Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Promet u maloprodaji porastao je 6,2 posto, najviše u neprehrambenim proizvodima

Autor: Jadranka Dozan
12. ožujak 2020. u 13:22
Podijeli članak —
Najveći udjel u rastu imaju tzv. nespecijalizirane prodavaonice, Foto: DAVOR VIŠNJIĆ/PIXSELL

Analitičari Raiffeisen banke ističu kako su nastavak pozitivnog niza rasta maloprodaje nagovještavali pokazatelji sklonosti potrošnji, kao i umjerena inflacija te povoljni uvjeti na tržištu rada.

Statistički pokazatelji ekonomske aktivnosti još ne zahvaćaju efekte koronavirusa, pa tako i najnoviji podaci DZS-a o potrošnji u trgovini na malo iz današnje perspektive djeluju pomalo ‘izvanvremenski’. U siječnju je, naime, promet u maloprodaji u odnosu na isti mjesec lani realno porastao 6,2 posto, a i na mjesečnoj razini, u odnosu na prosinac, bilježi porast, i to 2,7 posto.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

U međugodišnjim usporedbama povećani prometi ostvareni su i u trgovini prehrambenim i neprehrambenim proizvodima, s tim da je kod neprehrambenih stopa rasta gotovo duplo veća; osam posto nasuprot 4,3 posto rasta potrošnje u trgovini na malo hranom, pićem i duhanskim proizvodima. U strukturi prema trgovačkim strukama najveći udjel (36%) imaju tzv. nespecijalizirane prodavaonice pretežno živežnim namirnicama, koje bilježe nominalni godišnji rast od 7,9 posto.

Statistički pokazatelji ekonomske aktivnosti još ne zahvaćaju efekte koronavirusa, pa tako i najnoviji podaci DZS-a o potrošnji u trgovini na malo iz današnje perspektive djeluju pomalo ‘izvanvremenski’. U siječnju je, naime, promet u maloprodaji u odnosu na isti mjesec lani realno porastao 6,2 posto, a i na mjesečnoj razini, u odnosu na prosinac, bilježi porast, i to 2,7 posto.

U međugodišnjim usporedbama povećani prometi ostvareni su i u trgovini prehrambenim i neprehrambenim proizvodima, s tim da je kod neprehrambenih stopa rasta gotovo duplo veća; osam posto nasuprot 4,3 posto rasta potrošnje u trgovini na malo hranom, pićem i duhanskim proizvodima. U strukturi prema trgovačkim strukama najveći udjel (36%) imaju tzv. nespecijalizirane prodavaonice pretežno živežnim namirnicama, koje bilježe nominalni godišnji rast od 7,9 posto.

Analitičari Raiffeisen banke ističu kako su nastavak pozitivnog niza rasta maloprodaje nagovještavali pokazatelji sklonosti potrošnji, kao i umjerena inflacija te povoljni uvjeti na tržištu rada. No, dok bi i prvi kvartal mogao ispasti solidan, u nastavku godine, a posebice u drugom tromjesečju, trgovina na malo bit će pod utjecajem neizvjesnosti i strahova zbog koronavirusa.

Autor: Jadranka Dozan
12. ožujak 2020. u 13:22
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close