Američki prehrambeni div Mondelēz International, poznat po brendovima kao što su Oreo, Chips Ahoy!, Ritz, Wheat Thins i Nutter Butter, podnio je krajem svibnja 2025. godine tužbu protiv američkog ogranka diskontnog lanca Aldi. Tužba, podnesena saveznom sudu u Illinoisu, Aldi optužuje za “bezočno kopiranje” ambalaže najpoznatijih Mondelēzovih proizvoda, čime navodno zavaravaju potrošače i iskorištavaju ugled poznatih brendova, piše BBC.
U opsežnoj tužbi od 72 stranice, Mondelēz navodi da Aldi koristi dizajn ambalaže koji je toliko sličan originalima da može “zavarati i zbuniti potrošače te umanjiti jedinstvenost i prepoznatljivost Mondelēzovih proizvoda”. U tužbi se tvrdi kako Aldi time “razvodnjava vrijednost” brendova i prijeti “nepopravljivom štetom” za Mondelēz i njegove proizvode, izvijestili su američki mediji.

Tužba uključuje usporedne fotografije originalnih Mondelēz proizvoda i Aldi verzija, a kao primjeri se navode Aldi proizvodi koji izgledom podsjećaju na Oreo kekse, Wheat Thins, Nilla Wafers, Ritz i druge. Posebno se ističu sličnosti u bojama, fontovima i simbolima na ambalaži tvrdi, Today.com.
Mondelēz tvrdi da je više puta kontaktirao Aldi i tražio da prestanu s korištenjem slične ambalaže. Aldi je, prema navodima iz tužbe, u nekim slučajevima povukao ili promijenio dizajn proizvoda, ali je istovremeno nastavio s praksom na drugim artiklima, piše NBC.
Mondelēz traži novčanu odštetu i sudsku zabranu daljnje prodaje proizvoda za koje smatra da krše njihova prava. U slučaju da sud utvrdi namjeru, traži se i isplata trostruke odštete te pokrivanje odvjetničkih troškova, piše USA Today.
Aldi je i ranije bio meta sličnih tužbi – prošle godine australski sud presudio je protiv Aldija zbog kopiranja ambalaže dječjih grickalica Baby Bellies, a početkom 2025. britanski sud je presudio u korist proizvođača cidera Thatchers zbog sličnosti dizajna limenki, piše BBC.
Mondelēz u tužbi ističe da Aldi svoj poslovni model temelji na “privatnim robnim markama niskih cijena koje imitiraju izgled i dojam poznatih brendova”, što je praksa koja je sve češće završava na sudovima u SAD-u, Europi i Australiji, tvrdi CNN. Ovaj slučaj dio je šireg trenda tužbi protiv diskontnih lanaca i njihovih privatnih marki, gdje poznati brendovi poput Charlotte Tilbury, koji je 2020. dobio tužbu protiv Aldija zbog kopiranja ambalaže šminke u Velikoj Britaniji, ili proizvođači poput Nestléa i Unilevera, često osporavaju sličnosti u dizajnu kako bi zaštitili svoju tržišnu prepoznatljivost.
Ovaj slučaj mogao bi imati dalekosežne posljedice za način na koji diskontni lanci oblikuju i plasiraju vlastite proizvode, i ne samo na američkom tržištu gdje Aldi trenutno ima više od 2.500 trgovina i planira daljnje širenje, piše NBC News.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu