Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Prihod najboljih gaming tvrtki u Srbiji lani povećan 10%

Autor: Miroslav Kuskunović
25. travanj 2023. u 07:00
Podijeli članak —
Najveći dio prihoda dolazi sa tržišta SAD, Njemačke i Velike Britanije/Shutterstock

U Srbiji radi više od 140 gaming kompanija, studija i timova koji rade aktivno na razvoju video igara.

Prihod 15 najuspješnijih gaming kompanija Srbije je u 2022. godini iznosio 150 milijuna eura, što je oko 10 posto više nego godinu ranije, pokazao je godišnji izvještaj za 2022. godinu koji je predstavila Asocijacija industrije video igara Srbije (SGA).

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

U Srbiji radi više od 140 gaming kompanija, studija i timova koji rade aktivno na razvoju video igara, koji zapošljavanju više od 2.500 ljudi, rekla je izvršna menadžerica SGA Srbije Kristina Janković Obućina, prenosi Beta.

Prihod 15 najuspješnijih gaming kompanija Srbije je u 2022. godini iznosio 150 milijuna eura, što je oko 10 posto više nego godinu ranije, pokazao je godišnji izvještaj za 2022. godinu koji je predstavila Asocijacija industrije video igara Srbije (SGA).

U Srbiji radi više od 140 gaming kompanija, studija i timova koji rade aktivno na razvoju video igara, koji zapošljavanju više od 2.500 ljudi, rekla je izvršna menadžerica SGA Srbije Kristina Janković Obućina, prenosi Beta.

“U Srbiji je u tijeku prošle godine objavljena 51 igra, a 94 su trenutno u razvoju. Igre proizvedene u Srbiji su u tijeku prošle godine kupljene ili preuzete više od 100 milijuna puta”, kazala je Obućina.

Dodala je da je više od polovice ispitanih planira proširivati timove, pa bi u ovoj godini prema najavama trebalo biti otvoreno 330 novih radnih mjesta. Navela je i da je za tri pozicije u ovom sektoru najteže pronaći stručnjake, a to su producenti, slično kao u filmskoj industriji, zatim stručnjaci za akviziciju korisnika i sve vrste menadžera.

Naglasila je i da je 46 posto članova asocijacije zaposlilo studente, odnosno diplomce nakon prakse, a 54 posto kompanija omogućava praksu, od kojih su 44 posto plaćene praske.

Programski direktor SGA Relja Bobić naglasio je da gaming industrija u Srbiji ima kontinuirani rast od 10 do 20 posto godišnje po pitanju prihoda, broja zaposlenih, broja igara koje se produciraju u Srbiji.

“Glavni izazovi za domaće kompanija su previsoki porezi, ali i dvostruko oporezivanje sa SAD, pa su neke kompanije prinuđene da registriraju svoje filijale u nekim europskim zemljama”, naveo je on. Problem, prema njegovim riječima, predstavlja i usklađivanje obrazovanja sa potrebama industrije.

“Svake godine otvoreno je između 300 i 400 novih pozicija u srpskoj gaming industriji i to su neke kreativne discipline, kao i one koje se odnose na tehnologiju”, rekao je Bobić. Dodao je i da igre za mobilne telefone čine oko 45 posto svih proizvedenih igara, a blizu tom postotku su i igre za PC. “Najveći dio prihoda dolazi sa tržišta SAD, Njemačke i Velike Britanije”, kazao je Bobić.

Autor: Miroslav Kuskunović
25. travanj 2023. u 07:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close