Zalando, tvrtka za internetsku prodaju odjeće, obuće i modnih dodataka, ostvarila je snažan prvi kvartal ubrzanog rasta i povećane profitabilnosti, uspješno provodeći svoju strategiju izgradnje vodećeg paneuropskog ekosustava e-trgovine modom i lifestyleom oko svoja dva vektora rasta: poslovanja poslovnih subjekata s krajnjim korisnicima (B2C) i poslovanja s poslovnim subjektima (B2B).
Tvrtka je potvrdila svoje smjernice za cijelu godinu i nastavit će ulagati u buduće prilike za rast navode iz te kompanije u priopćenju.
„Naša strategija ekosustava dobro napreduje, a kupci i partneri prihvaćaju našu rastuću ponudu“, rekao je suizvršni direktor David Schröder.
“Rast u B2C segmentu ubrzan je zahvaljujući uspješnoj rasprodaji na kraju sezone i obećavajućem početku proljetno/ljetne sezone, uz kontinuirano ažuriranje programa vjernosti Zalando Plus i novi rekord aktivnih kupaca.
Oduševljeni smo što u B2B segmentu vidimo nastavak naše dvoznamenkaste putanje rasta dok radimo na unapređenju naše ZEOS ponude s posebnim naglaskom na logistička i softverska rješenja ove godine.“
Prihod je narastao za 7,9% na 2,4 milijarde eura u usporedbi s 2,2 milijarde eura godinu ranije. GMV je porastao za 6,5% na 3,5 milijardi eura.
Prilagođeni EBIT skočio je na 46,7 milijuna eura u skladu s tržišnim očekivanjima, što predstavlja maržu od 1,9% i porast od 0,7 postotnih bodova u usporedbi s 28,3 milijuna eura godinu ranije.
Snažan B2C zamah uz lojalnost, lifestyle i personalizaciju Unutar B2C vektora rasta, gdje Zalando radi na diferencijaciji putem kvalitete i stvaranja lifestyle destinacije te kupcima nudi personaliziranu inspiraciju i zabavu, tvrtka je zabilježila porast prihoda od 7,6%, uz poboljšanje profitabilnosti za 0,7 postotnih bodova na 1,9%.
Broj aktivnih kupaca dosegao je novi maksimum – 52,4 milijuna – što je 2,9 milijuna više nego lani.
Zalando je nastavio s uvođenjem i ažuriranjem programa vjernosti Zalando Plus, koji je sada aktivan na 13 tržišta, s više od 15% već registriranih kupaca.
Zalandova krajnja ambicija je ovaj program omogućiti većinu kupaca i tako povećati njihovu prosječnu učestalost narudžbi, a time i njihov udio u kupovini putem programa. Rani podaci s prvih tržišta ukazuju na obećavajući napredak prema tom cilju.
Dvoznamenkasti rast zabilježen je u segmentima Lounge by Zalando, Sports, Designer i Beauty.
Partnerstvom s kultnom dizajnericom Diane von Furstenberg (DVF) Zalando je postao ekskluzivnim maloprodajnim partnerom DVF-a za Europu. Osim toga, Zalando je na svojoj platformi lansirao brend Marc Jacobs u vlasništvu LVMH-a.
Zalando je na sva tržišta uveo svoje takozvane panoe, koje korisnicima omogućuju stvaranje vlastitih panoa posvećenih određenoj temi ili lifestyleu, kao dio svoje strategije da kupcima ponudi inspirativna i zabavna iskustva.
Neke od najzanimljivijih poput „Urban Running“ ili „New Boho“ govore o popularnim trenutnim trendovima, a više od milijun kupaca već je isprobalo novo iskustvo. Sljedeći korak bit će omogućiti korisnicima stvaranje, dijeljenje i interakciju s odabranim i korisnički generiranim panoima, potičući inspiraciju i otkrivanje na cijeloj platformi.
Širenje B2B tržišta: skaliranje ZEOS-a i otključavanje društvene trgovine
U B2B segmentu, gdje Zalando otvara svoju logističku infrastrukturu, softver i uslužne kapacitete kako bi bio ključni pokretač e-trgovinskih transakcija robnih marki i trgovaca sa svojim ZEOS operativnim sustavom, bez obzira odvijaju li se na ili izvan njegove platforme, prihod se digao za 11,6% na 240 milijuna eura. Prilagođeni EBIT iznosio je 5,8 milijuna eura, sa stabilnom maržom od 2,4%.
Kao i u prethodnim tromjesečjima, rast B2B tržišta potaknut je ZEOS-om koji je u prvom tromjesečju odabran kao preferirani logistički partner TikTok Shopa za trgovce modom i lifestyleom u Njemačkoj, Francuskoj i Italiji. Prvo uspješno lansiranje partnera na TikTok Shopu Njemačka dovršeno je tijekom tromjesečja, što signalizira ključnu prekretnicu u širenju ZEOS-a na društvene trgovine.
Potvrđene smjernice za cijelu godinu unatoč brzo promjenjivom okruženju
Zalando je potvrdio svoje smjernice za cijelu 2025. unatoč brzo promjenjivom geopolitičkom i makroekonomskom okruženju. Očekuje se da će i GMV i prihodi porasti između 4% i 9% ove godine u usporedbi s 2024. godinom, a prilagođeni EBIT doseći razinu između 530 milijuna eura i 590 milijuna eura. Smjernice ne uzimaju u obzir učinke planirane akvizicije tvrtke ABOUT YOU sa sjedištem u Hamburgu.
Detaljniji financijski izvještaj za prvo tromjesečje 2025. dostupan je na korporativnim stranicama tvrtke.
Zalando će 6. kolovoza objaviti rezultate za Q2.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu