Sankcije Europske unije, čija članica je i Hrvatska, Rusiji zbog Krimske krize prouzročili su velike gospodarske gubitke svim uključenima – procjenjuje se da je Rusija do sad izgubila 50-ak milijardi eura, a zemlje EU oko 200 milijardi. Od gubitka nije izuzeta niti naša zemlja s obzirom na to da je međusobna trgovinska razmjena Hrvatske i Rusije 2012. vrijedila više od dvije milijarde dolara, a 2017. je to spalo na nešto više od 500 milijuna.
No, unatoč sankcijama, mnoge hrvatske tvrtke su pronašle načina da održe, ili čak i povećaju, svoju prisutnost na ruskom tržištu. Tu je prije svega AD Plastik koji je lani u Rusiji ostvario 45 milijuna eura prihoda, a što čini oko 25 posto njihove ukupne realizacije u protekloj godini. Kako pojašnjava Marinko Došen, predsjednik Uprave AD Plastika, u Rusiji posluju već 25 godina i trenutno tamo imaju dvije tvornice s oko 800 zaposlenih. "Svaka hrvatska tvrtka ima priliku pronaći nišu na ruskom tržištu od 150 milijuna kupaca. Najkvalitetniji način rada je da lokalizirate svoje poslovanje otvaranjem pogona u samoj Rusiji i tako izbjegnete eksterne političke utjecaje koji gospodarstvenicima ne idu na ruku", naglasio je Došen koji je prije dolaska na čelo AD Plastika vodio njihove proizvodne pogone u Rusiji.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu