Dodavanjem računalnog programa i jednog komada kabela automobil može smanjiti potrošnju goriva za 2,6 posto, tvrdi 30-godišnji John Kessels sa Sveučilišta u Eindhovenu, koji je u suradnji s Fordom razvio softver za poboljšanje rada motora. Njegov softver dinamički uključuje i isključuje dinamo koji puni akumulator. Program isključuje dinamo u situacijama kad je posebno neučinkovito za motor da ga napaja, čime se poboljšava ukupna efikasnost motora. Taj se pristup već koristi za poboljšanje efikasnosti kod mnogih hibridnih vozila. “Softver nije namijenjen samo Fordovim vozilima već se može koristiti u svakom autu koji ima putno računalo, a to je velika većina današnjih vozila”, kaže Kessels. Efikasnost goriva je glavna tema među proizvođačima motora jer se vlade bore za smanjivanje emisije stakleničkih plinova koji pridonose globalnom zagrijavanju. Kessles kaže da je poboljšanje od samo nekoliko posto može biti prihvaćeno kod svih proizvođača automobila.
Dodavanjem računalnog programa i jednog komada kabela automobil može smanjiti potrošnju goriva za 2,6 posto, tvrdi 30-godišnji John Kessels sa Sveučilišta u Eindhovenu, koji je u suradnji s Fordom razvio softver za poboljšanje rada motora. Njegov softver dinamički uključuje i isključuje dinamo koji puni akumulator. Program isključuje dinamo u situacijama kad je posebno neučinkovito za motor da ga napaja, čime se poboljšava ukupna efikasnost motora. Taj se pristup već koristi za poboljšanje efikasnosti kod mnogih hibridnih vozila. “Softver nije namijenjen samo Fordovim vozilima već se može koristiti u svakom autu koji ima putno računalo, a to je velika većina današnjih vozila”, kaže Kessels. Efikasnost goriva je glavna tema među proizvođačima motora jer se vlade bore za smanjivanje emisije stakleničkih plinova koji pridonose globalnom zagrijavanju. Kessles kaže da je poboljšanje od samo nekoliko posto može biti prihvaćeno kod svih proizvođača automobila.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu