Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE
Poslovni vikend
'World food'

Koykan izdaje tri milijuna eura obveznica, otvara 15 restorana u sedam zemalja

Cilj je do 2035. izgraditi lanac restorana s prihodima od stotinu milijuna eura.

Autor: Zoran Vitas
18. travanj 2025. u 08:26
Koykanov tim - Domagoj Klarić, Boro Milivojević, Marko Gnjidić/Danijel Berković

Hrvatska bi mogla dobiti još jedan lanac ulične prehrane međunarodnog karaktera. Nakon što su prije tri godine uspješno zatvorili rundu financiranja putem Funderbeama, estonske platforme financiranja dostupne kroz Zagrebačku burzu, vlasnici su Koykana odlučili pokrenuti još jedan način financiranja. Riječ je o prikupljanju sredstava kroz korporativne obveznice kojim namjeravaju prikupiti sredstva u visini od tri milijuna eura čime bi se otvorilo novih 15 restorana u čak sedam europskih zemalja unutar dvije godine.

Nije nikakva tajna gdje bi ti restorani bili, istaknuto je to i na internetskoj stranici kompanije, riječ je o Njemačkoj, Austriji, Češkoj, Slovačkoj, Mađarskoj, Sloveniji i Hrvatskoj. Novost je u cijeloj ovoj priči upravo model financiranja koji je do sada bio rezerviran za velike korporacije, sada će svatko tko ima hrvatski OIB moći kupiti obveznicu Koykana. Vodstvo tvrtke navodi da je cilj do 2035. godine izgraditi lanac restorana s prihodima od stotinu milijuna eura. Povrat na investiciju za svaki novi restoran od dvije godine je vrlo atraktivan i omogućuje brži i sigurniji daljnji rast tvrtke.

Uvjeti financiranja

Godišnji prinos na obveznice iznosi osam posto, uz rok dospijeća od tri godine i opciju pretvaranja u vlasnički udjel.

Premali za IPO

“Zašto obveznica, a ne IPO? Koykan se nalazi u fazi kada rast možemo financirati isključivo kroz obveznice i investitore u ‘equity’. Nažalost, financijske institucije u Hrvatskoj nemaju modele za financiranje našeg širenja po Europi, a za inicijalnu javnu ponudu dionica (IPO) smo još uvijek mala kompanija. Obveznica nam u ovom trenutku omogućava fleksibilnost da realiziramo naš plan bez da značajno razvodnjavamo udjele postojećih investitora i bez kompleksnosti i troškova koji inače prate IPO postupak. IPO je svakako jedna od mogućnosti u budućnosti”, rekao nam je Marko Gnjidić, jedan od suvlasnika Koykana kada smo upitali zašto je odluka pala da se sredstva okupljaju upravo kroz obveznice.

Koykan grupa u ovom trenutku posluje na četiri lokacije, a već do kraja ove godine trebale bi se otvoriti lokacije u Splitu, Zadru, Pragu, Bratislavi, još dvije u Zagrebu te jedna u Münchenu. Nedavno je napravljen i kompletni redizajn vizualnog identiteta trgovačke marke Koykan koji je napravio jedan od najpoznatijih naših dizajnerskih studija Bruketa&Žinić. Ako ste nekada prolazili, primjerice, ‘food courtom’ Arena Centra u Zagrebu onda ste mogli primijetiti istaknutu ponudu Koykana. Rekli bismo kako se radi o ‘world foodu’, odnosno odabiru jela s različitih strana svijeta koja su u nas poznata i stekla su ovoliku ili onoliku popularnost. Tu su burgeri, falafeli, ‘wrapovi’, gyrosi, razni ‘bowls’ i curry jela, finger foodovi… Otprilike je to hrana koja bi trebala biti prepoznatljiva i u drugim zemljama i gradovima kao i u Hrvatskoj.

Nedavno je napravljen i kompletni redizajn vizualnog identiteta Koykan pod palicom jednog od najpoznatijih naših dizajnerskih studija Brukete&Žinića/PD

Što se obveznica tiče, one su registrirane u Središnjem klirinškom depozitarnom društvu (SKDD), dostupne su svakoj punoljetnoj osobi s OIB-om u Republici Hrvatskoj, što taj financijski instrument čini otvorenim ne samo institucionalnim ulagačima, već i široj javnosti koja traži dugoročno održiv prinos u realnom sektoru. Godišnji prinos iznosi osam posto, uz rok dospijeća od tri godine. Tu je i mogućnosti odabira tzv. konvertibilne obveznice što je investicijski instrument koji, uz jasno definirana pravila, investitorima omogućuje da u određenom trenutku, ukoliko to žele, svoj ulog zamijene za suvlasnički udio u Koykanu.

U Koykanu navode da otvaranje svake lokacije stoji oko 250.000 eura, a nadaju se da će do kraja 2027. voditi 25 restorana u vlastitom vlasništvu i osigurati još dodatnih 15 franšiznih ugovora. Minimalni iznos ulaganja iznosi 1000 eura što Koykan korporativne obveznice čini dostupnima širokom krugu ulagatelja, uključujući male ulagače i privatne osobe. Ako se traženi iznos ne prikupi kroz obveznice, tada će suvlasnici prijeći na konvencionalne načine i nadopuniti ih kroz osobna sredstva, leasinge, kredite i slično.

250

tisuća eura stoji otvaranje svake lokacije restorana

Različita ponuda

“Koykan je od samog osnivanja razvijan kao međunarodni franšizni lanac. Pratili smo svjetske trendove u QSR (Quick Serving Restaurant) segmentu i razvijali kategorije produkata koji su već prihvaćeni u svijetu. Naša ponuda vrlo je bogata i zapravo smo rijedak europski lanac koji nudi najbolje ‘street food’ produkte iz cijelog svijeta. Naša prednost je upravo širina naše ponude i tržišta kojem se obraćamo. Analizom postojeće ponude u Europi shvatili smo da nema QSR lanaca koji ima ponudu poput naše i to nam je značajno olakšalo prve korake u ekspanziji.

Dokaz tome su operateri velikih trgovačkih centara po Europi koji su pokazali veliki interes da upravo naš koncept ugovore u svojim centrima jer smo sa svojom ponudom bili različiti od ostalih, a opet smo imali poželjnu strukturu ponude koju su i oni željeli u svojim ‘food courtovima’. Dodatna naša prednost je digitalna transformacija koju smo kao mala kompanija uspjeli implementirati i dignuti naše operativno poslovanje na jednu sasvim drugu razinu, mjerljivu s najboljim američkim fast food lancima”, kaže Gnjidić.

Kako tvrde, investicija je u njihov budući lanac sigurna. “Ovo nije startup model. Mi radimo s podacima, ne s predviđanjima. Otvaramo restorane isključivo na lokacijama s provjerenim prometnim potencijalom, što omogućava povrat investicije unutar dvije godine”, naglašava Boro Milivojević, direktor Koykana.

Autor: Zoran Vitas
18. travanj 2025. u 08:26
Podijeli članak —

New Report

Close