Nakon što je za Tifon, naftnu tvrtku umirovljenog generala i haaškog optuženika Ivana Čermaka, poslije Lukoila, OMV-a i Mola interes izrazio i slovenski Petrol, postaje sve očitije da je ta tvrtka sa svoje 33 benzinske postaje i osam posto hrvatskog maloprodajnog tržišta naftnih derivata najpoželjnija naftna “nevjesta” u Hrvatskoj. Iako nam neslužbeni izvori govore kako sve navedene kompanije doista žele kupiti Tifon, član Uprave te tvrtke Nenad Porges uporno ponavlja kako “Tifon nije na prodaju”.
Atraktivne lokacije
Ipak, ostaje pitanje zbog čega sve kompanije žele upravo Tifon. Odgovor glasi da su Tifonova najveća vrijednost izvrsno locirane benzinske postaje, činjenica da jedini u Hrvatskoj prodaju goriva Euro V kakvoće čija se upotreba u članicama EU propisuje tek 2009., ali i uspješna politika progresivnog rasta. Tifon je 2005. završio s milijardu i sto tisuća kuna ukupnog prihoda, a 2006., prema nerevidiranim podacima prihod su podigli za 26 posto. Što se tiče razvoja maloprodaje, odnosno gradnje i preuzimanja novih benzinskih postaja, tvrtka ima 25 projekata u različitim fazama realizacije. Slovenska naftna kompanija Petrol potvrdila je prije nekoliko dana kako želi preuzeti većinski udjel u hrvatskoj naftnoj kompaniji Tifonu. Uz Tifon, razgovaramo o mogućoj kupnji još dviju tvrtki u Hrvatskoj, rekli su Financama u slovenskoj kompaniji. Lukoil, prema istom izvoru, više nije zainteresiran za Tifon. Predsjednik Nadzornog odbora Petrola Viktor Baraga izjavio je i to kako povezivanja s Lukoilom neće biti pod svaku cijenu. Ipak, nakon posljednjeg ponuđača Petrola saznajemo da je i dalje najjača ponuda mađarskog Mola – baš kao u slučaju prve privatizacije Ine kada je za 25 posto plus jednu “zlatnu” dionicu nacionalne naftne tvrtke platio 505 milijuna dolara. Kako bilo da bilo, o ponudama smo pokušali doznati više od Lukoila, OMV-a i Mola, ali glasnogovornici kompanija kratko su nam odvratili da nemaju komentara što je doduše potvrdilo poslovicu “gdje ima dima ima i vatre”. Thomas Huemer iz OMV-ova Odjela korporativnih komunikacija u Beču kazao nam je da po korporativnim načelima OMV kao kompanija izlistana na burzi ne komentira glasine ni špekulacije. “Možemo komunicirati i komentirati samo zaključene transakcije”, zaključio je Huemer. Dmitry Dolgov, glasnogovornik Lukoila, kratko je odvratio “no comment” na sva pitanja koja smo mu postavili, čak i na ono da nam objasni razlog zašto pompozno najavljivana tvrtka Lukoil – Petrol još nije službeno osnovana te koji su joj planovi u RH. To nam pak nije odgovorio ni glasnogovornik slovenskog Petrola Aleksander Salkič. Očito je da je riječ o najavi regrupiranja maloprodajnih pozicija naftnih kompanija u Hrvatskoj i regiji. Danas Ina u Hrvatskoj ima 415 postaja, pet u Sloveniji i jednu u Crnoj Gori, a u sarajevskom Energopetrolu, koje dijeli po pola s Molom, u BiH posjeduje 56 benzinskih postaja lokalne tvrtke. OMV u Hrvatskoj ima 52 benzinske benzinske postaje i još pet u gradnji, 19 u BiH, 103 u Sloveniji, 53 u Srbiji, 168 u Mađarskoj, 75 u Bugarskoj, 72 u Rumunjskoj i 562 u matičnoj Austriji. Grupa Mol u Mađarskoj ima 360 postaja, Slovačkoj 215 sa suvlasništvom u Slovnaftu, u Hrvatskoj Ininih 415 postaja, u Srbiji 13, u BiH 56 s Inom preko Energopetrola, Sloveniji 10, u Rumunjskoj 139, u Češkoj 30 i u Austriji 39 benzinskih postaja. Čistih Molovih postaja (onih koje nisu u vlasništvu druge kompanije čiji je Mol partner) u cijeloj je regiji ukupno 795.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu