Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Porges: Tifon nije na prodaju

Autor: Dalibor Klobučar
01. ožujak 2007. u 06:30
Podijeli članak —

Tifonova vrijednost su izvrsno locirane benzinske postaje i osam posto hrvatskog maloprodajnog tržišta

Nakon što je za Tifon, naftnu tvrtku umirovljenog generala i haaškog optuženika Ivana Čermaka, poslije Lukoila, OMV-a i Mola interes izrazio i slovenski Petrol, postaje sve očitije da je ta tvrtka sa svoje 33 benzinske postaje i osam posto hrvatskog maloprodajnog tržišta naftnih derivata najpoželjnija naftna “nevjesta” u Hrvatskoj. Iako nam neslužbeni izvori govore kako sve navedene kompanije doista žele kupiti Tifon, član Uprave te tvrtke Nenad Porges uporno ponavlja kako “Tifon nije na prodaju”.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Atraktivne lokacije
Ipak, ostaje pitanje zbog čega sve kompanije žele upravo Tifon. Odgovor glasi da su Tifonova najveća vrijednost izvrsno locirane benzinske postaje, činjenica da jedini u Hrvatskoj prodaju goriva Euro V kakvoće čija se upotreba u članicama EU propisuje tek 2009., ali i uspješna politika progresivnog rasta. Tifon je 2005. završio s milijardu i sto tisuća kuna ukupnog prihoda, a 2006., prema nerevidiranim podacima prihod su podigli za 26 posto. Što se tiče razvoja maloprodaje, odnosno gradnje i preuzimanja novih benzinskih postaja, tvrtka ima 25 projekata u različitim fazama realizacije. Slovenska naftna kompanija Petrol potvrdila je prije nekoliko dana kako želi preuzeti većinski udjel u hrvatskoj naftnoj kompaniji Tifonu. Uz Tifon, razgovaramo o mogućoj kupnji još dviju tvrtki u Hrvatskoj, rekli su Financama u slovenskoj kompaniji. Lukoil, prema istom izvoru, više nije zainteresiran za Tifon. Predsjednik Nadzornog odbora Petrola Viktor Baraga izjavio je i to kako povezivanja s Lukoilom neće biti pod svaku cijenu. Ipak, nakon posljednjeg ponuđača Petrola saznajemo da je i dalje najjača ponuda mađarskog Mola – baš kao u slučaju prve privatizacije Ine kada je za 25 posto plus jednu “zlatnu” dionicu nacionalne naftne tvrtke platio 505 milijuna dolara. Kako bilo da bilo, o ponudama smo pokušali doznati više od Lukoila, OMV-a i Mola, ali glasnogovornici kompanija kratko su nam odvratili da nemaju komentara što je doduše potvrdilo poslovicu “gdje ima dima ima i vatre”. Thomas Huemer iz OMV-ova Odjela korporativnih komunikacija u Beču kazao nam je da po korporativnim načelima OMV kao kompanija izlistana na burzi ne komentira glasine ni špekulacije. “Možemo komunicirati i komentirati samo zaključene transakcije”, zaključio je Huemer. Dmitry Dolgov, glasnogovornik Lukoila, kratko je odvratio “no comment” na sva pitanja koja smo mu postavili, čak i na ono da nam objasni razlog zašto pompozno najavljivana tvrtka Lukoil – Petrol još nije službeno osnovana te koji su joj planovi u RH. To nam pak nije odgovorio ni glasnogovornik slovenskog Petrola Aleksander Salkič. Očito je da je riječ o najavi regrupiranja maloprodajnih pozicija naftnih kompanija u Hrvatskoj i regiji. Danas Ina u Hrvatskoj ima 415 postaja, pet u Sloveniji i jednu u Crnoj Gori, a u sarajevskom Energopetrolu, koje dijeli po pola s Molom, u BiH posjeduje 56 benzinskih postaja lokalne tvrtke. OMV u Hrvatskoj ima 52 benzinske benzinske postaje i još pet u gradnji, 19 u BiH, 103 u Sloveniji, 53 u Srbiji, 168 u Mađarskoj, 75 u Bugarskoj, 72 u Rumunjskoj i 562 u matičnoj Austriji. Grupa Mol u Mađarskoj ima 360 postaja, Slovačkoj 215 sa suvlasništvom u Slovnaftu, u Hrvatskoj Ininih 415 postaja, u Srbiji 13, u BiH 56 s Inom preko Energopetrola, Sloveniji 10, u Rumunjskoj 139, u Češkoj 30 i u Austriji 39 benzinskih postaja. Čistih Molovih postaja (onih koje nisu u vlasništvu druge kompanije čiji je Mol partner) u cijeloj je regiji ukupno 795.

Nakon što je za Tifon, naftnu tvrtku umirovljenog generala i haaškog optuženika Ivana Čermaka, poslije Lukoila, OMV-a i Mola interes izrazio i slovenski Petrol, postaje sve očitije da je ta tvrtka sa svoje 33 benzinske postaje i osam posto hrvatskog maloprodajnog tržišta naftnih derivata najpoželjnija naftna “nevjesta” u Hrvatskoj. Iako nam neslužbeni izvori govore kako sve navedene kompanije doista žele kupiti Tifon, član Uprave te tvrtke Nenad Porges uporno ponavlja kako “Tifon nije na prodaju”.

Atraktivne lokacije
Ipak, ostaje pitanje zbog čega sve kompanije žele upravo Tifon. Odgovor glasi da su Tifonova najveća vrijednost izvrsno locirane benzinske postaje, činjenica da jedini u Hrvatskoj prodaju goriva Euro V kakvoće čija se upotreba u članicama EU propisuje tek 2009., ali i uspješna politika progresivnog rasta. Tifon je 2005. završio s milijardu i sto tisuća kuna ukupnog prihoda, a 2006., prema nerevidiranim podacima prihod su podigli za 26 posto. Što se tiče razvoja maloprodaje, odnosno gradnje i preuzimanja novih benzinskih postaja, tvrtka ima 25 projekata u različitim fazama realizacije. Slovenska naftna kompanija Petrol potvrdila je prije nekoliko dana kako želi preuzeti većinski udjel u hrvatskoj naftnoj kompaniji Tifonu. Uz Tifon, razgovaramo o mogućoj kupnji još dviju tvrtki u Hrvatskoj, rekli su Financama u slovenskoj kompaniji. Lukoil, prema istom izvoru, više nije zainteresiran za Tifon. Predsjednik Nadzornog odbora Petrola Viktor Baraga izjavio je i to kako povezivanja s Lukoilom neće biti pod svaku cijenu. Ipak, nakon posljednjeg ponuđača Petrola saznajemo da je i dalje najjača ponuda mađarskog Mola – baš kao u slučaju prve privatizacije Ine kada je za 25 posto plus jednu “zlatnu” dionicu nacionalne naftne tvrtke platio 505 milijuna dolara. Kako bilo da bilo, o ponudama smo pokušali doznati više od Lukoila, OMV-a i Mola, ali glasnogovornici kompanija kratko su nam odvratili da nemaju komentara što je doduše potvrdilo poslovicu “gdje ima dima ima i vatre”. Thomas Huemer iz OMV-ova Odjela korporativnih komunikacija u Beču kazao nam je da po korporativnim načelima OMV kao kompanija izlistana na burzi ne komentira glasine ni špekulacije. “Možemo komunicirati i komentirati samo zaključene transakcije”, zaključio je Huemer. Dmitry Dolgov, glasnogovornik Lukoila, kratko je odvratio “no comment” na sva pitanja koja smo mu postavili, čak i na ono da nam objasni razlog zašto pompozno najavljivana tvrtka Lukoil – Petrol još nije službeno osnovana te koji su joj planovi u RH. To nam pak nije odgovorio ni glasnogovornik slovenskog Petrola Aleksander Salkič. Očito je da je riječ o najavi regrupiranja maloprodajnih pozicija naftnih kompanija u Hrvatskoj i regiji. Danas Ina u Hrvatskoj ima 415 postaja, pet u Sloveniji i jednu u Crnoj Gori, a u sarajevskom Energopetrolu, koje dijeli po pola s Molom, u BiH posjeduje 56 benzinskih postaja lokalne tvrtke. OMV u Hrvatskoj ima 52 benzinske benzinske postaje i još pet u gradnji, 19 u BiH, 103 u Sloveniji, 53 u Srbiji, 168 u Mađarskoj, 75 u Bugarskoj, 72 u Rumunjskoj i 562 u matičnoj Austriji. Grupa Mol u Mađarskoj ima 360 postaja, Slovačkoj 215 sa suvlasništvom u Slovnaftu, u Hrvatskoj Ininih 415 postaja, u Srbiji 13, u BiH 56 s Inom preko Energopetrola, Sloveniji 10, u Rumunjskoj 139, u Češkoj 30 i u Austriji 39 benzinskih postaja. Čistih Molovih postaja (onih koje nisu u vlasništvu druge kompanije čiji je Mol partner) u cijeloj je regiji ukupno 795.

Interes Mola
Petrol u Sloveniji, Hrvatskoj, BiH, Srbiji i ostalim državama bivše Jugoslavije ima 532 crpke, a tu brojku prema najavama do 2009. planira povećati na 1250. Što će se dogoditi, ostaje vidjeti, no malo je vjerojatno da će Mol ,ako se doista namjerio na Tifon, metu prepustiti Petrolu. Lukoilovo odustajanje od Tifona ne treba se shvaćati ozbiljno, napominju nam stručnjaci, jer ne treba zaboraviti nedavno sklopljeni brak između Lukoila i Petrola, koji i je za Tifon i dalje u igri.

Atraktivnost Tifona
33 benzinske crpke
450 zaposlenih
8% naftnog tržišta
1,4 mlrd. kuna prihoda

Kompanija zapošljava više od 450 radnika

Tifon d.o.o. privatna je tvrtka u 100 posto hrvatskom vlasništvu registrirana 1998. godine u Zagrebu, koja se bavi skladištenjem, trgovinom i transportom nafte i naftnih derivata u Hrvatskoj i susjednim zemljama, međunarodnih postrojbi i organizacija, prodajom i dostavom loživog ulja te maloprodajom u vlastitom sustavu benzinskih postaja. Uz goriva, autoplin, ulja i maziva, na Tifonovim benzinskim postajama nudi se više od četiri tisuće artikala robe široke potrošnje i široka lepeza ugostiteljskih usluga. Tvrtka zapošljava više od 450 radnika. Tifon na hrvatsko tržište plasira goriva, ulja i maziva najviših europskih standarda kvalitete i zaštite okoliša.

Autor: Dalibor Klobučar
01. ožujak 2007. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close