Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

I kongresni turizam smanjeno konkurentan zbog rasta cijena

Autor: Siniša Malus
21. veljača 2025. u 12:00
Podijeli članak —
Foto: Shutterstock

Slaba ponuda dodatnih sadržaja u destinacijama izvan ljetne sezone te nedovoljna vrijednost za novac nameću se kao značajni izazovi.

U protekle dvije godine svjedočili smo oživljavanju poslovnih putovanja, uz potpuni oporavak kongresne industrije, u pojedinim regijama popraćenog brojem događanja koji je premašio predpandemijske brojke. Koji su trenutni izazovi prisutni u organizaciji poslovnih skupova i što možemo očekivati od ove djelatnosti tijekom 2025. godine, pokazuju rezultati najnovijeg istraživanja portala PoslovniTurizam.

Prevladava optimizam

Kod većine ispitanika (41%) prihodi od MICE segmenta u 2024. godini porasli su 10-20% u odnosu na 2023. godinu, dok ih je 18% zabilježilo rast prihoda za više od 20%. Najčešće održana događanja su ona s 50 do 200 sudionika (81%), podjednak se broj odnosi na manje sastanke do 50 ljudi (7%) te veća događanja za 200-400 sudionika (7%), dok se rjeđe organiziraju skupovi za više od 400 osoba.

Iako se rast troškova organizacije događanja koji uključuju najam konferencijskih dvorana, hrane i pića, smještaja i ostalo, kod 63% ispitanika kreće u rasponu od 10% do 30%, a kod 12% njih prelazi 30% tijekom 2024. u odnosu na godinu ranije, većina ispitanika je optimistična prilikom najava broja događanja i kretanja prihoda koje očekuju u 2025. godini. Tako 65% ispitanika očekuje porast broja poslovnih događanja i prihoda u MICE segmentu i do 20% u odnosu na prošlu godinu.

Većina ispitanika ne planira dodatna zapošljavanja tijekom ove godine, a upravo je problem nedostatka kvalitetne radne snage, uz porast razine ukupnih troškova uzrokovanih inflacijom te već godinama poznat nedostatak kvalitetnih event prostora, prije svega velikih kongresnih centara za međunarodne skupove, naveden kao trenutno najveći izazov u organizaciji događanja u Hrvatskoj.

Ono što se već godinama ističe kao najveći nedostatak naše kongresne ponude u svjetskim razmjerima, a potvrđuje i ovo istraživanje, jest nedovoljan broj međunarodnih izravnih avionskih letova u proljeće i jesen, razdoblju najjače kongresne i incentive djelatnosti, te velikih kongresnih centara za više tisuća sudionika koji bi mogli ugostiti velika međunarodna događanja. Nadalje, slaba ponuda dodatnih sadržaja u destinacijama izvan ljetne sezone, visoke cijene usluga te posljedično nedovoljna vrijednost za novac, kao i nedovoljna promocija i pozicioniranje Hrvatske kao kongresne destinacije u inozemstvu, u odnosu na njezinu turističku prepoznatljivost navode se kao značajni nedostaci naše ponude.

Najveći problemi

Nama još uvijek nedostaje barem jedan veliki kongresni centar u pravom smislu te riječi, s kojim bismo konkurirali barem najbližoj regiji, no takav se pomak neće brzo ni jednostavno dogoditi.

Ono što je relativna novost na popisu izazova s kojima se organizatori događanja susreću jest značajan rast troškova uzrokovanih općom inflacijom. Budući da naše destinacije uglavnom nisu puno ulagale u dodatnu infrastrukturu ili ponudu dodatnih zabavnih, ugostiteljskih i ostalih sadržaja, sve teže će visok porast cijena moći opravdati potencijalnim klijentima. Slaba ponuda dodatnih sadržaja u destinacijama izvan ljetne sezone te visoke cijene usluga, odnosno nedovoljna vrijednost za novac nameću se kao značajni izazovi naše međunarodne konkurentnosti, odmah nakon prethodno navedenih.

Autor: Siniša Malus
21. veljača 2025. u 12:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close