Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Ovnak je prošle godine prodao više od 2,5 milijuna vlastitih proizvoda

Autor: Siniša Malus
07. travanj 2025. u 22:00
Podijeli članak —
Inflacija je svakako utjecala na troškove i ponašanje potrošača, ali nas ohrabruje da smo unatoč tome uspjeli ostvariti stabilan rast i pozitivne rezultate, kaže Kafadar/PD

Valentin Kafadar, direktor Ovnaka koji je u samo tri i pol desetljeća od male obiteljske tvrtke iz istoimenog mjesta izrastao u igrača s regionalnim ambicijama sa sjedištem u Vitezu.

Ovnak je jedna od najbrže rastućih tvrtki u BiH posljednjih godina specijalizirana za kozmetičke i kemijske proizvode te robu široke potrošnje za kućanstvo. Portfelj sadrži preko pedeset brendova i širok asortiman proizvoda, ali i djelatnosti, što omogućuje ispunjavanje različitih potreba potrošača.

Od male obiteljske tvrtke iz mjesta Ovnak do igrača s regionalnim ambicijama sa sjedištem u Vitezu protekla su samo tri i pol desetljeća. O ovoj ambicioznoj kompaniji i njezinim planovima razgovaramo s Valentinom Kafadarom, direktorom Ovnaka.

Ovnak je vodeća distributerska tvrtka u BiH specijalizirana za kozmetičke i kemijske proizvode te robu široke potrošnje za kućanstvo. Kakav je vaš portfelj brendova i proizvoda?
Tvrka Ovnak je distributerska tvrtka, što predstavlja naš temeljni posao. Naš portfelj je širok i raznolik, što je rezultat dugogodišnjeg ulaganja u razvoj i izgradnju odnosa s partnerima i kupcima. U fokusu su nam proizvodi iz segmenta osobne njege, kozmetike, kućne kemije, kao i beauty dodataka. Distribuiramo renomirane brendove kao što su Ziaja, Artdeco, Wet n Wild, Frosch, Schwarzkopf Professional, La Rive i mnogi drugi.

Svaki od njih ima svoju priču, vrijednosti i ciljanu publiku, a naša je uloga da te brendove predstavimo na pravi način – iskreno, odgovorno i u pravo vrijeme. Grupa Ovnak danas uključuje i sektor autoindustrije – s ponosom smo ovlašteni trgovac i serviser za brendove poput Volkswagena, Peugeota, Citroëna, Renaulta i Dacije. Također, poslujemo i kroz benzinske pumpe, što zaokružuje našu logističku i energetsku komponentu poslovanja. Sve to zajedno čini snažan i stabilan sustav u kojem svaka grana doprinosi cjelini.

Kako u moru svjetskih brendova pliva vaš vlastiti brend koji ste pokrenuli i što sve danas postoji pod markom Ovnak?
Naš vlastiti brend Ovnak za nas ima posebnu emocionalnu vrijednost – u šali znamo reći da je to naše “poslovno dijete”. Kroz godine smo ga razvijali s velikom pažnjom, prateći tržišne trendove, potrebe potrošača i naše interne kapacitete. Danas brend Ovnak obuhvaća linije kao što su Ovnak beauty, Ovnak professional, Ovnak trendy… i prisutan je na tržištu više od dvadeset godina. Kako biste dobili jasniju sliku, 2024. godine, na primjer, prodano je više od 2,5 milijuna proizvoda pod našom etiketom, a to je rezultat dosljednosti, kvalitete i povjerenja koje smo izgradili s kupcima. U BiH nas ljudi prepoznaju, cijene i vraćaju se našem proizvodu. I to je najveće priznanje. Također, izvozimo u susjede zemlje.

Ulaganja u poljoprivredu

Mlijeko koje proizvodimo plasiramo dalje kroz suradnju s Mljekarom Livno budući da se ne bavimo preradom, već isključivo primarnom proizvodnjom. Farma je za nas posebna priča.

Kakvi su bili rezultati u prošloj godini i osjeti li se pritisak inflacije?
Prošla godina je bila izazovna, kao i za većinu kompanija koje djeluju na dinamičnom tržištu. Inflacija je svakako utjecala na troškove i ponašanje potrošača, ali ono što nas ohrabruje jest da smo unatoč tome uspjeli ostvariti stabilan rast i pozitivne rezultate. Ključ je bio u brzoj prilagodbi, proaktivnoj komunikaciji s kupcima i dobavljačima i fokusiranosti na potrebe tržišta. Naravno, svaka godina nosi svoje izazove, pa tako i u ovoj godini mogu se vidjeti neki novi obrasci ponašanja potrošača što vodi potrebi za novim poslovnim modelima kako bi se povjerenje potrošača zadržalo, a poslovanje unaprijedilo.

Velika prekretnica dogodila se prije dvadeset godina kada je osnovan cm-cosmetic market, tada prvi i jedini lanac drogerija u BiH. Kako su izgledali sami počeci?
To su bile godine velike vizije, ali i velike hrabrosti. Tata i stric su tada odlučili napraviti nešto što nije postojalo u BiH – drogerijski lanac po uzoru na one koje smo poznavali sa Zapada. Početci su bili puni izazova, ali i entuzijazma. Danas s ponosom gledamo na taj projekt koji je izrastao u samostalnu i snažnu kompaniju, s vlastitim identitetom i Upravom, i koji se svakodnevno razvija. Tvrtke Ovnak i cm danas posluju potpuno odvojeno s vlastitim poslovnim strategijama te različitim organizacijskim i upravljačkim procesima.

Ovnak je prošao još jednu veliku prekretnicu, a to je prelazak odgovornosti za poslovanje s prve na drugu generaciju. Kako je protekla ta tranzicija?
Tranzicija je bila postupna i vođena međusobnim povjerenjem. Moja starija sestra Katarina prva je preuzela aktivniju ulogu, a zatim sam joj se i ja pridružio nakon završenog obrazovanja. Puno razgovora, promišljanja, uvažavanja i savjeta obilježilo je taj period. Roditelji su bili podrška, kao što su i sada, a iskustvo ljudi koji su dugo dio naše firme bilo je neprocjenjivo.

Također, zajedno s nama je dosta novih, mladih ljudi ‘uplovilo’ u firmu, u posao. Danas zajednički vodimo firmu, kombinirajući iskustvo i novu energiju. Smatram da posebno treba istaknuti važnost ljudi u firmi. Bez kvalitetnog tima, bez ljudi koji vjeruju u ono što radimo i koji svakodnevno ulažu sebe – nijedna promjena ne bi imala smisla. Imamo sjajnu ekipu, s kojom smo kroz godine stvorili zdravu radnu atmosferu, povjerenje i međusobno poštovanje. To je, po mom mišljenju, najveća vrijednost svake firme i okruženi smo ljudima koji s nama dijele istu viziju.

Tvrtka Ovnak kao distributer brojnih renomiranih svjetskih brendova iz područja kozmetike i kućanstva mnogo ulaže u marketinške kampanje. Kakva je strategija i koje skupine posebno ciljate?
Marketing je u središtu naše svakodnevne strategije. Naši timovi prate tržišne trendove, osluškuju potrebe potrošača i kreiraju komunikaciju koja odgovara suvremenom kupcu, bilo da je riječ o influencingu, društvenim mrežama, BTL aktivnostima ili prodajnim promocijama. Puno pažnje posvećujemo edukaciji – i naših kupaca i naših internih timova. Cilj nam nije samo prodaja, već izgradnja odnosa s kupcima kroz sadržaj, emociju i iskustvo.

Planirali ste ulaganja i u poljoprivredu u smislu modernizacije postojećih kapaciteta. U kojoj je fazi taj dio poslovanja Ovnaka?
U poljoprivredu smo već ozbiljno uložili, posebno kroz modernizaciju farme. Uložili smo dosta u opremu i digitalizaciju procesa, kako bismo podigli standarde proizvodnje. Mlijeko koje proizvodimo plasiramo dalje kroz suradnju s Mljekarom Livno, budući da se ne bavimo preradom, već isključivo primarnom proizvodnjom.

Farma je za nas posebna priča. Osim što se radi o visokoautomatiziranom pogonu, radi se i o velikoj posvećenosti timu koji tamo svakodnevno ulaže trud i znanje. Fokus nam je da taj dio poslovanja bude stabilan, kvalitetan i dugoročno održiv, kao i sve drugo što radimo. Svaki rezultat koji ostvarimo, rezultat je rada srcem, a ne samo poslovnim planom.

Planira li Ovnak iskorak u regiju?
Već smo prisutni na tržištima Crne Gore i Kosova, a aktivno radimo na izradi poslovne strategije za širenje na druga tržišta. Dosadašnje iskustvo pokazalo je da ono što nudimo, od kvalitete proizvoda, preko profesionalnog odnosa do marketinga, ima potencijal i van granica BiH. Naravno, svako tržište ima svoju dinamiku, ali vjerujemo da je temelj svakog uspješnog iskoraka povjerenje i odgovornost.

Autor: Siniša Malus
07. travanj 2025. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close