Croatia Airlines trebala bi u listopadu preuzeti svoj prvi zrakoplov Airbus A220-100 sa 127 sjedala. Kako prijevoznik nastavlja s prijelazom na flotu koja se u potpunosti sastoji od A220, mlažnjak će postati najmanji zrakoplov u floti, kojom će dominirati nešto veći A220-300.
Počevši od 26. listopada zrakoplovna tvrtka planira koristiti zrakoplov isključivo između Zagreba i Bruxellesa. Zamijenit će turbopropni Dash 8 sa 76 sjedala koji se prvenstveno koristio na toj liniji prethodne zimske sezone. U ovom trenutku, između kraja listopada 2025. i kraja ožujka 2026., zrakoplov se neće koristiti ni na jednoj drugoj ruti, međutim, to se može promijeniti u ovoj ranoj fazi, piše Ex-Yu Aviation News.
Više scenarija
Od početka ljetne sezone 2026., krajem ožujka sljedeće godine, zrakoplovna tvrtka će postupno uvoditi A220-100 na odabrani broj drugih ruta. Od travnja će zrakoplov imati najviše rotacija na liniji Zagreb – Split – Rim, a zatim Zagreb – Bruxelles.
Ostale rute na kojima će ovaj tip zrakoplova letjeti tijekom tog mjeseca uključuju letove iz glavnog grada Hrvatske za Dubrovnik (pet letova), Skopje (tri leta), München i Frankfurt (po jedan let), kao i između Dubrovnika i Atene (jedan let). U lipnju će se na popis odredišta dodati i Zürich, a zrakoplov će se koristiti između Splita i tog švicarskog grada. Croatia Airlines planira imati ukupno dva A220-100 u svojoj floti do 2027.
“Prema trenutnoj situaciji s isporukom, sljedeća dva A220[-300] trebala bi biti isporučena do kraja lipnja, a preostala dva zrakoplova očekuju se do kraja ove godine. Prijelazno razdoblje za zamjenu flote zrakoplova vrlo je izazovno. Naš plan zamjene flote uključuje fleksibilnost povlačenja postojećih zrakoplova u više scenarija. Isti pristup primjenjuje se i na planiranje obuke pilota”, navodi se u priopćenju prijevoznika.
Croatia Airlines je ove godine već povukla iz flote dva Dasha 8, a jedan A320 će biti uklonjen iz flote do kraja 2025. godine. Avioprijevoznik je u prvom tromjesečju ostvario operativni gubitak od 15,4 milijuna eura koji s neto rezultatom financiranja daje neto gubitak od 15,9 milijuna eura, a što je 50 posto više nego u istom lanjskom razdoblju. Putnički faktor popunjenosti (PLF) u međunarodnom redovitom prometu, uz dva posto više ponuđenih kapaciteta, iznosi 59,9 posto (+0,1 postotni bod).
U domaćem redovitom prometu broj prevezenih putnika bilježi rast od tri posto (+2633 putnika). Putnički faktor popunjenosti (PLF) u domaćem redovitom prometu u prvom kvartalu iznosi 63,5 posto (+1,6 postotnih bodova). U čarter prometu prevezeno je 947 putnika, što je za 30 posto manje u odnosu na isto razdoblje 2024. godine, pri čemu čarter promet čini nešto manje od jedan posto ukupnog prometa.
“Poslovanje Croatia Airlinesa u prvom tromjesečju 2025. godine obilježeno je nastavkom investicijskog ciklusa zamjene flote zrakoplova, uz izražene operativne i financijske izazove karakteristične za tranzicijsko razdoblje. Uvažavajući iskustva stečena tijekom prve godine provedbe tranzicije, Društvo je za navedeno razdoblje planiralo negativan financijski rezultat”, kaže se u komentaru Uprave kompanije.
Rastu troškovi amortizacije
Ukupni poslovni prihodi manji su za tri posto u odnosu na prvi kvartal 2024. godine. Najveći udio od 80 posto u ukupnim poslovnim prihodima odnosi se na prihode od prijevoza putnika, prihodi od prijevoza tereta čine jedan posto udjela, dok udio ostalih prihoda iznosi 19 posto.
Osim rasta ukupne razine troškova u odnosu na prvi kvartal 2024. godine primjetna je i promjena u strukturi troškova. Rastu troškovi amortizacije ponajprije zbog uključivanja amortizacije imovine u najmu koja se odnosi na prva dva zrakoplova iz nove flote i to za pet postotnih bodova, dok su troškovi letenja manji za četiri boda.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu