekretnina ABC Pomurke kako bi povećao kapacitet proizvodnje pašteta Kekec. Na pitanje jesu li zainteresirani za kupnju nekretnina od DSU-a, Atlantic Droga Kolinska odgovorila je da ako regulator odobri transakciju u razumnom roku, žele u budućnosti proširiti Osemove proizvodne pogone kako bi osigurali uvjete za ostvarenje proizvodnih ambicija.
Upravo su delikatesni proizvodi, uz kavu i pića, područja Atlantic grupe koja su u 2024. godini zabilježila najveći rast prodaje (9,1 posto). Uz to, tvrtka je prošle godine po prvi put nadmašila milijardu eura prihoda, točnije 1,08 milijardi eura, što je rast od 10,8 posto u odnosu na 2023. godinu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu