Na osobne automobile otpada samo 8% ukupnih globalnih emisija ugljikovog dioksida i ako napunite električno vozilo električnom energijom koju su proizvele neučinkovite elektrane na ugljen, neposredni učinak bit će povećanje emisija CO2 u odnosu na vožnju modernim automobilom na plinski pogon ili dizelsko gorivo. Stoga je važno naglasiti, kao što je to učinio Fatih Birol, izvršni direktor Međunarodne energetske agencije na sastanku u Davosu održanom u siječnju, da sami električni automobili neće spriječiti katastrofalne klimatske promjene.
No, elektrifikacija vozila ipak je od ključne važnosti za smanjenje emisija. Ako vam je stalo do klime, sljedeći automobil koji kupite trebao bi biti električan. Svojstveno je za električne motore da su učinkovitiji od motora s unutarnjim izgaranjem: dok plinski ili dizelski motor obično rasipa preko 70% energije na razvijanje neželjene topline, električni motor pretvara sve, izuzev 5%, u kinetičku energiju. Kad dođe do pada cijena baterija ispod 100 dolara po kilovat-satu, što će se, prema procjenama tvrtke Bloomberg New Energy Finance (BNEF) dogoditi do 2024. godine, električni automobili neće samo biti jeftiniji u smislu vožnje, već će i njihove cijene biti niže. Stoga će električni automobili naposljetku odrediti je li nam stalo do klime ili ne, a to će se dogoditi puno ranije nego što to navješćuje niz projekcija.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu