Iako je digitalna transformacija danas ključna za rast produktivnosti i profitabilnosti u turističkom sektoru i hotelijerstvu, radi se o biznisu koji je znatno slabije digitaliziran od nekih drugih segmenata gospodarstva poput financijskog sektora, pokazale su analize u globalnom ali i hrvatskom turizmu. Proces je doduše ubrzala pandemija, čak i u kompanijama koje su s digitalnom transformacijom krenule i prije korone. Tako imamo primjera dobre prakse, no uz puno rada u sektoru treba nam i promjena legislative i dodatni razvoj Internet infrastrukture, tvrde stručnjaci.
Analiza tvrtke za poslovno savjetovanje Apsolon o digitalnoj spremnosti hotela u Hrvatskoj pokazala je da čak 45 hotela kao rezultat digitalne transformacije poslovanja bilježi povećanje prihoda. U njihovoj anketi 62 posto ispitanika potvrdilo je da provode digitalnu transformaciju u svom hotelu. Njih 72 posto ocijenilo je trenutno stanje digitalne transformacije hrvatskog hotelijerstva osrednjom trojkom, a gotovo 20 posto dalo je dvojku. Nešto manje od polovice ispitanika, njih 44 posto smatra da će njihova tvrtka osjetiti posljedice uspješne digitalne transformacije kroz 1-3 godine. Udjel ulaganja u IT u budućnosti ostaje relativno nizak i čini tek 4 posto ukupnog prihoda, a najviše se planira ulagati u u sigurnost, 62 posto planira uložiti u osnaživanje digitalnog angažmana gostiju, 57 posto planira učvršćivanje postojeće mrežne infrastrukture, 50 posto hotela planira uložiti dodatno u analitiku, a 25 posto hotela planira izdvojiti sredstava za ulaganja u Internet stvari (IoT).
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu