Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Vožnja im je neodrživa bez ugovora o javnim uslugama

Autor: Darko Bičak
25. ožujak 2021. u 22:00
Podijeli članak —
Prevezu više od 200.000 putnika, uglavnom u manjim dijelovima Hrvatske/ GORAN KOVAČIĆ/PIXSELL

Nužne su subvencije od 427 milijuna kuna godišnje i sufinanciranje nerentabilnih međugradskih linija.

Iako je Zakon o prijevozu u cestovnom prometu, koji je u javnosti poznat po aktualnoj regulaciji taksi tržišta, uredio i tržište autobusnih prijevoznika u javnolinijskom međugradskom prijevozu, do danas nije došlo do zaživljavanja te regulative u praksi.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Naime, kako su jučer upozorili iz Koordinacije javnolinijskog prijevoza putnika pri Hrvatskoj udruzi poslodavaca. još nisu sklopljeni ugovori o javnim uslugama prijevoznicima iako je to zakonska obveza, te upozorili da je time ugroženo više od sedam tisuća radnih mjesta i prijevoz za više od 200 tisuća putnika.

Iako je Zakon o prijevozu u cestovnom prometu, koji je u javnosti poznat po aktualnoj regulaciji taksi tržišta, uredio i tržište autobusnih prijevoznika u javnolinijskom međugradskom prijevozu, do danas nije došlo do zaživljavanja te regulative u praksi.

Naime, kako su jučer upozorili iz Koordinacije javnolinijskog prijevoza putnika pri Hrvatskoj udruzi poslodavaca. još nisu sklopljeni ugovori o javnim uslugama prijevoznicima iako je to zakonska obveza, te upozorili da je time ugroženo više od sedam tisuća radnih mjesta i prijevoz za više od 200 tisuća putnika.

Hrvoje Meštrović, predsjednik ove HUP-ove koordinacije, ističe da bez ugovora o javnim uslugama prijevoznici ne mogu održavati svoje poslovanje.

“Prijevoznici obavljaju 80 posto županijskog prijevoza, a kontinuirani izostanak rješavanja uvjeta poslovanja autobusnih prijevoznika i sufinanciranja nerentabilnih linija putem ugovora o javnoj usluzi kao jedinom mogućem načinu sufinanciranja javnog linijskog prijevoza, ugrožava prije svega socijalna prava građana u manjim, ruralnim dijelovima zemlje”, upozorava Meštrović.

Dodao je kako traže da se ugovori potpišu na sedam godina kako bi se prijevozničke tvrtke mogle zadužiti, platiti dugove i investirati.

“Država već ima osiguran dio sredstava kroz budžet za prijevoz učenika srednjih škola za pomoć za otoke te je predviđeno još dodatnih 107 milijuna kuna. S tim bi se osiguralo, uz dodatno eventualno sufinanciranje samih općina i županija, da se kompletan javnolinijski prijevoz održi kako ne bi došlo do gašenja linija”, pojasnio je Meštrović.

Prijevoznici procjenjuju da je ukupni trošak ove vrste prijevoza, koji u 80% slučajeva obavljaju privatni poduzetnici, oko 690 milijuna kuna. A kako se radi uglavnom o nerentabilnim linijama koje imaju veću važnost za regionalni razvoj zemlje nego za zaradu, nužne su subvencije od procijenjenih 427 milijuna kuna godišnje.

Prijevoznici tvrde da se i trenutačno ionako veliki dio tog iznosa troši na prijevoz, no da je sustav neuređen i kaotičan.

Glavni direktor HUP-a Damir Zorić je istaknuo kako su prijevoznici dovedeni do ruba neizvjesnosti jer ne mogu planirati svoje poslovanje upravo zato što su se pri planiranju vodili odredbama važećega zakona.

Autor: Darko Bičak
25. ožujak 2021. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close