Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Podravka predstavila novu strategiju: Ciljana tržišta uključuju Njemačku, Austriju, Švicarsku, SAD i Australiju

Autor: Siniša Malus
25. lipanj 2025. u 09:43
Podijeli članak —
Foto: Pixsell / Pixabay

Podravka ulazi u fazu transformacije, ambicije globalne.

Podravka je predstavila svoju novu poslovnu strategiju koja se proteže do 2030. godine, ocrtavajući svoje ambicije u sva tri ključna stupa: Prehrani, Poljoprivredi i Farmaceutici.

Plan cilja na ukupni rast kroz poboljšano pozicioniranje na tržištu, poboljšanu produktivnost i inovacije, s jakim naglaskom na međunarodno širenje i jačanje globalne konkurentnosti.

Normalizacija marži

U rezultatima Podravke za prvo tromjesečje vidljivo je da je prihod od prodaje porastao 19,3 posto u odnosu na prethodnu godinu, normalizirana EBITDA porasla je za deset posto, dok je neto dobit nakon manjinskih udjela porasla za 219 posto. Međutim, na normaliziranoj osnovi neto dobit iznosila je 19,9 milijuna eura, što je pad od 3,7 milijuna eura ili 15,6 posto u odnosu na prethodnu godinu.

Dinamika marži bila je mješovita. Bruto i normalizirane EBITDA marže smanjile su se zbog nižeg doprinosa marže u poljoprivredi, dok su se EBIT i neto profitne marže poboljšale zbog jednokratnog učinka. Kako integracija napreduje, analitičari Intercapitala očekuju postupnu normalizaciju strukture marži. “Nova strategija donosi osjećaj obnove i ambicije za grupu Podravka, iako bez većih iznenađenja. Kao što se i očekivalo, strategija postavlja planove razvoja u sva tri stupa”, pišu analitičari Intercapitala.

Brendovi s većim potencijalom

Strateški fokus će se preusmjeriti na univerzalne dodatke prehrani, gotova jela, juhe, žitarice poput Čokolina i kremaste namaze.

Novointegrirani poljoprivredni segment zauzima središnje mjesto. Grupa je predstavila investicijski plan od 200 milijuna eura u predviđenom razdoblju, usmjeren na tehnološki napredak, poboljšanu energetsku učinkovitost, razvoj novih farmi i značajnu nadogradnju svoje mreže za navodnjavanje, s ciljem proširenja pokrivenosti s trenutačnih osam posto zemljišta na 21 posto.

U stočarstvu, najvećoj komponenti poljoprivrednog poslovanja, Podravka planira izgraditi četiri dodatne svinjogojske farme, povećati proizvodnju svinjetine za 20 posto i povećati proizvodnju govedine za 25 posto. Modernizacija farmi smatra se neizostavnom, a robotizacija i standardi biosigurnosti igraju ključnu ulogu u procesu modernizacije. Osim toga, Podravka Agri planira znatno proširiti korištenje obnovljivih izvora energije i internih organskih materijala, istovremeno razvijajući ugljično neutralne poljoprivredne modele temeljene na principima kružnog biogospodarstva.

Snažan naglasak bit će stavljen na produbljivanje suradnje s lokalnim proizvođačima i skaliranje brendova poput Baranjka i ABC, kako na domaćem, tako i na međunarodnom tržištu. U segmentu hrane Podravka ima za cilj ojačati međunarodnu prisutnost svojih ključnih brendova, posebno Vegete, koja je pozicionirana kao glavni globalni pokretač.

Ciljana tržišta uključuju Njemačku, Austriju, Švicarsku, Sjedinjene Američke Države i Australiju, dok će tvrtka nastaviti braniti svoju dominantnu poziciju u Hrvatskoj i široj regiji. U nadolazećem razdoblju strateški fokus će se preusmjeriti na kategorije proizvoda s visokim potencijalom prodaje i profitabilnosti. To uključuje univerzalne dodatke prehrani, gotova jela, juhe, žitarice poput Čokolina i kremaste namaze.

200

milijuna eura bit će uloženo u Podravka Agri

Planira se razvoj proizvoda na bazi rajčice, smrznute hrane, pekarskih grickalica i ribljih salata. Nedavno završeni investicijski ciklus od 250 milijuna eura, koji se usredotočio na tehnološku, logističku i IT modernizaciju, sada je iza nas. U sljedećem petogodišnjem razdoblju investicijska aktivnost nastavit će se umjerenijim, normaliziranim tempom, usmjerenim na učinkovito korištenje tehnologije i usklađivanje s potrebama potrošača.

“Održivost ostaje središnja tema. Podravka će povećati korištenje lokalno nabavljenih poljoprivrednih sirovina, s ciljem samodostatnosti gdje god to klimatski i agronomski uvjeti dopuštaju. Tvrtka će također nastaviti graditi mrežu kooperanata u proizvodnji voća i povrća, jačajući veze s Podravkom Agri”, pišu u Intercapitalu.

Ulaganja u održivost

U farmaceutskom segmentu Belupo planira do 2030. godine postati vodeći u Europi u dermatologiji, istovremeno jačajući svoju poziciju regionalnog igrača u području OTC-a (lijekova bez recepta), uključujući kardiologiju, psihijatriju i neurologiju.

“Ključna tržišta rasta bit će srednja i jugoistočna Europa, s dodatnim širenjem na zapadna tržišta putem dermatologije i strateških partnerstava. Strategija uključuje ulaganja od 36 milijuna eura za povećanje proizvodnih i logističkih kapaciteta te poboljšanje operativne učinkovitosti. Središnji dio ovog investicijskog ciklusa je stvaranje Centra izvrsnosti za dermatologiju”, pišu u Intercapitalu.

Belupo također planira ulagati u održivost korištenjem obnovljivih izvora energije i reciklabilne ambalaže te jačanjem veza s lokalnom zajednicom. Podravkina strategija za 2030. godinu ocrtava jasan i ambiciozan plan, jačajući njezino dugoročno pozicioniranje u prehrambenoj, poljoprivrednoj i farmaceutskoj industriji. Iako će 2025. vjerojatno biti godina konsolidacije i internog usklađivanja, strateški smjer je postavljen, a izvršenje će biti ključno za otključavanje pune vrijednosti ove transformacije.

Autor: Siniša Malus
25. lipanj 2025. u 09:43
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close