Visok rast cijena hrane, poput lanjskoga, Hrvate posebno pogađa jer na hranu i piće trošimo gotovo 20% dohotka. Irci primjerice, pokazuju podaci Eurostata o strukturi osobne potrošnje, na taj segment troše samo 8% dohotka. S najavom novog poskupljena sve se više građana pita kako zadovoljiti osnovnu životnu potrebu – nabavu hrane. Tino Prosenik, osnivač i direktor Grunteka, inovativnog pretplatničkog modela kupnje ekološki uzgojene hrane, lansiranog krajem 2020., uvjerava da građani mogu proći jeftinije. Njihove interne analize pokazuju da su oni koji su kupovali putem Grunteka na povrće u 2022. potrošili 45% manje nego oni koji su kupovali u specijaliziranim trgovinama ekološke hrane. U odnosu na trgovačke lance, pak, njihova je košarica bila 14% jeftinija. Također, navodi, njihove su cijene imune na inflaciju, a koja je u Hrvatskoj najviše pogodila upravo hranu i bezalkoholna pića čije su cijene u 2022., prema DZS-u, rasle najviše – čak 19%.
Ključ je u pretplati i distribuciji
Tajna jeftinijeg povrća, kaže Prosenik, je u modelu koji prakticiraju. “Nismo se odlučili na klasičan distributivan model već smo doslovno odlučili prakticirati onaj od polja do stola”, ističe.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu