U Hrvatskoj čak 47% ljudi barem jednom mjesečno kupuje online, a njih 35% jednom do dva puta u tri mjeseca, kažu podaci iz Mastercardovog istraživanja MasterIndex, provedenog u travnju 2024. godine. Online najviše kupujemo odjeću i modne dodatke (74%), potom elektroniku i kozmetičke proizvode, a pri tome sve manje plaćamo pouzećem, a sve češće karticama. Čak 97% ispitanika u dobi od 18 do 55 godina koriste barem jednu platnu karticu. U prosjeku koriste 2,6 kartica, uglavnom debitnih (91% ispitanika), dok kreditnim karticama plaća 45% građana. I, uistinu, kupnja online sjajna je stvar jer je praktična, lako ju je uklopiti u životni ritam, spašava od gužvi i nervoza, a nudi i znatno širi izbor proizvoda po konkurentnim cijenama. Paralelno s rastom online prodaje, sigurnost transakcija na Internetu postaje sve važnija tema. Istražili smo na što je sve važno obratiti pažnju prilikom digitalnog plaćanja i kako povećati sigurnost online kupnje.
Višestupanjska autentifikacija
Svi koji na području Europske unije pružaju platne usluge, poput trgovaca, kartičarskih kuća ili banaka, moraju osigurati sustave koji će omogućiti potvrđivanje identiteta prilikom plaćanja na više načina. To se naziva višestupanjska autentifikacija. Pojam zvuči poprilično komplicirano, ali je, ustvari, vrlo jednostavan i znači da svoj identitet možete potvrditi na dva od tri načina: nešto što znate (recimo, lozinka ili PIN), nešto što imate (poput mobitela) i nešto što jeste (otisak prsta ili sken lica, što još zovemo i biometrija).


Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu