Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Pitanje je koliko će se dugo distributerima isplatiti prodavati gorivo prema ovim cijenama

Autor: Poslovni.hr
17. listopad 2021. u 16:45
Podijeli članak —
Foto: Pixsell

Kada su u pitanju standardna goriva, u ovom trenutku opskrba tržišta nije ugrožena.

Uredba o utvrđivanju najviših maloprodajnih cijena naftnih derivata se ne bi trebala odnositi na premium goriva s obzirom na to da su ona stvar „luksuza“, tj. da kupci nisu primorani točiti takva goriva već je to stvar osobnog odabira kupca, izjavio je Želimir Šikonja, predsjednik Hrvatske udruge naftnih inženjera i geologa.

Primjerice, ako goriva stavimo u drugačiji kontekst, primjerice standardna Inina goriva usporedimo s VW Passatom – to su dobra goriva kao što je i VW Passat dobar automobil, premium goriva, koja su skuplja i još bolja zbog aditiva koji se dodaju, u tom su slučaju recimo VW Touareg. U takvoj hipotetskoj situaciji kada bi kupac došao u autosalon, a cijena Touarega je izjednačena s cijenom Passata za što bi se kupac odlučio? Naravno za Touareg. Dakle, u takvom su odnosu sada standardna i premium goriva. Problem je što Touarega u toj situaciji ne bi bilo dovoljno u odnosu na potražnju i upravo to se sada događa na tržištu – premium goriva nema dovoljno i logična je odluka da se prestane s njegovom prodajom ili da se takva goriva izuzmu iz Uredbe.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Kada su u pitanju standardna goriva, u ovom trenutku opskrba tržišta nije ugrožena. Pitanje je koliko će se dugo distributerima isplatiti prodavati gorivo prema ovim cijenama jer ako se trend kretanja cijena na tržištu nafte ovako nastavi, radit će s negativnom maržom.

Uredba o utvrđivanju najviših maloprodajnih cijena naftnih derivata se ne bi trebala odnositi na premium goriva s obzirom na to da su ona stvar „luksuza“, tj. da kupci nisu primorani točiti takva goriva već je to stvar osobnog odabira kupca, izjavio je Želimir Šikonja, predsjednik Hrvatske udruge naftnih inženjera i geologa.

Primjerice, ako goriva stavimo u drugačiji kontekst, primjerice standardna Inina goriva usporedimo s VW Passatom – to su dobra goriva kao što je i VW Passat dobar automobil, premium goriva, koja su skuplja i još bolja zbog aditiva koji se dodaju, u tom su slučaju recimo VW Touareg. U takvoj hipotetskoj situaciji kada bi kupac došao u autosalon, a cijena Touarega je izjednačena s cijenom Passata za što bi se kupac odlučio? Naravno za Touareg. Dakle, u takvom su odnosu sada standardna i premium goriva. Problem je što Touarega u toj situaciji ne bi bilo dovoljno u odnosu na potražnju i upravo to se sada događa na tržištu – premium goriva nema dovoljno i logična je odluka da se prestane s njegovom prodajom ili da se takva goriva izuzmu iz Uredbe.

Kada su u pitanju standardna goriva, u ovom trenutku opskrba tržišta nije ugrožena. Pitanje je koliko će se dugo distributerima isplatiti prodavati gorivo prema ovim cijenama jer ako se trend kretanja cijena na tržištu nafte ovako nastavi, radit će s negativnom maržom.

Autor: Poslovni.hr
17. listopad 2021. u 16:45
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close