Nakon što je nabava suvremenih, ili barem suvremenijih borbenih zrakoplova za Hrvatsko ratno zrakoplovstvo krajem prošle godine neslavno propala, nedavno je Vlada krenula u novi postupak nabavke s kojim će možda imati više "sreće". Prema dostupnim informacijama, Hrvatska će krenuti u nabavu novog višenamjenskog borbenog aviona (VBA) od samog početka. Prošli postupak nabave je od odluke Vlade pa do očekivanog potpisivanja ugovora s odabranim Izraelcima trajao dvije godine.
U prošlom natječaju je švedski, a samim tim i EU, JAS 39 Gripen bio ocjenjivan kao bolji "ekonomski deal", dok je američko-izraelski F-16 Barak slovio za "bolji politički deal i superiorniji ratni stroj". Cijenama se, u oba slučaja, licitiralo prigodno, po potrebi onoga tko ih iznosi jer je jasno da cijenu zrakoplova ne čini samo trup stroja već i kompleksni sustavi elektronike, naoružanja, obuke, a u konačnici i čitave logistike.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.A kolika je provizija!!!!!!!!???
"Brzo dok smo još na vlasti!"
Pa nije Krstičević Kotromanović!
Komentar je na dobrom tragu.
Koliko ima smisla nabavljati samo 8 aviona i glumiti neku zračnu snagu.
Od tih 8:
– dva su trenažni dvosjedi za obuku.
– Dva moraju biti lovački par “on alert” za presretanje tj. za “air policing”.
– Dva moraju biti u rezervi za air policing (ne želimo da lažna uzbuna digne lovački par, pa da za pol sata uleti stvarna opasnost, a avioni su na “bingo fuel” ili u zraku na krivom kraju države).
I što ostaje za stažna letenja, operativne vježbe, vježbe gađanja, presretanja itd…
2 aviona ?
Gdje je tu još rezerva za periode redovnih remonta – i kraćih (nekoliko dana) i dužih (nekoliko mjeseci). Na čemu će piloti letjeti neki minimum od 150 sati leta godišnje ?.
Bolje kupit 24 trenažna aviona poput T-X pa da piloti lete i skupljaju znanje i iskustvo, nego 8 ili 12 “najboljih i najjačih”. U slučaju općeg ozbiljnijeg rata iovako će nam amerikanci dati avione a naše ćemo poslat na par mjeseci na obuku za konkretan model u USA – Ameri imaju više aviona nego pilota.
A drugi način imat ćemo “zračne snage” u kojima će biti možda 10 pilota koji su se sposobni dignuti i sletiti sa nadzvučnim avionom sa prosjekom godišnjeg naleta od otprilike 20 sati.
Ameri su nedavno digli paniku kad im je prosječni nalet vojnog pilota pao ispod 120 sati godišnje sa ciljem od 240 sati.
Za info: Saab Gripen E, kosta izmedju 30 i 60 M USD.
U kojem to svijetu?
Uključite se u raspravu