Kombinirajući znanost i kreativnost kako bi unaprijedio učinkovitost oglašavanja, Sorin Patilinet, globalni direktor za marketinške uvide u kompaniji Mars, u području marketinga neizostavno je ime. Osmišljavajući kampanje za poznate brendove poput Snickersa, Skittlesa i mnogih drugih, naglasak stavlja na razumijevanje ljudskog ponašanja, kodiranja memorije i emocionalne povezanosti stvarajući učinkovite marketinške strategije. Svoje tajne, znanje i iskustvo Patilinet će podijeliti i na nadolazećoj velikoj konferenciji Večernjeg lista Brands & Trends, koja će se održati 12. prosinca u zagrebačkom hotelu Zonar, a tim povodom porazgovarali smo sa stručnjakom koji je strast prema oglašavanju razvio zahvaljujući izloženosti globalnim kampanjama devedesetih.
1. Kako različite ljudske reakcije utječu na vaš pristup stvaranju učinkovite reklame?
Testiranje ponašanja potrošača (razumijevanje pozornosti, emocija i različitih ljudskih reakcija) u potpunosti je promijenilo moj pristup testiranju reklama jer nam pruža uvid u to kako ljudi obrađuju informacije. Sada znamo da se većina odluka, uključujući kupovne, prvo donosi emocionalno, a rjeđe racionalno. Ovi uvidi tjeraju nas da se fokusiramo na pripovijedanje, vizualne signale i emocionalne okidače koji djeluju na podsvjesne procese u mozgu. Primjerice, Mars Marketing Lab koristi alate za mjerenje pozornosti na temelju analize izraza lica kako bi izmjerio reakcije ispitanika na reklame. Ako neka reklama izazove radost ili iznenađenje, veća je vjerojatnost da će pomoći ugrađivanju brenda u memoriju zbog fizičkih procesa. Drugi pristup testiranju kreativnosti, koji se oslanja na ankete i deklarativne podatke, manje je učinkovit i izbjegavam ga.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu